Aproven el primer punt per a abandonar bebés de Brussel·les

 

L’ONG belga Corvia ha anunciat que té, finalment, autorització per a obrir el primer punt de recepció per a abandonar bebés acabats de nàixer de manera anònima, en Brussel·les. Després de tres anys de juïns, l’associació ha sigut autoritzada a obrir este sistema en el districte brussel·lés d’Evere. Este servicir permetrà als pares que vulguen renunciar al seu fill abandonar-lo de manera anònima, a partir d’ara.

 

El Consell d’Estat ha anul·lat la prohibició que havia emés l’exalcalde del districte, Pierre Muylle, segons va confirmar l’associació a l’agència Belga. «Ens felicitem, perquè cada xiquet hauria de tindre dret a un futur», va declarar la portaveu de Corvia, Mathilde Pelsers. Al mateix temps que ha confiat en poder obrir el punt de recepció, oficialment, a principis d’octubre.

 

El dispositiu estava previst que fora instal·lat el 21 de setembre de 2017, però l’anterior alcalde el va prohibir eixe mateix dia. L’ONG va iniciar, a partir d’aquell moment, un procediment en el Consell d’Estat per a anul·lar la decisió, amb l’argument que no incitava a l’abandó dels menors sinó que «oferia una possibilitat a les mares de deixar al seu fill amb seguretat».

 

Per tant, ara la prohibició queda anul·lada i compta, a demés, amb el suport de l’actual alcalde d’Evere, que és del mateix partit que l’anterior, el socialista Ridouane Chahid. Este no és el primer punt de recepció de bebés o ‘bústia per a bebés‘ (la boîte à bébés, en francés) de Bèlgica. El primer ja s’havia instal·lat en Anvers, en la regió de Flandes, fa 20 anys.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.