Pedro Sánchez, denunciat per la gestió de la crisi del coronavirus

 

L’advocat Víctor Valladares va presentar el passat dijous, en els Jutjats de Plaza Castilla de Madrid, una denúncia contra el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per presumpta prevaricació en haver permés les manifestacions massives del 8 de març, en plena expansió del coronavirus. La denúncia haurà de ser tramesa pel Tribunal Suprem, ja que el president és aforat.

 

El lletrat denuncia en el seu auto que el cap de l’executiu i altres 17 delegats autonòmics van obviar l’amenaça que enfrontava el país després de què a principis de febrer es detectara el primer cas en La Gomera (Canàries) i després de la crisi sanitària que havia explotat en països com la Xina o Itàlia.

 

Informe del risc d’infecció

La denúncia té la seua base en l’informe que va presentar el Centre per al Control i Prevenció de Malalties a tots els estats membres de la Unió Europea per a alertar de la situació d’emergència mundial. «Fins al 2 de març, 66 països havien notificat casos. El risc associat amb la infecció per Covid-19 per a les persones de la Unió Europea i el Regne Unit es considera actualment de moderat a alt», destaca l’informe.

 

Valladares afirma que, tot i que la Unió Europea instava als estats membres a decretar mesures de distanciament individual i a considerar la cancel·lació de concentracions massives, el govern espanyol va obviar les recomanacions, autoritzant manifestacions multitudinàries per al 8M, Dia de la Dona.

 

Per a donar validesa al seu argument, recorda que la manifestació de Madrid, a la que van acudir 120.000 persones, van participar també la ministra Irene Montero i la mateixa dona del president, Begoña Gómez, que pocs dies després van donar positiu en les proves de coronavirus.

 

Prevaricació administrativa

Per este motiu, Víctor Valladares acusa Pedro Sánchez i als delegats del govern d’un delicte de prevaricació administrativa, d’acord amb l’article 404 del Codi Penal que establix una condemna d’entre 9 i 15 anys d’inhabilitació per a autoritats i funcionaris públics que, coneixedors de la injustícia, presenten una resolució arbitrària.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.