19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

OID!, el nou l’observatori sobre l’impacte del disseny 

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) llança l’Observatori sobre l’Impacte del Disseny (OID!), concebut com a espai de referència per a impulsar la innovació basada en el disseny, des d’un enfocament global i transversal.

En el marc del OID!, que naix amb el suport de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), es
desenvoluparan projectes d’investigació, anàlisi, difusió i promoció de l’impacte del disseny en
diferents àmbits i sectors d’actuació, que s’abordaran a través d’aliances amb professionals i organitzacions especialitzades. L’objectiu final és reforçar la competitivitat de la indústria i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, la sostenibilitat del territori i el benestar de la societat a través del disseny.

“El disseny, com a factor de la innovació, contribueix a crear valor i un entorn pròsper. Poder conéixer, analitzar i quantificar els seus impactes reals ens permetrà definir plans, estratègies i accions més eficients i amb major impacte positiu, tant per a les empreses com per a les persones”, ha destacat Andrés García-Reche, vicepresident executiu de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en la jornada de presentació de l’Observatori.

Per a aconseguir aquests objectius, el OID! desenvoluparà la seua activitat en quatre línies principals: observar l’impacte del disseny en la societat, fent seguiment i avaluant la seua evolució; orientar i proposar àrees de millora, en les quals progressar a través del disseny; generar eines que faciliten la gestió del disseny i que tangibilicen el coneixement, i difondre i connectar, actuant com a pont entre el disseny i diferents àmbits -com a institucions, empreses, investigadors, el món acadèmic i la societat-.

“Amb el OID!, la ADCV fa un salt qualitatiu, per a consolidar-se com a agent clau en la investigació sobre el disseny. I el fem amb un concepte de ‘impacte del disseny’ que abasta tots els seus vessants: econòmica, social, cultural, mediambiental i, en general, tot el relatiu a la millora del benestar de les persones”, subratlla Ángel Martínez, president de la ADCV.

Últimes notícies

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.

El Consell ha mostrat el seu rebuig a tramitar la reforma que suprimix privilegis als expresidents

El Consell ha emés un criteri desfavorable a la presa en consideració de la reforma de l'Estatut dels expresidents proposada per Compromís. La iniciativa planteja suprimir l'accés al CJC, la retribució associada i l'oficina de suport.

La xifra de negoci del Port de València puja un 9% i els beneficis un 50% en 2025

Valenciaport registra un 9% més d'ingressos i un 50% més de beneficis en 2025, amb 5,66 milions de TEU, rècord anual. L'augment del trànsit i de les taxes impulsa el resultat.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament immediat del museu després de la rescissió unilateral dels contractes per la família i la retirada de la imatge de l'artista. L'oposició acusa deixadesa i València explora acollir el llegat.

El Consell ha aprovat la OPE 2026 amb 2.671 places i un 10% reservat a discapacitat

El Consell ha aprovat l'Oferta d'Ocupació Pública de 2026 amb 2.671 places, el 60% de torn lliure i el 40% de promoció interna. La OPE inclou reserva del 10% per a discapacitat i un termini de tres mesos per a convocar els processos.

El Consell defén haver actuat amb immediatesa i exemplaritat davant les VPP d’Alacant

El Consell ha reivindicat una resposta immediata i exemplar davant les irregularitats detectades en una promoció de vivendes socials a Alacant i ha reforçat els controls per a evitar decisions individuals.