Manifestacions virtuals en un Dia del Treballador diferent

 

El confinament establit per l’estat d’alarma per a frenar la pandèmia provocada per la COVID-19 ha oferit este divendres una imatge molt diferent del ‘Dia del Treballador’. Les tradicionals manifestacions que cada 1 de Maig omplin els carrers s’han trasllat este divendres a les xarxes socials, a on la «mobilització virtual» es visibilitza a través de fotografies familiars portant cartells reivindicatius, vídeos i missatges escrits, a on no han faltat les referències a la crisi provocada per la pandèmia.

 

Les plataformes de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i les mateixes webs sindicals servixen per a fer consignes, recordar històriques mobilitzacions o seguir els actes commemoratius en el món online, davall etiquetes com #UnAltreModelEsNecessari, #1DeMaig, #JoSócPrimer de Maig o #PlantemCara.

 

En esta ocasió, la defensa dels servicis públics i dels treballadors dels servicis essencials que estos dies treballen per a assegurar subministraments, proveïment o la salut de la població en plena pandèmia protagonitzen una jornada reivindicativa marcada per la proliferació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).

 

Un model econòmic més just

Davall el lema ‘Treball i Servici Públics. Un altre Model Social i Econòmic és necessari’, els líders sindicals de CCOO PV i UGT PV, Arturo León i Ismael Sáez, han defensat que si alguna cosa ha posat en relleu esta crisi és el valor del treball i la importància de la xarxa pública de protecció social.

 

Després d’emetre un vídeo homenatge als treballadors i treballadores dels sectors essencials, els dos s’han dirigit a la ciutadania a través de discursos virtuals previs a la manifestació virtual que han convocat entre les 13.30 i les 14.30 hores, encara que hi ha actes programats per a tota la jornada.

 

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha ressaltat en el seu discurs virtual que este Primer de Maig és una «oportunitat per a posar en relleu el treball i els servicis públics», a demés de per a «exigir un canvi de model econòmic més just».

 

En la seua opinió, es necessiten «reformes de gran importància» en el model econòmic per a «recompondre el teixit econòmic i reactivar l’economia i l’ocupació», a demés de dotar a l’Estat de capacitat per a atendre als més desfavorit, reforçar el sistema sanitari públic, l’atenció a la dependència i crear una banca pública.

 

Auditoria a la sanitat i les residències

També el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, ha aprofitat per a destacar «el valor, el treball i la solidaritat» que ha emergit amb la crisi sanitària. En este sentit, si alguna cosa s’ha evidenciat, ha dit, és la importància dels servicis públics i ha defensat que és a través dels impostos com es pot ampliar esta xarxa de protecció i seguretat per a les persones.

 

En la seua intervenció virtual, el líder d’UGT PV ha reclamat una auditoria tant en la sanitat com en les residències públiques i privades per a saber «la veritat» de la seua gestió i els efectes de les retallades en els últims 15 anys.

 

Saéz, que ha tingut un record especial per als treballadors «essencials», ha demanat a les empreses que extremen les mesures de seguretat sanitària i faciliten els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris.

 

Un nou model productiu valencià sostenible

Intersindical Valenciana ha convocat una altra manifestació virtual a les 11.00 hores, en la que ha reivindicat «major control sobre les relacions laborals, començant per la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, per a prioritzar mesures de protecció de l’ocupació, redistribució de la riquesa, una reforma fiscal progressiva, augment de salaris, reducció de la jornada laboral, millora de les prestacions socials i una renda bàsica universal», entre altres mesures.

 

Al seu entendre, és necessari «un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitats de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià».

 

Concert solidari esta vesprada

Esta vesprada, de 17.00 a 20.00 hores, es podrà seguir un concert solidari en reconeixement als treballadors i treballadores dels sectors essencials amb les etiquetes #OtroModeloEsNecesario i #1deMayo. Presentat per Juan Diego Boto i Olga Rodríguez, el concert comptarà amb artistes com Rozalén, Sole Giménez, Nacho Campillo, Brisa Fenoy, Ismael Serrano, Luis Pastor, Marwan, Autora Beltrán, Javier Ojeda o Efecto Mariposa, entre molts altres.

Últimes notícies

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.
FILMOTECA D'ESTIU