El passat diumenge, 16 d’agost, al voltant de 2.500 persones es manifestaven en la plaça de Colón de Madrid en contra de les mesures ‘anticovid’, decretades pel Govern i les autonomies, i per a defendre que la «presumpta pandèmia és una farsa».
Es tracta d’una afirmació de l’organitzador d’esta manifestació: Fernando Vizcaíno Carles, valencià, professor de ioga i escriptor de 43 anys, segons avança ‘Las Provincias’. Fernando assegura que la pandèmia està envoltada de moltes «mentires» per a «atemoritzar a la gent»,
L’organitzador de la polèmica manifestació assegura que tenia previst impulsar protestes en diferents ciutats del país, però per la seua dificultat, «abans de renunciar i veent que ens confinarien a finals d’agost o setembre», va decidir convocar una única manifestació en Madrid perquè «és el centre».
Per a ell, l’objectiu de la convocatòria era «disfrutar de la humanitat que ens és furtada amb una excusa sanitària que no se sosté per cap part». A pesar d’això, assegura que ell no nega l’existència del coronavirus, però afirma que les morts es produïxen per altres patologies, que «les dades no són reals i que el que mata a la gent és el que s’ha inoculat en la vacuna contra la grip».
Una investigació oberta
Per la seua banda, la Delegació del Govern en Madrid ja ha obert una investigació al voltant de la convocatòria perquè no es van respectar mesures obligatòries com l’ús de la mascareta o el manteniment de la distància social en agrupacions numeroses de persones.
Uns 30 assistents ja han sigut multats per no dur la mascareta durant la concentració, segons assegurava el delegat del Govern en Madrid, José Manuel Franco, i la Policia Nacional està estudiant les imàtgens difoses pels mitjans de comunicació i les xarxes socials per a identificar a les persones que no complien amb esta obligació, que poden ser multades amb 100 euros.