OID!, el nou l’observatori sobre l’impacte del disseny 

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) llança l’Observatori sobre l’Impacte del Disseny (OID!), concebut com a espai de referència per a impulsar la innovació basada en el disseny, des d’un enfocament global i transversal.

En el marc del OID!, que naix amb el suport de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), es
desenvoluparan projectes d’investigació, anàlisi, difusió i promoció de l’impacte del disseny en
diferents àmbits i sectors d’actuació, que s’abordaran a través d’aliances amb professionals i organitzacions especialitzades. L’objectiu final és reforçar la competitivitat de la indústria i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, la sostenibilitat del territori i el benestar de la societat a través del disseny.

«El disseny, com a factor de la innovació, contribueix a crear valor i un entorn pròsper. Poder conéixer, analitzar i quantificar els seus impactes reals ens permetrà definir plans, estratègies i accions més eficients i amb major impacte positiu, tant per a les empreses com per a les persones», ha destacat Andrés García-Reche, vicepresident executiu de la Agència Valenciana de la Innovació (AVI), en la jornada de presentació de l’Observatori.

Per a aconseguir aquests objectius, el OID! desenvoluparà la seua activitat en quatre línies principals: observar l’impacte del disseny en la societat, fent seguiment i avaluant la seua evolució; orientar i proposar àrees de millora, en les quals progressar a través del disseny; generar eines que faciliten la gestió del disseny i que tangibilicen el coneixement, i difondre i connectar, actuant com a pont entre el disseny i diferents àmbits -com a institucions, empreses, investigadors, el món acadèmic i la societat-.

«Amb el OID!, la ADCV fa un salt qualitatiu, per a consolidar-se com a agent clau en la investigació sobre el disseny. I el fem amb un concepte de ‘impacte del disseny’ que abasta tots els seus vessants: econòmica, social, cultural, mediambiental i, en general, tot el relatiu a la millora del benestar de les persones», subratlla Ángel Martínez, president de la ADCV.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.