La Delegació de Govern anuncia les mesures del pla contra els delictes sexuals

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit la primera reunió de coordinació contra les agressions sexuals en la qual han participat Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i la Unitat contra la violència sobre la dona de la Delegació del Govern.

En aquesta trobada al qual han assistit el cap superior de Policia de la Comunitat Valenciana, Jorge Marti i el general cap de la VI Zona de la Guàrdia Civil, Arturo Prieto, s’han anunciat les primeres mesures per a fer front a aquesta mena de delictes en un període com l’estival en el qual la massificació de determinats esdeveniments poden afavorir aquest tipus de delictes.

Bernabé ha anunciat que es reforçarà la presència de les FCSE en els Punts Violetes dels diferents municipis. Per a això, una part dels efectius destinats a l’Operació Estiu desenvoluparan a aquestes tasques.

Així mateix, s’ampliaran les campanyes de sensibilització i conscienciació per a l’ús d’aplicacions informàtiques com AlertCops que afavoreix la posada en coneixement immediata d’un delicte bé per la víctima o per un testimoni.

També s’informarà d’altres serveis dels quals es disposa com 016, ja que, com ha dit la delegada, “aquest estiu és fonamental que les dones coneguen tots els recursos que tenen a la seua disposició davant qualsevol mena de violència masclista”.

La delegada ha recordat que a través de les juntes locals de seguretat es mantenen contactes permanents amb els diferents municipis que aquest estiu organitzen festes patronals multitudinàries o festivals de música on es presentaran i intensificarà els dispositius de seguretat.

A més, es treballarà en l’ampliació dels horaris de les oficines de les Unitats d’Atenció a la Família i a la Dona de la Policia Nacional perquè les víctimes “siguen ateses en tot moment, i les 24 hores els set dies a la setmana, per personal UFAM”.

Bernabé ha destacat “la importància de coordinació entre administracions per a fer front de manera transversal a aquesta xacra que afecta dones cada vegada més joves”. Per això ha anunciat reunions amb les conselleries d’Educació, Igualtat i Sanitat i la Direcció General de la Dona.

La delegada ja va mantindre una trobada amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, per a “reforçar la presència dels Punts Violeta en els municipis, així com les campanyes de sensibilització”.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.