19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Manifestacions virtuals en un Dia del Treballador diferent

 

El confinament establit per l’estat d’alarma per a frenar la pandèmia provocada per la COVID-19 ha oferit este divendres una imatge molt diferent del ‘Dia del Treballador’. Les tradicionals manifestacions que cada 1 de Maig omplin els carrers s’han trasllat este divendres a les xarxes socials, a on la «mobilització virtual» es visibilitza a través de fotografies familiars portant cartells reivindicatius, vídeos i missatges escrits, a on no han faltat les referències a la crisi provocada per la pandèmia.

 

Les plataformes de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i les mateixes webs sindicals servixen per a fer consignes, recordar històriques mobilitzacions o seguir els actes commemoratius en el món online, davall etiquetes com #UnAltreModelEsNecessari, #1DeMaig, #JoSócPrimer de Maig o #PlantemCara.

 

En esta ocasió, la defensa dels servicis públics i dels treballadors dels servicis essencials que estos dies treballen per a assegurar subministraments, proveïment o la salut de la població en plena pandèmia protagonitzen una jornada reivindicativa marcada per la proliferació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).

 

Un model econòmic més just

Davall el lema ‘Treball i Servici Públics. Un altre Model Social i Econòmic és necessari’, els líders sindicals de CCOO PV i UGT PV, Arturo León i Ismael Sáez, han defensat que si alguna cosa ha posat en relleu esta crisi és el valor del treball i la importància de la xarxa pública de protecció social.

 

Després d’emetre un vídeo homenatge als treballadors i treballadores dels sectors essencials, els dos s’han dirigit a la ciutadania a través de discursos virtuals previs a la manifestació virtual que han convocat entre les 13.30 i les 14.30 hores, encara que hi ha actes programats per a tota la jornada.

 

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha ressaltat en el seu discurs virtual que este Primer de Maig és una «oportunitat per a posar en relleu el treball i els servicis públics», a demés de per a «exigir un canvi de model econòmic més just».

 

En la seua opinió, es necessiten «reformes de gran importància» en el model econòmic per a «recompondre el teixit econòmic i reactivar l’economia i l’ocupació», a demés de dotar a l’Estat de capacitat per a atendre als més desfavorit, reforçar el sistema sanitari públic, l’atenció a la dependència i crear una banca pública.

 

Auditoria a la sanitat i les residències

També el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, ha aprofitat per a destacar «el valor, el treball i la solidaritat» que ha emergit amb la crisi sanitària. En este sentit, si alguna cosa s’ha evidenciat, ha dit, és la importància dels servicis públics i ha defensat que és a través dels impostos com es pot ampliar esta xarxa de protecció i seguretat per a les persones.

 

En la seua intervenció virtual, el líder d’UGT PV ha reclamat una auditoria tant en la sanitat com en les residències públiques i privades per a saber «la veritat» de la seua gestió i els efectes de les retallades en els últims 15 anys.

 

Saéz, que ha tingut un record especial per als treballadors «essencials», ha demanat a les empreses que extremen les mesures de seguretat sanitària i faciliten els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris.

 

Un nou model productiu valencià sostenible

Intersindical Valenciana ha convocat una altra manifestació virtual a les 11.00 hores, en la que ha reivindicat «major control sobre les relacions laborals, començant per la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, per a prioritzar mesures de protecció de l’ocupació, redistribució de la riquesa, una reforma fiscal progressiva, augment de salaris, reducció de la jornada laboral, millora de les prestacions socials i una renda bàsica universal», entre altres mesures.

 

Al seu entendre, és necessari «un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitats de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià».

 

Concert solidari esta vesprada

Esta vesprada, de 17.00 a 20.00 hores, es podrà seguir un concert solidari en reconeixement als treballadors i treballadores dels sectors essencials amb les etiquetes #OtroModeloEsNecesario i #1deMayo. Presentat per Juan Diego Boto i Olga Rodríguez, el concert comptarà amb artistes com Rozalén, Sole Giménez, Nacho Campillo, Brisa Fenoy, Ismael Serrano, Luis Pastor, Marwan, Autora Beltrán, Javier Ojeda o Efecto Mariposa, entre molts altres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.

A presó un home sense antecedents amb 17 quilos de cocaïna en el maleter

Un veí de Múrcia de 44 anys ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut a San Isidro amb 15 paquets de cocaïna que sumaven uns 17 quilos. La Guàrdia Civil va intervindre el cotxe i va trobar la droga oculta en bosses en el portaequipajes.

Presó provisional per a tres detinguts després d’un assalt violent a una vivenda a Castelló

Tres hòmens han sigut detinguts a Castelló, Seseña i Madrid per un robatori amb violència a casa habitada comesa en 2025. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.