OID!, el nou l’observatori sobre l’impacte del disseny 

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) llança l’Observatori sobre l’Impacte del Disseny (OID!), concebut com a espai de referència per a impulsar la innovació basada en el disseny, des d’un enfocament global i transversal.

En el marc del OID!, que naix amb el suport de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), es
desenvoluparan projectes d’investigació, anàlisi, difusió i promoció de l’impacte del disseny en
diferents àmbits i sectors d’actuació, que s’abordaran a través d’aliances amb professionals i organitzacions especialitzades. L’objectiu final és reforçar la competitivitat de la indústria i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, la sostenibilitat del territori i el benestar de la societat a través del disseny.

“El disseny, com a factor de la innovació, contribueix a crear valor i un entorn pròsper. Poder conéixer, analitzar i quantificar els seus impactes reals ens permetrà definir plans, estratègies i accions més eficients i amb major impacte positiu, tant per a les empreses com per a les persones”, ha destacat Andrés García-Reche, vicepresident executiu de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en la jornada de presentació de l’Observatori.

Per a aconseguir aquests objectius, el OID! desenvoluparà la seua activitat en quatre línies principals: observar l’impacte del disseny en la societat, fent seguiment i avaluant la seua evolució; orientar i proposar àrees de millora, en les quals progressar a través del disseny; generar eines que faciliten la gestió del disseny i que tangibilicen el coneixement, i difondre i connectar, actuant com a pont entre el disseny i diferents àmbits -com a institucions, empreses, investigadors, el món acadèmic i la societat-.

“Amb el OID!, la ADCV fa un salt qualitatiu, per a consolidar-se com a agent clau en la investigació sobre el disseny. I el fem amb un concepte de ‘impacte del disseny’ que abasta tots els seus vessants: econòmica, social, cultural, mediambiental i, en general, tot el relatiu a la millora del benestar de les persones”, subratlla Ángel Martínez, president de la ADCV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.