Coneixes que és la nova llei de llibertat sexual?

El Govern d’Espanya ha aprovat este dimarts el projecte de Llei orgànica de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, la llei del sol sí que és sí, que modifica el Codi Penal per a definir el consentiment exprés i acaba amb la distinció entre abús i violació.

Des d’Igualtat, ministeri que dirigeix la ministra Irene Montero, han enviat un vídeo en el qual es veu a la ministra explicant esta llei de llibertat sexual: una llei que parla del consentiment en positiu i també considera com a delicte l’assetjament de carrer.

 

 

Les cinc claus sobre la llei

 

Què és el consentiment?

 

S’entendrà que hi ha consentiment quan s’haja manifestat lliurement mitjançant actes que, en atenció a les circumstàncies del cas, expressen de manera clara la voluntat de la persona.

L’advocat expert en delictes sexuals, Antonio Barbero, explica el que això significa: “la dona no haurà de demostrar mai que s’ha resistit”, que es “demostre” que efectivament la dona “volia participar”, afig Barbero.

 

Com es demostra que sí que va haver-hi eixe consentiment?

 

Els dubtes sorgeixen sobre com es demostra que sí que va haver-hi aqueix consentiment. “La prova continuarà sent com fins ara, estarà sotmesa a la valoració del jutge”, explica Barbero.

 

Per què desapareix el delicte d’abús sexual?

 

Amb esta nova llei del sol sí que és sí, desapareix el delicte d’abús sexual i tot passa al fet que siga agressió sexual.

L’advocat Antonio Barbero afirma que “conductes que abans no es consideraven greus, ara sí que ho siguen”.

 

L’assetjament de carrer serà violència sexual

 

El Codi Penal inclourà com a delicte lleu l’assetjament de carrer. “En situacions humiliants, les més greus, una floreta normal al carrer no té aqueixa consideració”, explica l’advocat.

 

Quan començarà el tràmit?

 

De moment, este dimarts s’ha aprovat el projecte de llei orgànica de Llibertat Sexual, i s’iniciarà el seu tràmit parlamentari a la fi de setembre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.