Pedro Sánchez, denunciat per la gestió de la crisi del coronavirus

 

L’advocat Víctor Valladares va presentar el passat dijous, en els Jutjats de Plaza Castilla de Madrid, una denúncia contra el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per presumpta prevaricació en haver permés les manifestacions massives del 8 de març, en plena expansió del coronavirus. La denúncia haurà de ser tramesa pel Tribunal Suprem, ja que el president és aforat.

 

El lletrat denuncia en el seu auto que el cap de l’executiu i altres 17 delegats autonòmics van obviar l’amenaça que enfrontava el país després de què a principis de febrer es detectara el primer cas en La Gomera (Canàries) i després de la crisi sanitària que havia explotat en països com la Xina o Itàlia.

 

Informe del risc d’infecció

La denúncia té la seua base en l’informe que va presentar el Centre per al Control i Prevenció de Malalties a tots els estats membres de la Unió Europea per a alertar de la situació d’emergència mundial. «Fins al 2 de març, 66 països havien notificat casos. El risc associat amb la infecció per Covid-19 per a les persones de la Unió Europea i el Regne Unit es considera actualment de moderat a alt», destaca l’informe.

 

Valladares afirma que, tot i que la Unió Europea instava als estats membres a decretar mesures de distanciament individual i a considerar la cancel·lació de concentracions massives, el govern espanyol va obviar les recomanacions, autoritzant manifestacions multitudinàries per al 8M, Dia de la Dona.

 

Per a donar validesa al seu argument, recorda que la manifestació de Madrid, a la que van acudir 120.000 persones, van participar també la ministra Irene Montero i la mateixa dona del president, Begoña Gómez, que pocs dies després van donar positiu en les proves de coronavirus.

 

Prevaricació administrativa

Per este motiu, Víctor Valladares acusa Pedro Sánchez i als delegats del govern d’un delicte de prevaricació administrativa, d’acord amb l’article 404 del Codi Penal que establix una condemna d’entre 9 i 15 anys d’inhabilitació per a autoritats i funcionaris públics que, coneixedors de la injustícia, presenten una resolució arbitrària.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.