Els ingressos en l’UCI pugen de forma exponencial i empitjoraran en les pròximes setmanes

 

Els ingressos en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de pacients amb Covid-19 pugen de manera alarmant, en alguns casos de manera «exponencial», i encara que «estem lluny» de les incidències de març o abril, s’espera que en les pròximes dos o tres setmanes la «situació empitjore de manera significativa».

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb l’Agència EFE el doctor Álvaro Castellanos, vicepresident de la Societat espanyola de medicina intensiva crítica i unitats coronàries (Semicyuc), qui advertix que l’edat mitjana dels ingressats en esta segona ona és de 55 anys, molt inferior a la de la primera, entorn dels 64.

 

Ingressos en UCI

Castellanos, cap de servici de Medicina Intensiva de l’Hospital La Fe de València, explica que la situació de les UCI és variable depenent de la comunitat autònoma i, ara mateix, Madrid i Catalunya estan al capdavant quant al número d’ingressos en UCI.

 

En el cas del territori valencià, hi ha 158 persones ingressades en UCI i la xifra «està creixent», i la taxa d’incidència en els últims 14 dies, segons les últimes dades publicades pel Ministeri de Sanitat, és el 186,78 casos per cada cent mil habitants.

 

Els ingressos, en augment

«El més preocupant és que el ritme d’ingressos està augmentant pràcticament en totes les comunitats i de manera ràpida i alarmant», afirma l’especialista, que matisa que l’increment és desigual en les diferents regions. Al seu juí, estem «molt lluny» d’arribar a l’ocupació de les UCI que es va conseguir en març o abril.

 

«Pensem que no arribarem en cap cas a eixes xifres tan alarmants, a eixa  afluència massiva de pacients amb Covid-19, però sí que estem preocupats perquè cal atendre també els pacients no Covid» indica. Segons explica, en març i abril va haver malalts que no van acudir a l’hospital per por de contagiar-se, el que va permetre compaginar l’atenció a tots els pacients.

 

Castellanos indica que en la primera ona «es van suspendre moltes activitats com a cirurgia programada per a fer front a la pandèmia, cosa que també comporta un excés de mortalitat no quantificat».

Últimes notícies

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.