Els ingressos en l’UCI pugen de forma exponencial i empitjoraran en les pròximes setmanes

 

Els ingressos en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de pacients amb Covid-19 pugen de manera alarmant, en alguns casos de manera «exponencial», i encara que «estem lluny» de les incidències de març o abril, s’espera que en les pròximes dos o tres setmanes la «situació empitjore de manera significativa».

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb l’Agència EFE el doctor Álvaro Castellanos, vicepresident de la Societat espanyola de medicina intensiva crítica i unitats coronàries (Semicyuc), qui advertix que l’edat mitjana dels ingressats en esta segona ona és de 55 anys, molt inferior a la de la primera, entorn dels 64.

 

Ingressos en UCI

Castellanos, cap de servici de Medicina Intensiva de l’Hospital La Fe de València, explica que la situació de les UCI és variable depenent de la comunitat autònoma i, ara mateix, Madrid i Catalunya estan al capdavant quant al número d’ingressos en UCI.

 

En el cas del territori valencià, hi ha 158 persones ingressades en UCI i la xifra «està creixent», i la taxa d’incidència en els últims 14 dies, segons les últimes dades publicades pel Ministeri de Sanitat, és el 186,78 casos per cada cent mil habitants.

 

Els ingressos, en augment

«El més preocupant és que el ritme d’ingressos està augmentant pràcticament en totes les comunitats i de manera ràpida i alarmant», afirma l’especialista, que matisa que l’increment és desigual en les diferents regions. Al seu juí, estem «molt lluny» d’arribar a l’ocupació de les UCI que es va conseguir en març o abril.

 

«Pensem que no arribarem en cap cas a eixes xifres tan alarmants, a eixa  afluència massiva de pacients amb Covid-19, però sí que estem preocupats perquè cal atendre també els pacients no Covid» indica. Segons explica, en març i abril va haver malalts que no van acudir a l’hospital per por de contagiar-se, el que va permetre compaginar l’atenció a tots els pacients.

 

Castellanos indica que en la primera ona «es van suspendre moltes activitats com a cirurgia programada per a fer front a la pandèmia, cosa que també comporta un excés de mortalitat no quantificat».

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.