La Delegació de Govern anuncia les mesures del pla contra els delictes sexuals

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit la primera reunió de coordinació contra les agressions sexuals en la qual han participat Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i la Unitat contra la violència sobre la dona de la Delegació del Govern.

En aquesta trobada al qual han assistit el cap superior de Policia de la Comunitat Valenciana, Jorge Marti i el general cap de la VI Zona de la Guàrdia Civil, Arturo Prieto, s’han anunciat les primeres mesures per a fer front a aquesta mena de delictes en un període com l’estival en el qual la massificació de determinats esdeveniments poden afavorir aquest tipus de delictes.

Bernabé ha anunciat que es reforçarà la presència de les FCSE en els Punts Violetes dels diferents municipis. Per a això, una part dels efectius destinats a l’Operació Estiu desenvoluparan a aquestes tasques.

Així mateix, s’ampliaran les campanyes de sensibilització i conscienciació per a l’ús d’aplicacions informàtiques com AlertCops que afavoreix la posada en coneixement immediata d’un delicte bé per la víctima o per un testimoni.

També s’informarà d’altres serveis dels quals es disposa com 016, ja que, com ha dit la delegada, “aquest estiu és fonamental que les dones coneguen tots els recursos que tenen a la seua disposició davant qualsevol mena de violència masclista”.

La delegada ha recordat que a través de les juntes locals de seguretat es mantenen contactes permanents amb els diferents municipis que aquest estiu organitzen festes patronals multitudinàries o festivals de música on es presentaran i intensificarà els dispositius de seguretat.

A més, es treballarà en l’ampliació dels horaris de les oficines de les Unitats d’Atenció a la Família i a la Dona de la Policia Nacional perquè les víctimes “siguen ateses en tot moment, i les 24 hores els set dies a la setmana, per personal UFAM”.

Bernabé ha destacat “la importància de coordinació entre administracions per a fer front de manera transversal a aquesta xacra que afecta dones cada vegada més joves”. Per això ha anunciat reunions amb les conselleries d’Educació, Igualtat i Sanitat i la Direcció General de la Dona.

La delegada ja va mantindre una trobada amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, per a “reforçar la presència dels Punts Violeta en els municipis, així com les campanyes de sensibilització”.

Últimes notícies

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.