Noves mesures del govern espanyol per a frenar les noves variants del Covid-19

 

Actualment, no hi ha pràcticament ningú que dubte del gran perill que té el coronavirus és la detecció de noves variants en diferents països que s’han confirmat com més contagioses. I és per això que els diferents governs han anat prenent mesures per a frenar la seua expansió en els respectius països.

 

El govern espanyol no ha sigut menys i és per això que ara mateix manté suspesos els vols i connexions de viatges en barco amb el Regne Unit. Però esta no podria ser l’única mesura a prendre en els pròxims dies, segons la ministra d’Assumptes Exteriors, UE i Cooperació, Arancha González Laya.

 

En una entrevista a ‘La Sexta’, explicava que s’estaria estudiant la possibilitat de limitar la mobilitat amb alguns països amb l’objectiu d’«aïllar de la manera més quirúrgica les variants que vagen apareixent». En este sentit, assenyala que «ho hem fet amb el Regne Unit i s’hauran de prendre més mesures per a evitar l’expansió d’altres variants que estan apareixent».

 

La preocupació de l’executiu estaria concentrada en aquelles soques aparegudes en Brasil i Sud-àfrica, especialment després de les dades pel primer país. No dubtava en indicar que «en els pròxims dies prendrem totes les mesures necessàries per a protegir-nos de casos que siguen importats en l’espai europeu». D’esta manera, deixa clar que estes mesures s’aplicarien per a viatgers procedents de fora de la UE.

 

Per això, encara que deia que es vol «evitar el contagi d’aquelles soques que viatgen més de pressa, que es transmeten més de pressa i que fan que esta pandèmia augmente de manera exponencial», ha d’haver-hi abans un «diàleg amb els països europeus i els països tercers». Tot i això, afegia que ara mateix no està damunt de la taula tancar les fronteres europees, si que es podria prendre la mesura de «restringir la mobilitat dins de l’espai europeu».

 

I en concret ha volgut valorar la situació amb els països més pròxims, Portugal i França, sobretot després que s’hagen limitat els moviments amb el primer. «Sabem que això no agrada als nostres ciutadans, sobretot als que viuen en zones frontereres, els entenem, però demanem que ens ajuden amb el seu comportament responsable i la seua paciència perquè tots junts puguem controlar l’expansió de la pandèmia», afirmava González Laya.

 

 

Demana respectar les restriccions de mobilitat

D’altra banda, la ministra ha fet un recordatori important, i és que ara mateix existixen confinaments perimetrals i altres restriccions de mobilitat dins del territori nacional. Per este motiu, assegura en el fet que «este no és el moment de moure’s sinó és estrictament necessari». Defensava a demés, que és «important que totes les mesures es respecten perquè si tots contribuïm podrem doblegar la corba d’esta tercera onada». «Demane a tots els ciutadans i a totes les comunitats autònomes que seguim treballant de manera coordinada i responsable», ha indicat.

 

Tot i que deixava clar que tot dependrà de l’Agència Europea del Medicament, també ha volgut valorar si podria arribar a la UE, i per tant a Espanya, la vacuna russa Sputnik V. Segons la seua opinió, tot dependrà que tinguen tots «els requisits mèdics d’eficàcia i eficiència», sigaquin siga el país d’origen del productor.

 

Això últim no hauria de ser un impediment per a la seua aprovació en territori europeu. L’únic punt que s’ha de demanar a totes les vacunes és que «siguen eficaces per protegir el virus i que a través d’esta immunització puguem controlar l’escalada de contagis». I en plena polèmica amb les farmacèutiques, ha valorat que la majoria estan complint amb tot allò acordat amb la Comissió Europea. Això sí, creu que ha faltat «més transparència» per part d’AstraZeneca sobre les teòriques «dificultats» per a cobrir les dosis firmades en un principi.

Últimes notícies

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.