OID!, el nou l’observatori sobre l’impacte del disseny 

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) llança l’Observatori sobre l’Impacte del Disseny (OID!), concebut com a espai de referència per a impulsar la innovació basada en el disseny, des d’un enfocament global i transversal.

En el marc del OID!, que naix amb el suport de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), es
desenvoluparan projectes d’investigació, anàlisi, difusió i promoció de l’impacte del disseny en
diferents àmbits i sectors d’actuació, que s’abordaran a través d’aliances amb professionals i organitzacions especialitzades. L’objectiu final és reforçar la competitivitat de la indústria i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, la sostenibilitat del territori i el benestar de la societat a través del disseny.

«El disseny, com a factor de la innovació, contribueix a crear valor i un entorn pròsper. Poder conéixer, analitzar i quantificar els seus impactes reals ens permetrà definir plans, estratègies i accions més eficients i amb major impacte positiu, tant per a les empreses com per a les persones», ha destacat Andrés García-Reche, vicepresident executiu de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en la jornada de presentació de l’Observatori.

Per a aconseguir aquests objectius, el OID! desenvoluparà la seua activitat en quatre línies principals: observar l’impacte del disseny en la societat, fent seguiment i avaluant la seua evolució; orientar i proposar àrees de millora, en les quals progressar a través del disseny; generar eines que faciliten la gestió del disseny i que tangibilicen el coneixement, i difondre i connectar, actuant com a pont entre el disseny i diferents àmbits -com a institucions, empreses, investigadors, el món acadèmic i la societat-.

«Amb el OID!, la ADCV fa un salt qualitatiu, per a consolidar-se com a agent clau en la investigació sobre el disseny. I el fem amb un concepte de ‘impacte del disseny’ que abasta tots els seus vessants: econòmica, social, cultural, mediambiental i, en general, tot el relatiu a la millora del benestar de les persones», subratlla Ángel Martínez, president de la ADCV.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.