OID!, el nou l’observatori sobre l’impacte del disseny 

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) llança l’Observatori sobre l’Impacte del Disseny (OID!), concebut com a espai de referència per a impulsar la innovació basada en el disseny, des d’un enfocament global i transversal.

En el marc del OID!, que naix amb el suport de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), es
desenvoluparan projectes d’investigació, anàlisi, difusió i promoció de l’impacte del disseny en
diferents àmbits i sectors d’actuació, que s’abordaran a través d’aliances amb professionals i organitzacions especialitzades. L’objectiu final és reforçar la competitivitat de la indústria i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, la sostenibilitat del territori i el benestar de la societat a través del disseny.

«El disseny, com a factor de la innovació, contribueix a crear valor i un entorn pròsper. Poder conéixer, analitzar i quantificar els seus impactes reals ens permetrà definir plans, estratègies i accions més eficients i amb major impacte positiu, tant per a les empreses com per a les persones», ha destacat Andrés García-Reche, vicepresident executiu de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en la jornada de presentació de l’Observatori.

Per a aconseguir aquests objectius, el OID! desenvoluparà la seua activitat en quatre línies principals: observar l’impacte del disseny en la societat, fent seguiment i avaluant la seua evolució; orientar i proposar àrees de millora, en les quals progressar a través del disseny; generar eines que faciliten la gestió del disseny i que tangibilicen el coneixement, i difondre i connectar, actuant com a pont entre el disseny i diferents àmbits -com a institucions, empreses, investigadors, el món acadèmic i la societat-.

«Amb el OID!, la ADCV fa un salt qualitatiu, per a consolidar-se com a agent clau en la investigació sobre el disseny. I el fem amb un concepte de ‘impacte del disseny’ que abasta tots els seus vessants: econòmica, social, cultural, mediambiental i, en general, tot el relatiu a la millora del benestar de les persones», subratlla Ángel Martínez, president de la ADCV.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU