Oltra creu que les convocatòries del 8M «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries»

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que les convocatòries de concentracions i actes per al 8 de març «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries», ja que s’estan plantejant «de manera descentralitzada, poc numerosa i es poden mantindre les mesures sanitàries».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat la també consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en la que ha indicat que ella mateixa viurà esta jornada «seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. La campanya que hem impulsat des de la Generalitat posa en el centre a la vida, i no seré jo la que s’apunte a no respectar la vida», ha indicat.

 

Per a Oltra, «posar en el centre a la vida és reinventar-nos en la reivindicació» i seguir les recomanacions, cosa que considera que han fet col·lectius feministes convocants d’actes. D’altra banda, la vicepresidenta s’ha referit a les crítiques a la campanya de la Generalitat per part de la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant i regidora d’Igualtat de Sant Joan d’Alacant, Julia Parra, que no exhibirà els cartells en el seu municipi en considerar-los «polititzats».

 

La campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943

«Si no vol difondre la campanya, doncs bo, però que no siga per una explicació tan paupèrrima», ha criticat Oltra, que ha considerat que és una «qüestió de cultura general. Potser hauria de documentar-se un poc», ha agregat.

 

La consellera ha indicat que és «tan evident» que la campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943, que mostra a una dona alçant el puny arromangant-se, en referència a la incorporació de les dones al treball durant la Segona Guerra Mundial.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.