7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Mor una xica de 22 anys amb càncer per no rebre tractament en Espanya: «Inhumà»

 

Lídia González, una xica de 22 anys de Burgos però resident en Pamplona, va començar a notar molèsties com marejos, nàusees i fins i tot pèrdua de la visió el passat mes de maig.

 

En vore que no es trobava bé, va acudir a urgències i, posteriorment, va ser derivada a l’Hospital Clínic de Valladolid. A la xica  li van diagnosticar un tumor cerebral i no li van poder aplicar cap tractament, ja que mai van arribar els resultats de la seua intervenció.

 

Lídia va quedar-se ingressada al Clínic de Valladolid i va passar deu dies en absoluta soledat. La van operar d’un tumor cerebral que li havia sigut localitzat a la banda esquerra del cervell. Després de l’operació, va ser enviada a casa i només li van receptar paracetamol, segons ha explicat la seua mare al mitjà ‘El Norte de Castilla’.

 

Així, després de l’operació i estant ja en sa casa, l’Hospital Clínic de Valladolid va enviar a Lleó la biòpsia del tumor que li havien extirpat a la pacient. Estos resultats eren absolutament imprescindibles, ja que sense ells els doctors de Burgos no podien determinar un tractament per a la xica. Quan els resultats de l’analítica del tumor van arribar a Lleó, la xica de 22 anys ja havia mort.

 

La mare denúncia un tracte «inhumà»

«Ens van arribar a dir al Clínic que si ens pensàvem que les proves tardaven poc, que hi havia molt de treball amb el coronavirus», explica sa mare. I afegix que la neurocirurgiana de l’hospital va tenir un tracte «inhumà» amb ells.

 

«El dia 25 de juny vam tornar a consulta amb la neurocirurgiana que l’havia operat a Valladolid perquè la meua filla tenia molta tremolor a les mans, i sabia caminar i se li oblidaven molt les coses», explica sa mare. «La doctora només va preguntar que quan teníem cita amb l’oncòleg, que li ho explicàrem a ell», manifesta al mitjà citat.

 

A conseqüència de la malaltia, Lídia va començar a quedar-se sense poder parlar, va patir pèrdues de memòria i la seua mobilitat també es va vore afectada. Va ser el passat 12 de juliol quan Lídia va morir «abandonada i sense cap tractament», com ha apuntat la seua mare a ‘El Norte de Castilla’.

 

Desgraciadament no és el primer cas que es dóna en Espanya de pacients no han pogut ser atesos com caldria a causa de la congestió sanitària que es viu al nostre país per la pandèmia del coronavirus, encara que, desgraciadament, concentra totes les atencions.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.