La Delegació de Govern anuncia les mesures del pla contra els delictes sexuals

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit la primera reunió de coordinació contra les agressions sexuals en la qual han participat Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i la Unitat contra la violència sobre la dona de la Delegació del Govern.

En aquesta trobada al qual han assistit el cap superior de Policia de la Comunitat Valenciana, Jorge Marti i el general cap de la VI Zona de la Guàrdia Civil, Arturo Prieto, s’han anunciat les primeres mesures per a fer front a aquesta mena de delictes en un període com l’estival en el qual la massificació de determinats esdeveniments poden afavorir aquest tipus de delictes.

Bernabé ha anunciat que es reforçarà la presència de les FCSE en els Punts Violetes dels diferents municipis. Per a això, una part dels efectius destinats a l’Operació Estiu desenvoluparan a aquestes tasques.

Així mateix, s’ampliaran les campanyes de sensibilització i conscienciació per a l’ús d’aplicacions informàtiques com AlertCops que afavoreix la posada en coneixement immediata d’un delicte bé per la víctima o per un testimoni.

També s’informarà d’altres serveis dels quals es disposa com 016, ja que, com ha dit la delegada, “aquest estiu és fonamental que les dones coneguen tots els recursos que tenen a la seua disposició davant qualsevol mena de violència masclista”.

La delegada ha recordat que a través de les juntes locals de seguretat es mantenen contactes permanents amb els diferents municipis que aquest estiu organitzen festes patronals multitudinàries o festivals de música on es presentaran i intensificarà els dispositius de seguretat.

A més, es treballarà en l’ampliació dels horaris de les oficines de les Unitats d’Atenció a la Família i a la Dona de la Policia Nacional perquè les víctimes “siguen ateses en tot moment, i les 24 hores els set dies a la setmana, per personal UFAM”.

Bernabé ha destacat “la importància de coordinació entre administracions per a fer front de manera transversal a aquesta xacra que afecta dones cada vegada més joves”. Per això ha anunciat reunions amb les conselleries d’Educació, Igualtat i Sanitat i la Direcció General de la Dona.

La delegada ja va mantindre una trobada amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, per a “reforçar la presència dels Punts Violeta en els municipis, així com les campanyes de sensibilització”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.