La Delegació de Govern anuncia les mesures del pla contra els delictes sexuals

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit la primera reunió de coordinació contra les agressions sexuals en la qual han participat Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i la Unitat contra la violència sobre la dona de la Delegació del Govern.

En aquesta trobada al qual han assistit el cap superior de Policia de la Comunitat Valenciana, Jorge Marti i el general cap de la VI Zona de la Guàrdia Civil, Arturo Prieto, s’han anunciat les primeres mesures per a fer front a aquesta mena de delictes en un període com l’estival en el qual la massificació de determinats esdeveniments poden afavorir aquest tipus de delictes.

Bernabé ha anunciat que es reforçarà la presència de les FCSE en els Punts Violetes dels diferents municipis. Per a això, una part dels efectius destinats a l’Operació Estiu desenvoluparan a aquestes tasques.

Així mateix, s’ampliaran les campanyes de sensibilització i conscienciació per a l’ús d’aplicacions informàtiques com AlertCops que afavoreix la posada en coneixement immediata d’un delicte bé per la víctima o per un testimoni.

També s’informarà d’altres serveis dels quals es disposa com 016, ja que, com ha dit la delegada, “aquest estiu és fonamental que les dones coneguen tots els recursos que tenen a la seua disposició davant qualsevol mena de violència masclista”.

La delegada ha recordat que a través de les juntes locals de seguretat es mantenen contactes permanents amb els diferents municipis que aquest estiu organitzen festes patronals multitudinàries o festivals de música on es presentaran i intensificarà els dispositius de seguretat.

A més, es treballarà en l’ampliació dels horaris de les oficines de les Unitats d’Atenció a la Família i a la Dona de la Policia Nacional perquè les víctimes “siguen ateses en tot moment, i les 24 hores els set dies a la setmana, per personal UFAM”.

Bernabé ha destacat “la importància de coordinació entre administracions per a fer front de manera transversal a aquesta xacra que afecta dones cada vegada més joves”. Per això ha anunciat reunions amb les conselleries d’Educació, Igualtat i Sanitat i la Direcció General de la Dona.

La delegada ja va mantindre una trobada amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, per a “reforçar la presència dels Punts Violeta en els municipis, així com les campanyes de sensibilització”.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.