15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Oltra creu que les convocatòries del 8M «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries»

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que les convocatòries de concentracions i actes per al 8 de març «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries», ja que s’estan plantejant «de manera descentralitzada, poc numerosa i es poden mantindre les mesures sanitàries».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat la també consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en la que ha indicat que ella mateixa viurà esta jornada «seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. La campanya que hem impulsat des de la Generalitat posa en el centre a la vida, i no seré jo la que s’apunte a no respectar la vida», ha indicat.

 

Per a Oltra, «posar en el centre a la vida és reinventar-nos en la reivindicació» i seguir les recomanacions, cosa que considera que han fet col·lectius feministes convocants d’actes. D’altra banda, la vicepresidenta s’ha referit a les crítiques a la campanya de la Generalitat per part de la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant i regidora d’Igualtat de Sant Joan d’Alacant, Julia Parra, que no exhibirà els cartells en el seu municipi en considerar-los «polititzats».

 

La campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943

«Si no vol difondre la campanya, doncs bo, però que no siga per una explicació tan paupèrrima», ha criticat Oltra, que ha considerat que és una «qüestió de cultura general. Potser hauria de documentar-se un poc», ha agregat.

 

La consellera ha indicat que és «tan evident» que la campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943, que mostra a una dona alçant el puny arromangant-se, en referència a la incorporació de les dones al treball durant la Segona Guerra Mundial.

Últimes notícies

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.