Noves mesures del govern espanyol per a frenar les noves variants del Covid-19

 

Actualment, no hi ha pràcticament ningú que dubte del gran perill que té el coronavirus és la detecció de noves variants en diferents països que s’han confirmat com més contagioses. I és per això que els diferents governs han anat prenent mesures per a frenar la seua expansió en els respectius països.

 

El govern espanyol no ha sigut menys i és per això que ara mateix manté suspesos els vols i connexions de viatges en barco amb el Regne Unit. Però esta no podria ser l’única mesura a prendre en els pròxims dies, segons la ministra d’Assumptes Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya.

 

En una entrevista a ‘La Sexta’, explicava que s’estaria estudiant la possibilitat de limitar la mobilitat amb alguns països amb l’objectiu d’«aïllar de la manera més quirúrgica les variants que vagen apareixent». En este sentit, assenyala que «ho hem fet amb el Regne Unit i s’hauran de prendre més mesures per a evitar l’expansió d’altres variants que estan apareixent».

 

La preocupació de l’executiu estaria concentrada en aquelles soques aparegudes en Brasil i Sud-àfrica, especialment després de les dades pel primer país. No dubtava en indicar que «en els pròxims dies prendrem totes les mesures necessàries per a protegir-nos de casos que siguen importats en l’espai europeu». D’esta manera, deixa clar que estes mesures s’aplicarien per a viatgers procedents de fora de la UE.

 

Per això, encara que deia que es vol «evitar el contagi d’aquelles soques que viatgen més de pressa, que es transmeten més de pressa i que fan que esta pandèmia augmente de manera exponencial», ha d’haver-hi abans un «diàleg amb els països europeus i els països tercers». Tot i això, afegia que ara mateix no està damunt de la taula tancar les fronteres europees, si que es podria prendre la mesura de «restringir la mobilitat dins de l’espai europeu».

 

I en concret ha volgut valorar la situació amb els països més pròxims, Portugal i França, sobretot després que s’hagen limitat els moviments amb el primer. «Sabem que això no agrada als nostres ciutadans, sobretot als que viuen en zones frontereres, els entenem, però demanem que ens ajuden amb el seu comportament responsable i la seua paciència perquè tots junts puguem controlar l’expansió de la pandèmia», afirmava González Laya.

 

 

Demana respectar les restriccions de mobilitat

D’altra banda, la ministra ha fet un recordatori important, i és que ara mateix existixen confinaments perimetrals i altres restriccions de mobilitat dins del territori nacional. Per este motiu, assegura en el fet que «este no és el moment de moure’s sinó és estrictament necessari». Defensava a demés, que és «important que totes les mesures es respecten perquè si tots contribuïm podrem doblegar la corba d’esta tercera onada». «Demane a tots els ciutadans i a totes les comunitats autònomes que seguim treballant de manera coordinada i responsable», ha indicat.

 

Tot i que deixava clar que tot dependrà de l’Agència Europea del Medicament, també ha volgut valorar si podria arribar a la UE, i per tant a Espanya, la vacuna russa Sputnik V. Segons la seua opinió, tot dependrà que tinguen tots «els requisits mèdics d’eficàcia i eficiència», sigaquin siga el país d’origen del productor.

 

Això últim no hauria de ser un impediment per a la seua aprovació en territori europeu. L’únic punt que s’ha de demanar a totes les vacunes és que «siguen eficaces per protegir el virus i que a través d’esta immunització puguem controlar l’escalada de contagis». I en plena polèmica amb les farmacèutiques, ha valorat que la majoria estan complint amb tot allò acordat amb la Comissió Europea. Això sí, creu que ha faltat «més transparència» per part d’AstraZeneca sobre les teòriques «dificultats» per a cobrir les dosis firmades en un principi.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.