12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Aproven el primer punt per a abandonar bebés de Brussel·les

 

L’ONG belga Corvia ha anunciat que té, finalment, autorització per a obrir el primer punt de recepció per a abandonar bebés acabats de nàixer de manera anònima, en Brussel·les. Després de tres anys de juïns, l’associació ha sigut autoritzada a obrir este sistema en el districte brussel·lés d’Evere. Este servicir permetrà als pares que vulguen renunciar al seu fill abandonar-lo de manera anònima, a partir d’ara.

 

El Consell d’Estat ha anul·lat la prohibició que havia emés l’exalcalde del districte, Pierre Muylle, segons va confirmar l’associació a l’agència Belga. «Ens felicitem, perquè cada xiquet hauria de tindre dret a un futur», va declarar la portaveu de Corvia, Mathilde Pelsers. Al mateix temps que ha confiat en poder obrir el punt de recepció, oficialment, a principis d’octubre.

 

El dispositiu estava previst que fora instal·lat el 21 de setembre de 2017, però l’anterior alcalde el va prohibir eixe mateix dia. L’ONG va iniciar, a partir d’aquell moment, un procediment en el Consell d’Estat per a anul·lar la decisió, amb l’argument que no incitava a l’abandó dels menors sinó que «oferia una possibilitat a les mares de deixar al seu fill amb seguretat».

 

Per tant, ara la prohibició queda anul·lada i compta, a demés, amb el suport de l’actual alcalde d’Evere, que és del mateix partit que l’anterior, el socialista Ridouane Chahid. Este no és el primer punt de recepció de bebés o ‘bústia per a bebés‘ (la boîte à bébés, en francés) de Bèlgica. El primer ja s’havia instal·lat en Anvers, en la regió de Flandes, fa 20 anys.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.