Mor una xica de 22 anys amb càncer per no rebre tractament en Espanya: «Inhumà»

 

Lídia González, una xica de 22 anys de Burgos però resident en Pamplona, va començar a notar molèsties com marejos, nàusees i fins i tot pèrdua de la visió el passat mes de maig.

 

En vore que no es trobava bé, va acudir a urgències i, posteriorment, va ser derivada a l’Hospital Clínic de Valladolid. A la xica  li van diagnosticar un tumor cerebral i no li van poder aplicar cap tractament, ja que mai van arribar els resultats de la seua intervenció.

 

Lídia va quedar-se ingressada al Clínic de Valladolid i va passar deu dies en absoluta soledat. La van operar d’un tumor cerebral que li havia sigut localitzat a la banda esquerra del cervell. Després de l’operació, va ser enviada a casa i només li van receptar paracetamol, segons ha explicat la seua mare al mitjà ‘El Norte de Castilla’.

 

Així, després de l’operació i estant ja en sa casa, l’Hospital Clínic de Valladolid va enviar a Lleó la biòpsia del tumor que li havien extirpat a la pacient. Estos resultats eren absolutament imprescindibles, ja que sense ells els doctors de Burgos no podien determinar un tractament per a la xica. Quan els resultats de l’analítica del tumor van arribar a Lleó, la xica de 22 anys ja havia mort.

 

La mare denúncia un tracte «inhumà»

«Ens van arribar a dir al Clínic que si ens pensàvem que les proves tardaven poc, que hi havia molt de treball amb el coronavirus», explica sa mare. I afegix que la neurocirurgiana de l’hospital va tenir un tracte «inhumà» amb ells.

 

«El dia 25 de juny vam tornar a consulta amb la neurocirurgiana que l’havia operat a Valladolid perquè la meua filla tenia molta tremolor a les mans, i sabia caminar i se li oblidaven molt les coses», explica sa mare. «La doctora només va preguntar que quan teníem cita amb l’oncòleg, que li ho explicàrem a ell», manifesta al mitjà citat.

 

A conseqüència de la malaltia, Lídia va començar a quedar-se sense poder parlar, va patir pèrdues de memòria i la seua mobilitat també es va vore afectada. Va ser el passat 12 de juliol quan Lídia va morir «abandonada i sense cap tractament», com ha apuntat la seua mare a ‘El Norte de Castilla’.

 

Desgraciadament no és el primer cas que es dóna en Espanya de pacients no han pogut ser atesos com caldria a causa de la congestió sanitària que es viu al nostre país per la pandèmia del coronavirus, encara que, desgraciadament, concentra totes les atencions.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU