La pitjor setmana de la segona ona de Covid-19 suma 8.879 contagis i 83 morts

 

La primera setmana de novembre ha deixat en el territori valencià un total de 8.879 nous contagis i 83 defuncions a causa del coronavirus, el que suposa una mitjana diària de 1.268 casos i de 12 morts, i situa esta setmana com la pitjor de la segona ona de la pandèmia.

 

Tots els indicadors han continuat pujant esta setmana, principalment en ingressos en l’UCI, que han crescut un 40,11% sobre l’anterior, i les defuncions, que han augmentat un 38,33%, i només ha baixat el número de brots, amb un descens del 5,73%, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

Els 8.879 contagis d’esta setmana suposen 1.374 més i un augment del 18,30% sobre la setmana anterior, i impliquen una mitjana de 1.268 contagis al dia, quan l’última setmana d’octubre la mitjana va ser de 1.072 casos diaris. Fa un mes la mitjana era de 250 casos al dia, pel que s’han multiplicat per cinc.

 

Esta ha sigut una setmana de rècords quant a contagis diaris: este dissabte es van notificar 2.327 casos (la xifra més alta de tota la pandèmia, amb una mitjana d’1,6 casos per minut), mentres que el dimarts de va registrar la segona xifra més alta (1.969) i el dimecres la tercera (1.804).

 

Les xifres de morts i ingressos en l’UCI, en augment

En total, han mort en la primera setmana de novembre a causa del coronavirus 83 persones, que són 23 més i una pujada del 38,33% respecte a l’anterior, quan van morir 60. A demés, la xifra d’esta setmana suposa el 45% de tots els morts a l’octubre, que van ser 181. Dos dies d’esta setmana han marcat rècord de defuncions per Covid-19 en un dia d’esta segona ona: el dimecres, amb 21 persones mortes, i el dimarts, amb 20 morts.

 

Un total de 210 persones han sigut ingressades esta setmana en hospitals valencians causa del Covid-19, cosa que deixa la xifra global en 1.359. Suposen una mitjana de 30 hospitalitzacions el dia, i un augment del 18,27% respecte a una setmana abans. El dimarts va ser l’únic dia en què van baixar els ingressos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.