16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La pitjor setmana de la segona ona de Covid-19 suma 8.879 contagis i 83 morts

 

La primera setmana de novembre ha deixat en el territori valencià un total de 8.879 nous contagis i 83 defuncions a causa del coronavirus, el que suposa una mitjana diària de 1.268 casos i de 12 morts, i situa esta setmana com la pitjor de la segona ona de la pandèmia.

 

Tots els indicadors han continuat pujant esta setmana, principalment en ingressos en l’UCI, que han crescut un 40,11% sobre l’anterior, i les defuncions, que han augmentat un 38,33%, i només ha baixat el número de brots, amb un descens del 5,73%, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

Els 8.879 contagis d’esta setmana suposen 1.374 més i un augment del 18,30% sobre la setmana anterior, i impliquen una mitjana de 1.268 contagis al dia, quan l’última setmana d’octubre la mitjana va ser de 1.072 casos diaris. Fa un mes la mitjana era de 250 casos al dia, pel que s’han multiplicat per cinc.

 

Esta ha sigut una setmana de rècords quant a contagis diaris: este dissabte es van notificar 2.327 casos (la xifra més alta de tota la pandèmia, amb una mitjana d’1,6 casos per minut), mentres que el dimarts de va registrar la segona xifra més alta (1.969) i el dimecres la tercera (1.804).

 

Les xifres de morts i ingressos en l’UCI, en augment

En total, han mort en la primera setmana de novembre a causa del coronavirus 83 persones, que són 23 més i una pujada del 38,33% respecte a l’anterior, quan van morir 60. A demés, la xifra d’esta setmana suposa el 45% de tots els morts a l’octubre, que van ser 181. Dos dies d’esta setmana han marcat rècord de defuncions per Covid-19 en un dia d’esta segona ona: el dimecres, amb 21 persones mortes, i el dimarts, amb 20 morts.

 

Un total de 210 persones han sigut ingressades esta setmana en hospitals valencians causa del Covid-19, cosa que deixa la xifra global en 1.359. Suposen una mitjana de 30 hospitalitzacions el dia, i un augment del 18,27% respecte a una setmana abans. El dimarts va ser l’únic dia en què van baixar els ingressos.

Últimes notícies

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.