Pedro Sánchez, denunciat per la gestió de la crisi del coronavirus

 

L’advocat Víctor Valladares va presentar el passat dijous, en els Jutjats de Plaza Castilla de Madrid, una denúncia contra el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per presumpta prevaricació en haver permés les manifestacions massives del 8 de març, en plena expansió del coronavirus. La denúncia haurà de ser tramesa pel Tribunal Suprem, ja que el president és aforat.

 

El lletrat denuncia en el seu auto que el cap de l’executiu i altres 17 delegats autonòmics van obviar l’amenaça que enfrontava el país després de què a principis de febrer es detectara el primer cas en La Gomera (Canàries) i després de la crisi sanitària que havia explotat en països com la Xina o Itàlia.

 

Informe del risc d’infecció

La denúncia té la seua base en l’informe que va presentar el Centre per al Control i Prevenció de Malalties a tots els estats membres de la Unió Europea per a alertar de la situació d’emergència mundial. «Fins al 2 de març, 66 països havien notificat casos. El risc associat amb la infecció per Covid-19 per a les persones de la Unió Europea i el Regne Unit es considera actualment de moderat a alt», destaca l’informe.

 

Valladares afirma que, tot i que la Unió Europea instava als estats membres a decretar mesures de distanciament individual i a considerar la cancel·lació de concentracions massives, el govern espanyol va obviar les recomanacions, autoritzant manifestacions multitudinàries per al 8M, Dia de la Dona.

 

Per a donar validesa al seu argument, recorda que la manifestació de Madrid, a la que van acudir 120.000 persones, van participar també la ministra Irene Montero i la mateixa dona del president, Begoña Gómez, que pocs dies després van donar positiu en les proves de coronavirus.

 

Prevaricació administrativa

Per este motiu, Víctor Valladares acusa Pedro Sánchez i als delegats del govern d’un delicte de prevaricació administrativa, d’acord amb l’article 404 del Codi Penal que establix una condemna d’entre 9 i 15 anys d’inhabilitació per a autoritats i funcionaris públics que, coneixedors de la injustícia, presenten una resolució arbitrària.

Últimes notícies

Naix a València el primer centre mediterrani d’intel·ligència climàtica d’Europa

La Generalitat ha anunciat la creació del primer Centre Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica d’Europa, amb seu a València, per a millorar la previsió i la resposta davant fenòmens meteorològics extrems a tota la conca mediterrània.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.