Pedro Sánchez, denunciat per la gestió de la crisi del coronavirus

 

L’advocat Víctor Valladares va presentar el passat dijous, en els Jutjats de Plaza Castilla de Madrid, una denúncia contra el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per presumpta prevaricació en haver permés les manifestacions massives del 8 de març, en plena expansió del coronavirus. La denúncia haurà de ser tramesa pel Tribunal Suprem, ja que el president és aforat.

 

El lletrat denuncia en el seu auto que el cap de l’executiu i altres 17 delegats autonòmics van obviar l’amenaça que enfrontava el país després de què a principis de febrer es detectara el primer cas en La Gomera (Canàries) i després de la crisi sanitària que havia explotat en països com la Xina o Itàlia.

 

Informe del risc d’infecció

La denúncia té la seua base en l’informe que va presentar el Centre per al Control i Prevenció de Malalties a tots els estats membres de la Unió Europea per a alertar de la situació d’emergència mundial. «Fins al 2 de març, 66 països havien notificat casos. El risc associat amb la infecció per Covid-19 per a les persones de la Unió Europea i el Regne Unit es considera actualment de moderat a alt», destaca l’informe.

 

Valladares afirma que, tot i que la Unió Europea instava als estats membres a decretar mesures de distanciament individual i a considerar la cancel·lació de concentracions massives, el govern espanyol va obviar les recomanacions, autoritzant manifestacions multitudinàries per al 8M, Dia de la Dona.

 

Per a donar validesa al seu argument, recorda que la manifestació de Madrid, a la que van acudir 120.000 persones, van participar també la ministra Irene Montero i la mateixa dona del president, Begoña Gómez, que pocs dies després van donar positiu en les proves de coronavirus.

 

Prevaricació administrativa

Per este motiu, Víctor Valladares acusa Pedro Sánchez i als delegats del govern d’un delicte de prevaricació administrativa, d’acord amb l’article 404 del Codi Penal que establix una condemna d’entre 9 i 15 anys d’inhabilitació per a autoritats i funcionaris públics que, coneixedors de la injustícia, presenten una resolució arbitrària.

Últimes notícies

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.

Avís groc per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València este dijous

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís groc per fortes tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló i a l’interior nord de València, amb probabilitat moderada-alta.

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.

Aemet alerta d’un risc d’incendis molt alt el dia de l’eclipsi solar

Aemet ha advertit que el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, el risc d’incendis forestals serà molt alt o extrem en àmplies zones d’Espanya i ha difós recomanacions de prevenció.
FILMOTECA D'ESTIU