10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Oltra creu que les convocatòries del 8M «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries»

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que les convocatòries de concentracions i actes per al 8 de març «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries», ja que s’estan plantejant «de manera descentralitzada, poc numerosa i es poden mantindre les mesures sanitàries».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat la també consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en la que ha indicat que ella mateixa viurà esta jornada «seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. La campanya que hem impulsat des de la Generalitat posa en el centre a la vida, i no seré jo la que s’apunte a no respectar la vida», ha indicat.

 

Per a Oltra, «posar en el centre a la vida és reinventar-nos en la reivindicació» i seguir les recomanacions, cosa que considera que han fet col·lectius feministes convocants d’actes. D’altra banda, la vicepresidenta s’ha referit a les crítiques a la campanya de la Generalitat per part de la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant i regidora d’Igualtat de Sant Joan d’Alacant, Julia Parra, que no exhibirà els cartells en el seu municipi en considerar-los «polititzats».

 

La campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943

«Si no vol difondre la campanya, doncs bo, però que no siga per una explicació tan paupèrrima», ha criticat Oltra, que ha considerat que és una «qüestió de cultura general. Potser hauria de documentar-se un poc», ha agregat.

 

La consellera ha indicat que és «tan evident» que la campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943, que mostra a una dona alçant el puny arromangant-se, en referència a la incorporació de les dones al treball durant la Segona Guerra Mundial.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.