Anuncios

Investigadors valencians proven amb èxit una nova teràpia per al càncer de mama

Investigadores de la nova teràpia per al càncer de mama triple negatiu

Esta investigació significa una nova oportunitat terapèutica en càncer de mama | Sanitat

 

Investigadors del Centre d’Investigació Príncep Felip (CIPF), la Universitat Politècnica de València (UPV), el CIBER-BBN i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) de Barcelona han conseguit amb èxit provar una nova teràpia que pot millorar el tractament en pacients amb càncer de mama triple negatiu.

 

En concret, gràcies a esta nova teràpia, el que s’ha conseguit és inhibir el creixement tumoral, reduir la metàstasi i disminuir la toxicitat del fàrmac antitumoral Navitoclax en models animals preclínics de càncer de mama triple negatiu (TNBC).

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Esta classe de tumors TNBC no expressen cap dels tres receptors involucrats en la majoria de càncers de mama (estrogen, progesterona i HER2), de manera que els tractaments més comuns com la teràpia hormonal no són viables en estes pacients.

 

Este nou estudi demostra que un tractament combinat d’un inductor de senescència i una nanopartícula senolítica elimina selectivament les cèl·lules senescents (envellides), retarda el creixement tumoral i reduïx la metàstasi en un model de ratolí de càncer de mama agressiu.

 

Nova oportunitat terapèutica en càncer de mama

Fins ara, l’aplicació d’inductors de senescència representa una estratègia de tractament reeixida en pacients amb càncer de mama, encara que l’acumulació de cèl·lules senescents en el cos pot promoure a voltes la recurrència del tumor.

 

La senescència o envelliment cel·lular es produïx tant en situacions fisiològiques com patològiques. Quan una cèl·lula entra en senescència, deixa de dividir-se i allibera substàncies que causen inflamació. Quan es produïx una acumulació no controlada d’estes cèl·lules senescents, l’excés de factors inflamatoris pot acabar danyant cèl·lules sanes, contribuint amb això a l’envelliment, l’aparició de patologies com la diabetis, malalties neurodegeneratives o afavorint el desenvolupament de tumors i promovent metàstasi.

 

Amb este nou enfocament, després de la inducció de senescència, les cèl·lules s’eliminen amb el tractament amb una nanopartícula senolítica i s’obri una nova oportunitat terapèutica per a millorar els resultats en pacients amb càncer de mama. Es planteja un nou tractament combinat que pot ser rellevant per a altres fàrmacs quimioterapèutics inductors de senescència.

 

Els resultats, publicats en la prestigiosa revista Journal of Controlled Release (JCR), oferixen noves aproximacions terapèutiques per a avançar en fases posteriors i assajos clínics i permeten abordar diferents classes de tumor.

 

El treball ha sigut liderat per Mar Orzáez, investigadora principal del Laboratori de Pèptids i Proteïnes del CIPF i Ramón Martínez Máñez, membre de la Unitat Mixta CIPF-UPV en Mecanismes de malaltia i Nanomedicina i investigador de l’Institut Interuniversitari d’Investigació de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) en la UPV i del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Bioenginyeria, Biomaterials i Nanomedicina (CIBER-BBN), amb la col·laboració de Manuel Serrano de l’IRB.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.