Manifestacions virtuals en un Dia del Treballador diferent

 

El confinament establit per l’estat d’alarma per a frenar la pandèmia provocada per la COVID-19 ha oferit este divendres una imatge molt diferent del ‘Dia del Treballador’. Les tradicionals manifestacions que cada 1 de Maig omplin els carrers s’han trasllat este divendres a les xarxes socials, a on la «mobilització virtual» es visibilitza a través de fotografies familiars portant cartells reivindicatius, vídeos i missatges escrits, a on no han faltat les referències a la crisi provocada per la pandèmia.

 

Les plataformes de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i les mateixes webs sindicals servixen per a fer consignes, recordar històriques mobilitzacions o seguir els actes commemoratius en el món online, davall etiquetes com #UnAltreModelEsNecessari, #1DeMaig, #JoSócPrimer de Maig o #PlantemCara.

 

En esta ocasió, la defensa dels servicis públics i dels treballadors dels servicis essencials que estos dies treballen per a assegurar subministraments, proveïment o la salut de la població en plena pandèmia protagonitzen una jornada reivindicativa marcada per la proliferació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).

 

Un model econòmic més just

Davall el lema ‘Treball i Servici Públics. Un altre Model Social i Econòmic és necessari’, els líders sindicals de CCOO PV i UGT PV, Arturo León i Ismael Sáez, han defensat que si alguna cosa ha posat en relleu esta crisi és el valor del treball i la importància de la xarxa pública de protecció social.

 

Després d’emetre un vídeo homenatge als treballadors i treballadores dels sectors essencials, els dos s’han dirigit a la ciutadania a través de discursos virtuals previs a la manifestació virtual que han convocat entre les 13.30 i les 14.30 hores, encara que hi ha actes programats per a tota la jornada.

 

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha ressaltat en el seu discurs virtual que este Primer de Maig és una «oportunitat per a posar en relleu el treball i els servicis públics», a demés de per a «exigir un canvi de model econòmic més just».

 

En la seua opinió, es necessiten «reformes de gran importància» en el model econòmic per a «recompondre el teixit econòmic i reactivar l’economia i l’ocupació», a demés de dotar a l’Estat de capacitat per a atendre als més desfavorit, reforçar el sistema sanitari públic, l’atenció a la dependència i crear una banca pública.

 

Auditoria a la sanitat i les residències

També el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, ha aprofitat per a destacar «el valor, el treball i la solidaritat» que ha emergit amb la crisi sanitària. En este sentit, si alguna cosa s’ha evidenciat, ha dit, és la importància dels servicis públics i ha defensat que és a través dels impostos com es pot ampliar esta xarxa de protecció i seguretat per a les persones.

 

En la seua intervenció virtual, el líder d’UGT PV ha reclamat una auditoria tant en la sanitat com en les residències públiques i privades per a saber «la veritat» de la seua gestió i els efectes de les retallades en els últims 15 anys.

 

Saéz, que ha tingut un record especial per als treballadors «essencials», ha demanat a les empreses que extremen les mesures de seguretat sanitària i faciliten els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris.

 

Un nou model productiu valencià sostenible

Intersindical Valenciana ha convocat una altra manifestació virtual a les 11.00 hores, en la que ha reivindicat «major control sobre les relacions laborals, començant per la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, per a prioritzar mesures de protecció de l’ocupació, redistribució de la riquesa, una reforma fiscal progressiva, augment de salaris, reducció de la jornada laboral, millora de les prestacions socials i una renda bàsica universal», entre altres mesures.

 

Al seu entendre, és necessari «un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitats de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià».

 

Concert solidari esta vesprada

Esta vesprada, de 17.00 a 20.00 hores, es podrà seguir un concert solidari en reconeixement als treballadors i treballadores dels sectors essencials amb les etiquetes #OtroModeloEsNecesario i #1deMayo. Presentat per Juan Diego Boto i Olga Rodríguez, el concert comptarà amb artistes com Rozalén, Sole Giménez, Nacho Campillo, Brisa Fenoy, Ismael Serrano, Luis Pastor, Marwan, Autora Beltrán, Javier Ojeda o Efecto Mariposa, entre molts altres.

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU