Mor una xica de 22 anys amb càncer per no rebre tractament en Espanya: «Inhumà»

 

Lídia González, una xica de 22 anys de Burgos però resident en Pamplona, va començar a notar molèsties com marejos, nàusees i fins i tot pèrdua de la visió el passat mes de maig.

 

En vore que no es trobava bé, va acudir a urgències i, posteriorment, va ser derivada a l’Hospital Clínic de Valladolid. A la xica  li van diagnosticar un tumor cerebral i no li van poder aplicar cap tractament, ja que mai van arribar els resultats de la seua intervenció.

 

Lídia va quedar-se ingressada al Clínic de Valladolid i va passar deu dies en absoluta soledat. La van operar d’un tumor cerebral que li havia sigut localitzat a la banda esquerra del cervell. Després de l’operació, va ser enviada a casa i només li van receptar paracetamol, segons ha explicat la seua mare al mitjà ‘El Norte de Castilla’.

 

Així, després de l’operació i estant ja en sa casa, l’Hospital Clínic de Valladolid va enviar a Lleó la biòpsia del tumor que li havien extirpat a la pacient. Estos resultats eren absolutament imprescindibles, ja que sense ells els doctors de Burgos no podien determinar un tractament per a la xica. Quan els resultats de l’analítica del tumor van arribar a Lleó, la xica de 22 anys ja havia mort.

 

La mare denúncia un tracte «inhumà»

«Ens van arribar a dir al Clínic que si ens pensàvem que les proves tardaven poc, que hi havia molt de treball amb el coronavirus», explica sa mare. I afegix que la neurocirurgiana de l’hospital va tenir un tracte «inhumà» amb ells.

 

«El dia 25 de juny vam tornar a consulta amb la neurocirurgiana que l’havia operat a Valladolid perquè la meua filla tenia molta tremolor a les mans, i sabia caminar i se li oblidaven molt les coses», explica sa mare. «La doctora només va preguntar que quan teníem cita amb l’oncòleg, que li ho explicàrem a ell», manifesta al mitjà citat.

 

A conseqüència de la malaltia, Lídia va començar a quedar-se sense poder parlar, va patir pèrdues de memòria i la seua mobilitat també es va vore afectada. Va ser el passat 12 de juliol quan Lídia va morir «abandonada i sense cap tractament», com ha apuntat la seua mare a ‘El Norte de Castilla’.

 

Desgraciadament no és el primer cas que es dóna en Espanya de pacients no han pogut ser atesos com caldria a causa de la congestió sanitària que es viu al nostre país per la pandèmia del coronavirus, encara que, desgraciadament, concentra totes les atencions.

Últimes notícies

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.