Manifestacions virtuals en un Dia del Treballador diferent

 

El confinament establit per l’estat d’alarma per a frenar la pandèmia provocada per la COVID-19 ha oferit este divendres una imatge molt diferent del ‘Dia del Treballador’. Les tradicionals manifestacions que cada 1 de Maig omplin els carrers s’han trasllat este divendres a les xarxes socials, a on la «mobilització virtual» es visibilitza a través de fotografies familiars portant cartells reivindicatius, vídeos i missatges escrits, a on no han faltat les referències a la crisi provocada per la pandèmia.

 

Les plataformes de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i les mateixes webs sindicals servixen per a fer consignes, recordar històriques mobilitzacions o seguir els actes commemoratius en el món online, davall etiquetes com #UnAltreModelEsNecessari, #1DeMaig, #JoSócPrimer de Maig o #PlantemCara.

 

En esta ocasió, la defensa dels servicis públics i dels treballadors dels servicis essencials que estos dies treballen per a assegurar subministraments, proveïment o la salut de la població en plena pandèmia protagonitzen una jornada reivindicativa marcada per la proliferació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).

 

Un model econòmic més just

Davall el lema ‘Treball i Servici Públics. Un altre Model Social i Econòmic és necessari’, els líders sindicals de CCOO PV i UGT PV, Arturo León i Ismael Sáez, han defensat que si alguna cosa ha posat en relleu esta crisi és el valor del treball i la importància de la xarxa pública de protecció social.

 

Després d’emetre un vídeo homenatge als treballadors i treballadores dels sectors essencials, els dos s’han dirigit a la ciutadania a través de discursos virtuals previs a la manifestació virtual que han convocat entre les 13.30 i les 14.30 hores, encara que hi ha actes programats per a tota la jornada.

 

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha ressaltat en el seu discurs virtual que este Primer de Maig és una «oportunitat per a posar en relleu el treball i els servicis públics», a demés de per a «exigir un canvi de model econòmic més just».

 

En la seua opinió, es necessiten «reformes de gran importància» en el model econòmic per a «recompondre el teixit econòmic i reactivar l’economia i l’ocupació», a demés de dotar a l’Estat de capacitat per a atendre als més desfavorit, reforçar el sistema sanitari públic, l’atenció a la dependència i crear una banca pública.

 

Auditoria a la sanitat i les residències

També el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, ha aprofitat per a destacar «el valor, el treball i la solidaritat» que ha emergit amb la crisi sanitària. En este sentit, si alguna cosa s’ha evidenciat, ha dit, és la importància dels servicis públics i ha defensat que és a través dels impostos com es pot ampliar esta xarxa de protecció i seguretat per a les persones.

 

En la seua intervenció virtual, el líder d’UGT PV ha reclamat una auditoria tant en la sanitat com en les residències públiques i privades per a saber «la veritat» de la seua gestió i els efectes de les retallades en els últims 15 anys.

 

Saéz, que ha tingut un record especial per als treballadors «essencials», ha demanat a les empreses que extremen les mesures de seguretat sanitària i faciliten els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris.

 

Un nou model productiu valencià sostenible

Intersindical Valenciana ha convocat una altra manifestació virtual a les 11.00 hores, en la que ha reivindicat «major control sobre les relacions laborals, començant per la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, per a prioritzar mesures de protecció de l’ocupació, redistribució de la riquesa, una reforma fiscal progressiva, augment de salaris, reducció de la jornada laboral, millora de les prestacions socials i una renda bàsica universal», entre altres mesures.

 

Al seu entendre, és necessari «un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitats de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià».

 

Concert solidari esta vesprada

Esta vesprada, de 17.00 a 20.00 hores, es podrà seguir un concert solidari en reconeixement als treballadors i treballadores dels sectors essencials amb les etiquetes #OtroModeloEsNecesario i #1deMayo. Presentat per Juan Diego Boto i Olga Rodríguez, el concert comptarà amb artistes com Rozalén, Sole Giménez, Nacho Campillo, Brisa Fenoy, Ismael Serrano, Luis Pastor, Marwan, Autora Beltrán, Javier Ojeda o Efecto Mariposa, entre molts altres.

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.