Noves mesures del govern espanyol per a frenar les noves variants del Covid-19

 

Actualment, no hi ha pràcticament ningú que dubte del gran perill que té el coronavirus és la detecció de noves variants en diferents països que s’han confirmat com més contagioses. I és per això que els diferents governs han anat prenent mesures per a frenar la seua expansió en els respectius països.

 

El govern espanyol no ha sigut menys i és per això que ara mateix manté suspesos els vols i connexions de viatges en barco amb el Regne Unit. Però esta no podria ser l’única mesura a prendre en els pròxims dies, segons la ministra d’Assumptes Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya.

 

En una entrevista a ‘La Sexta’, explicava que s’estaria estudiant la possibilitat de limitar la mobilitat amb alguns països amb l’objectiu d’«aïllar de la manera més quirúrgica les variants que vagen apareixent». En este sentit, assenyala que «ho hem fet amb el Regne Unit i s’hauran de prendre més mesures per a evitar l’expansió d’altres variants que estan apareixent».

 

La preocupació de l’executiu estaria concentrada en aquelles soques aparegudes en Brasil i Sud-àfrica, especialment després de les dades pel primer país. No dubtava en indicar que «en els pròxims dies prendrem totes les mesures necessàries per a protegir-nos de casos que siguen importats en l’espai europeu». D’esta manera, deixa clar que estes mesures s’aplicarien per a viatgers procedents de fora de la UE.

 

Per això, encara que deia que es vol «evitar el contagi d’aquelles soques que viatgen més de pressa, que es transmeten més de pressa i que fan que esta pandèmia augmente de manera exponencial», ha d’haver-hi abans un «diàleg amb els països europeus i els països tercers». Tot i això, afegia que ara mateix no està damunt de la taula tancar les fronteres europees, si que es podria prendre la mesura de «restringir la mobilitat dins de l’espai europeu».

 

I en concret ha volgut valorar la situació amb els països més pròxims, Portugal i França, sobretot després que s’hagen limitat els moviments amb el primer. «Sabem que això no agrada als nostres ciutadans, sobretot als que viuen en zones frontereres, els entenem, però demanem que ens ajuden amb el seu comportament responsable i la seua paciència perquè tots junts puguem controlar l’expansió de la pandèmia», afirmava González Laya.

 

 

Demana respectar les restriccions de mobilitat

D’altra banda, la ministra ha fet un recordatori important, i és que ara mateix existixen confinaments perimetrals i altres restriccions de mobilitat dins del territori nacional. Per este motiu, assegura en el fet que «este no és el moment de moure’s sinó és estrictament necessari». Defensava a demés, que és «important que totes les mesures es respecten perquè si tots contribuïm podrem doblegar la corba d’esta tercera onada». «Demane a tots els ciutadans i a totes les comunitats autònomes que seguim treballant de manera coordinada i responsable», ha indicat.

 

Tot i que deixava clar que tot dependrà de l’Agència Europea del Medicament, també ha volgut valorar si podria arribar a la UE, i per tant a Espanya, la vacuna russa Sputnik V. Segons la seua opinió, tot dependrà que tinguen tots «els requisits mèdics d’eficàcia i eficiència», sigaquin siga el país d’origen del productor.

 

Això últim no hauria de ser un impediment per a la seua aprovació en territori europeu. L’únic punt que s’ha de demanar a totes les vacunes és que «siguen eficaces per protegir el virus i que a través d’esta immunització puguem controlar l’escalada de contagis». I en plena polèmica amb les farmacèutiques, ha valorat que la majoria estan complint amb tot allò acordat amb la Comissió Europea. Això sí, creu que ha faltat «més transparència» per part d’AstraZeneca sobre les teòriques «dificultats» per a cobrir les dosis firmades en un principi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.