Aproven el primer punt per a abandonar bebés de Brussel·les

 

L’ONG belga Corvia ha anunciat que té, finalment, autorització per a obrir el primer punt de recepció per a abandonar bebés acabats de nàixer de manera anònima, en Brussel·les. Després de tres anys de juïns, l’associació ha sigut autoritzada a obrir este sistema en el districte brussel·lés d’Evere. Este servicir permetrà als pares que vulguen renunciar al seu fill abandonar-lo de manera anònima, a partir d’ara.

 

El Consell d’Estat ha anul·lat la prohibició que havia emés l’exalcalde del districte, Pierre Muylle, segons va confirmar l’associació a l’agència Belga. «Ens felicitem, perquè cada xiquet hauria de tindre dret a un futur», va declarar la portaveu de Corvia, Mathilde Pelsers. Al mateix temps que ha confiat en poder obrir el punt de recepció, oficialment, a principis d’octubre.

 

El dispositiu estava previst que fora instal·lat el 21 de setembre de 2017, però l’anterior alcalde el va prohibir eixe mateix dia. L’ONG va iniciar, a partir d’aquell moment, un procediment en el Consell d’Estat per a anul·lar la decisió, amb l’argument que no incitava a l’abandó dels menors sinó que «oferia una possibilitat a les mares de deixar al seu fill amb seguretat».

 

Per tant, ara la prohibició queda anul·lada i compta, a demés, amb el suport de l’actual alcalde d’Evere, que és del mateix partit que l’anterior, el socialista Ridouane Chahid. Este no és el primer punt de recepció de bebés o ‘bústia per a bebés‘ (la boîte à bébés, en francés) de Bèlgica. El primer ja s’havia instal·lat en Anvers, en la regió de Flandes, fa 20 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.