13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Noves mesures del govern espanyol per a frenar les noves variants del Covid-19

 

Actualment, no hi ha pràcticament ningú que dubte del gran perill que té el coronavirus és la detecció de noves variants en diferents països que s’han confirmat com més contagioses. I és per això que els diferents governs han anat prenent mesures per a frenar la seua expansió en els respectius països.

 

El govern espanyol no ha sigut menys i és per això que ara mateix manté suspesos els vols i connexions de viatges en barco amb el Regne Unit. Però esta no podria ser l’única mesura a prendre en els pròxims dies, segons la ministra d’Assumptes Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya.

 

En una entrevista a ‘La Sexta’, explicava que s’estaria estudiant la possibilitat de limitar la mobilitat amb alguns països amb l’objectiu d’«aïllar de la manera més quirúrgica les variants que vagen apareixent». En este sentit, assenyala que «ho hem fet amb el Regne Unit i s’hauran de prendre més mesures per a evitar l’expansió d’altres variants que estan apareixent».

 

La preocupació de l’executiu estaria concentrada en aquelles soques aparegudes en Brasil i Sud-àfrica, especialment després de les dades pel primer país. No dubtava en indicar que «en els pròxims dies prendrem totes les mesures necessàries per a protegir-nos de casos que siguen importats en l’espai europeu». D’esta manera, deixa clar que estes mesures s’aplicarien per a viatgers procedents de fora de la UE.

 

Per això, encara que deia que es vol «evitar el contagi d’aquelles soques que viatgen més de pressa, que es transmeten més de pressa i que fan que esta pandèmia augmente de manera exponencial», ha d’haver-hi abans un «diàleg amb els països europeus i els països tercers». Tot i això, afegia que ara mateix no està damunt de la taula tancar les fronteres europees, si que es podria prendre la mesura de «restringir la mobilitat dins de l’espai europeu».

 

I en concret ha volgut valorar la situació amb els països més pròxims, Portugal i França, sobretot després que s’hagen limitat els moviments amb el primer. «Sabem que això no agrada als nostres ciutadans, sobretot als que viuen en zones frontereres, els entenem, però demanem que ens ajuden amb el seu comportament responsable i la seua paciència perquè tots junts puguem controlar l’expansió de la pandèmia», afirmava González Laya.

 

 

Demana respectar les restriccions de mobilitat

D’altra banda, la ministra ha fet un recordatori important, i és que ara mateix existixen confinaments perimetrals i altres restriccions de mobilitat dins del territori nacional. Per este motiu, assegura en el fet que «este no és el moment de moure’s sinó és estrictament necessari». Defensava a demés, que és «important que totes les mesures es respecten perquè si tots contribuïm podrem doblegar la corba d’esta tercera onada». «Demane a tots els ciutadans i a totes les comunitats autònomes que seguim treballant de manera coordinada i responsable», ha indicat.

 

Tot i que deixava clar que tot dependrà de l’Agència Europea del Medicament, també ha volgut valorar si podria arribar a la UE, i per tant a Espanya, la vacuna russa Sputnik V. Segons la seua opinió, tot dependrà que tinguen tots «els requisits mèdics d’eficàcia i eficiència», sigaquin siga el país d’origen del productor.

 

Això últim no hauria de ser un impediment per a la seua aprovació en territori europeu. L’únic punt que s’ha de demanar a totes les vacunes és que «siguen eficaces per protegir el virus i que a través d’esta immunització puguem controlar l’escalada de contagis». I en plena polèmica amb les farmacèutiques, ha valorat que la majoria estan complint amb tot allò acordat amb la Comissió Europea. Això sí, creu que ha faltat «més transparència» per part d’AstraZeneca sobre les teòriques «dificultats» per a cobrir les dosis firmades en un principi.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.