9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Noves mesures del govern espanyol per a frenar les noves variants del Covid-19

 

Actualment, no hi ha pràcticament ningú que dubte del gran perill que té el coronavirus és la detecció de noves variants en diferents països que s’han confirmat com més contagioses. I és per això que els diferents governs han anat prenent mesures per a frenar la seua expansió en els respectius països.

 

El govern espanyol no ha sigut menys i és per això que ara mateix manté suspesos els vols i connexions de viatges en barco amb el Regne Unit. Però esta no podria ser l’única mesura a prendre en els pròxims dies, segons la ministra d’Assumptes Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya.

 

En una entrevista a ‘La Sexta’, explicava que s’estaria estudiant la possibilitat de limitar la mobilitat amb alguns països amb l’objectiu d’«aïllar de la manera més quirúrgica les variants que vagen apareixent». En este sentit, assenyala que «ho hem fet amb el Regne Unit i s’hauran de prendre més mesures per a evitar l’expansió d’altres variants que estan apareixent».

 

La preocupació de l’executiu estaria concentrada en aquelles soques aparegudes en Brasil i Sud-àfrica, especialment després de les dades pel primer país. No dubtava en indicar que «en els pròxims dies prendrem totes les mesures necessàries per a protegir-nos de casos que siguen importats en l’espai europeu». D’esta manera, deixa clar que estes mesures s’aplicarien per a viatgers procedents de fora de la UE.

 

Per això, encara que deia que es vol «evitar el contagi d’aquelles soques que viatgen més de pressa, que es transmeten més de pressa i que fan que esta pandèmia augmente de manera exponencial», ha d’haver-hi abans un «diàleg amb els països europeus i els països tercers». Tot i això, afegia que ara mateix no està damunt de la taula tancar les fronteres europees, si que es podria prendre la mesura de «restringir la mobilitat dins de l’espai europeu».

 

I en concret ha volgut valorar la situació amb els països més pròxims, Portugal i França, sobretot després que s’hagen limitat els moviments amb el primer. «Sabem que això no agrada als nostres ciutadans, sobretot als que viuen en zones frontereres, els entenem, però demanem que ens ajuden amb el seu comportament responsable i la seua paciència perquè tots junts puguem controlar l’expansió de la pandèmia», afirmava González Laya.

 

 

Demana respectar les restriccions de mobilitat

D’altra banda, la ministra ha fet un recordatori important, i és que ara mateix existixen confinaments perimetrals i altres restriccions de mobilitat dins del territori nacional. Per este motiu, assegura en el fet que «este no és el moment de moure’s sinó és estrictament necessari». Defensava a demés, que és «important que totes les mesures es respecten perquè si tots contribuïm podrem doblegar la corba d’esta tercera onada». «Demane a tots els ciutadans i a totes les comunitats autònomes que seguim treballant de manera coordinada i responsable», ha indicat.

 

Tot i que deixava clar que tot dependrà de l’Agència Europea del Medicament, també ha volgut valorar si podria arribar a la UE, i per tant a Espanya, la vacuna russa Sputnik V. Segons la seua opinió, tot dependrà que tinguen tots «els requisits mèdics d’eficàcia i eficiència», sigaquin siga el país d’origen del productor.

 

Això últim no hauria de ser un impediment per a la seua aprovació en territori europeu. L’únic punt que s’ha de demanar a totes les vacunes és que «siguen eficaces per protegir el virus i que a través d’esta immunització puguem controlar l’escalada de contagis». I en plena polèmica amb les farmacèutiques, ha valorat que la majoria estan complint amb tot allò acordat amb la Comissió Europea. Això sí, creu que ha faltat «més transparència» per part d’AstraZeneca sobre les teòriques «dificultats» per a cobrir les dosis firmades en un principi.

Últimes notícies

Rosalía Major, presidenta substituta del consell d’À Punt després de l’eixida de Vicente Ordaz

El consell d'administració d'À Punt ha designat a Rosalía Major com a presidenta substituta després de la marxa de Vicente Ordaz. La reunió va aprovar a més un conveni amb la UPV i va ratificar el servici de seguretat.

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.