Mor una xica de 22 anys amb càncer per no rebre tractament en Espanya: «Inhumà»

 

Lídia González, una xica de 22 anys de Burgos però resident en Pamplona, va començar a notar molèsties com marejos, nàusees i fins i tot pèrdua de la visió el passat mes de maig.

 

En vore que no es trobava bé, va acudir a urgències i, posteriorment, va ser derivada a l’Hospital Clínic de Valladolid. A la xica  li van diagnosticar un tumor cerebral i no li van poder aplicar cap tractament, ja que mai van arribar els resultats de la seua intervenció.

 

Lídia va quedar-se ingressada al Clínic de Valladolid i va passar deu dies en absoluta soledat. La van operar d’un tumor cerebral que li havia sigut localitzat a la banda esquerra del cervell. Després de l’operació, va ser enviada a casa i només li van receptar paracetamol, segons ha explicat la seua mare al mitjà ‘El Norte de Castilla’.

 

Així, després de l’operació i estant ja en sa casa, l’Hospital Clínic de Valladolid va enviar a Lleó la biòpsia del tumor que li havien extirpat a la pacient. Estos resultats eren absolutament imprescindibles, ja que sense ells els doctors de Burgos no podien determinar un tractament per a la xica. Quan els resultats de l’analítica del tumor van arribar a Lleó, la xica de 22 anys ja havia mort.

 

La mare denúncia un tracte «inhumà»

«Ens van arribar a dir al Clínic que si ens pensàvem que les proves tardaven poc, que hi havia molt de treball amb el coronavirus», explica sa mare. I afegix que la neurocirurgiana de l’hospital va tenir un tracte «inhumà» amb ells.

 

«El dia 25 de juny vam tornar a consulta amb la neurocirurgiana que l’havia operat a Valladolid perquè la meua filla tenia molta tremolor a les mans, i sabia caminar i se li oblidaven molt les coses», explica sa mare. «La doctora només va preguntar que quan teníem cita amb l’oncòleg, que li ho explicàrem a ell», manifesta al mitjà citat.

 

A conseqüència de la malaltia, Lídia va començar a quedar-se sense poder parlar, va patir pèrdues de memòria i la seua mobilitat també es va vore afectada. Va ser el passat 12 de juliol quan Lídia va morir «abandonada i sense cap tractament», com ha apuntat la seua mare a ‘El Norte de Castilla’.

 

Desgraciadament no és el primer cas que es dóna en Espanya de pacients no han pogut ser atesos com caldria a causa de la congestió sanitària que es viu al nostre país per la pandèmia del coronavirus, encara que, desgraciadament, concentra totes les atencions.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU