L’organitzador de la manifestació contra les mesures ‘anticovid’ de Madrid és valencià

 

El passat diumenge, 16 d’agost, al voltant de 2.500 persones es manifestaven en la plaça de Colón de Madrid en contra de les mesures ‘anticovid’, decretades pel Govern i les autonomies, i per a defendre que la «presumpta pandèmia és una farsa».

 

Es tracta d’una afirmació de l’organitzador d’esta manifestació: Fernando Vizcaíno Carles, valencià, professor de ioga i escriptor de 43 anys, segons avança ‘Las Provincias’. Fernando assegura que la pandèmia està envoltada de moltes «mentires» per a «atemoritzar a la gent»,

 

L’organitzador de la polèmica manifestació assegura que tenia previst impulsar protestes en diferents ciutats del país, però per la seua dificultat, «abans de renunciar i veent que ens confinarien a finals d’agost o setembre», va decidir convocar una única manifestació en Madrid perquè «és el centre».

 

Per a ell, l’objectiu de la convocatòria era «disfrutar de la humanitat que ens és furtada amb una excusa sanitària que no se sosté per cap part». A pesar d’això, assegura que ell no nega l’existència del coronavirus, però afirma que les morts es produïxen per altres patologies, que «les dades no són reals i que el que mata a la gent és el que s’ha inoculat en la vacuna contra la grip».

 

Una investigació oberta

Per la seua banda, la Delegació del Govern en Madrid ja ha obert una investigació al voltant de la convocatòria perquè no es van respectar mesures obligatòries com l’ús de la mascareta o el manteniment de la distància social en agrupacions numeroses de persones.

 

Uns 30 assistents ja han sigut multats per no dur la mascareta durant la concentració, segons assegurava el delegat del Govern en Madrid, José Manuel Franco, i la Policia Nacional està estudiant les imàtgens difoses pels mitjans de comunicació i les xarxes socials per a identificar a les persones que no complien amb esta obligació, que poden ser multades amb 100 euros.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.