Investigadors valencians proven amb èxit una nova teràpia per al càncer de mama

Investigadores de la nova teràpia per al càncer de mama triple negatiu

Esta investigació significa una nova oportunitat terapèutica en càncer de mama | Sanitat

 

Investigadors del Centre d’Investigació Príncep Felip (CIPF), la Universitat Politècnica de València (UPV), el CIBER-BBN i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) de Barcelona han conseguit amb èxit provar una nova teràpia que pot millorar el tractament en pacients amb càncer de mama triple negatiu.

 

En concret, gràcies a esta nova teràpia, el que s’ha conseguit és inhibir el creixement tumoral, reduir la metàstasi i disminuir la toxicitat del fàrmac antitumoral Navitoclax en models animals preclínics de càncer de mama triple negatiu (TNBC).

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Esta classe de tumors TNBC no expressen cap dels tres receptors involucrats en la majoria de càncers de mama (estrogen, progesterona i HER2), de manera que els tractaments més comuns com la teràpia hormonal no són viables en estes pacients.

 

Este nou estudi demostra que un tractament combinat d’un inductor de senescència i una nanopartícula senolítica elimina selectivament les cèl·lules senescents (envellides), retarda el creixement tumoral i reduïx la metàstasi en un model de ratolí de càncer de mama agressiu.

 

Nova oportunitat terapèutica en càncer de mama

Fins ara, l’aplicació d’inductors de senescència representa una estratègia de tractament reeixida en pacients amb càncer de mama, encara que l’acumulació de cèl·lules senescents en el cos pot promoure a voltes la recurrència del tumor.

 

La senescència o envelliment cel·lular es produïx tant en situacions fisiològiques com patològiques. Quan una cèl·lula entra en senescència, deixa de dividir-se i allibera substàncies que causen inflamació. Quan es produïx una acumulació no controlada d’estes cèl·lules senescents, l’excés de factors inflamatoris pot acabar danyant cèl·lules sanes, contribuint amb això a l’envelliment, l’aparició de patologies com la diabetis, malalties neurodegeneratives o afavorint el desenvolupament de tumors i promovent metàstasi.

 

Amb este nou enfocament, després de la inducció de senescència, les cèl·lules s’eliminen amb el tractament amb una nanopartícula senolítica i s’obri una nova oportunitat terapèutica per a millorar els resultats en pacients amb càncer de mama. Es planteja un nou tractament combinat que pot ser rellevant per a altres fàrmacs quimioterapèutics inductors de senescència.

 

Els resultats, publicats en la prestigiosa revista Journal of Controlled Release (JCR), oferixen noves aproximacions terapèutiques per a avançar en fases posteriors i assajos clínics i permeten abordar diferents classes de tumor.

 

El treball ha sigut liderat per Mar Orzáez, investigadora principal del Laboratori de Pèptids i Proteïnes del CIPF i Ramón Martínez Máñez, membre de la Unitat Mixta CIPF-UPV en Mecanismes de malaltia i Nanomedicina i investigador de l’Institut Interuniversitari d’Investigació de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) en la UPV i del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Bioenginyeria, Biomaterials i Nanomedicina (CIBER-BBN), amb la col·laboració de Manuel Serrano de l’IRB.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.