13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Manifestacions virtuals en un Dia del Treballador diferent

 

El confinament establit per l’estat d’alarma per a frenar la pandèmia provocada per la COVID-19 ha oferit este divendres una imatge molt diferent del ‘Dia del Treballador’. Les tradicionals manifestacions que cada 1 de Maig omplin els carrers s’han trasllat este divendres a les xarxes socials, a on la «mobilització virtual» es visibilitza a través de fotografies familiars portant cartells reivindicatius, vídeos i missatges escrits, a on no han faltat les referències a la crisi provocada per la pandèmia.

 

Les plataformes de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i les mateixes webs sindicals servixen per a fer consignes, recordar històriques mobilitzacions o seguir els actes commemoratius en el món online, davall etiquetes com #UnAltreModelEsNecessari, #1DeMaig, #JoSócPrimer de Maig o #PlantemCara.

 

En esta ocasió, la defensa dels servicis públics i dels treballadors dels servicis essencials que estos dies treballen per a assegurar subministraments, proveïment o la salut de la població en plena pandèmia protagonitzen una jornada reivindicativa marcada per la proliferació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).

 

Un model econòmic més just

Davall el lema ‘Treball i Servici Públics. Un altre Model Social i Econòmic és necessari’, els líders sindicals de CCOO PV i UGT PV, Arturo León i Ismael Sáez, han defensat que si alguna cosa ha posat en relleu esta crisi és el valor del treball i la importància de la xarxa pública de protecció social.

 

Després d’emetre un vídeo homenatge als treballadors i treballadores dels sectors essencials, els dos s’han dirigit a la ciutadania a través de discursos virtuals previs a la manifestació virtual que han convocat entre les 13.30 i les 14.30 hores, encara que hi ha actes programats per a tota la jornada.

 

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha ressaltat en el seu discurs virtual que este Primer de Maig és una «oportunitat per a posar en relleu el treball i els servicis públics», a demés de per a «exigir un canvi de model econòmic més just».

 

En la seua opinió, es necessiten «reformes de gran importància» en el model econòmic per a «recompondre el teixit econòmic i reactivar l’economia i l’ocupació», a demés de dotar a l’Estat de capacitat per a atendre als més desfavorit, reforçar el sistema sanitari públic, l’atenció a la dependència i crear una banca pública.

 

Auditoria a la sanitat i les residències

També el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, ha aprofitat per a destacar «el valor, el treball i la solidaritat» que ha emergit amb la crisi sanitària. En este sentit, si alguna cosa s’ha evidenciat, ha dit, és la importància dels servicis públics i ha defensat que és a través dels impostos com es pot ampliar esta xarxa de protecció i seguretat per a les persones.

 

En la seua intervenció virtual, el líder d’UGT PV ha reclamat una auditoria tant en la sanitat com en les residències públiques i privades per a saber «la veritat» de la seua gestió i els efectes de les retallades en els últims 15 anys.

 

Saéz, que ha tingut un record especial per als treballadors «essencials», ha demanat a les empreses que extremen les mesures de seguretat sanitària i faciliten els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris.

 

Un nou model productiu valencià sostenible

Intersindical Valenciana ha convocat una altra manifestació virtual a les 11.00 hores, en la que ha reivindicat «major control sobre les relacions laborals, començant per la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, per a prioritzar mesures de protecció de l’ocupació, redistribució de la riquesa, una reforma fiscal progressiva, augment de salaris, reducció de la jornada laboral, millora de les prestacions socials i una renda bàsica universal», entre altres mesures.

 

Al seu entendre, és necessari «un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitats de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià».

 

Concert solidari esta vesprada

Esta vesprada, de 17.00 a 20.00 hores, es podrà seguir un concert solidari en reconeixement als treballadors i treballadores dels sectors essencials amb les etiquetes #OtroModeloEsNecesario i #1deMayo. Presentat per Juan Diego Boto i Olga Rodríguez, el concert comptarà amb artistes com Rozalén, Sole Giménez, Nacho Campillo, Brisa Fenoy, Ismael Serrano, Luis Pastor, Marwan, Autora Beltrán, Javier Ojeda o Efecto Mariposa, entre molts altres.

Últimes notícies

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.