Oltra creu que les convocatòries del 8M «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries»

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que les convocatòries de concentracions i actes per al 8 de març «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries», ja que s’estan plantejant «de manera descentralitzada, poc numerosa i es poden mantindre les mesures sanitàries».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat la també consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en la que ha indicat que ella mateixa viurà esta jornada «seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. La campanya que hem impulsat des de la Generalitat posa en el centre a la vida, i no seré jo la que s’apunte a no respectar la vida», ha indicat.

 

Per a Oltra, «posar en el centre a la vida és reinventar-nos en la reivindicació» i seguir les recomanacions, cosa que considera que han fet col·lectius feministes convocants d’actes. D’altra banda, la vicepresidenta s’ha referit a les crítiques a la campanya de la Generalitat per part de la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant i regidora d’Igualtat de Sant Joan d’Alacant, Julia Parra, que no exhibirà els cartells en el seu municipi en considerar-los «polititzats».

 

La campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943

«Si no vol difondre la campanya, doncs bo, però que no siga per una explicació tan paupèrrima», ha criticat Oltra, que ha considerat que és una «qüestió de cultura general. Potser hauria de documentar-se un poc», ha agregat.

 

La consellera ha indicat que és «tan evident» que la campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943, que mostra a una dona alçant el puny arromangant-se, en referència a la incorporació de les dones al treball durant la Segona Guerra Mundial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.