7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La pitjor setmana de la segona ona de Covid-19 suma 8.879 contagis i 83 morts

 

La primera setmana de novembre ha deixat en el territori valencià un total de 8.879 nous contagis i 83 defuncions a causa del coronavirus, el que suposa una mitjana diària de 1.268 casos i de 12 morts, i situa esta setmana com la pitjor de la segona ona de la pandèmia.

 

Tots els indicadors han continuat pujant esta setmana, principalment en ingressos en l’UCI, que han crescut un 40,11% sobre l’anterior, i les defuncions, que han augmentat un 38,33%, i només ha baixat el número de brots, amb un descens del 5,73%, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

Els 8.879 contagis d’esta setmana suposen 1.374 més i un augment del 18,30% sobre la setmana anterior, i impliquen una mitjana de 1.268 contagis al dia, quan l’última setmana d’octubre la mitjana va ser de 1.072 casos diaris. Fa un mes la mitjana era de 250 casos al dia, pel que s’han multiplicat per cinc.

 

Esta ha sigut una setmana de rècords quant a contagis diaris: este dissabte es van notificar 2.327 casos (la xifra més alta de tota la pandèmia, amb una mitjana d’1,6 casos per minut), mentres que el dimarts de va registrar la segona xifra més alta (1.969) i el dimecres la tercera (1.804).

 

Les xifres de morts i ingressos en l’UCI, en augment

En total, han mort en la primera setmana de novembre a causa del coronavirus 83 persones, que són 23 més i una pujada del 38,33% respecte a l’anterior, quan van morir 60. A demés, la xifra d’esta setmana suposa el 45% de tots els morts a l’octubre, que van ser 181. Dos dies d’esta setmana han marcat rècord de defuncions per Covid-19 en un dia d’esta segona ona: el dimecres, amb 21 persones mortes, i el dimarts, amb 20 morts.

 

Un total de 210 persones han sigut ingressades esta setmana en hospitals valencians causa del Covid-19, cosa que deixa la xifra global en 1.359. Suposen una mitjana de 30 hospitalitzacions el dia, i un augment del 18,27% respecte a una setmana abans. El dimarts va ser l’únic dia en què van baixar els ingressos.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.