La Policia d’Alboraia obri un expedient sobre la col·locació de banderes en la platja de la Patacona

 

La col·locació d’unes 53.000 banderes d’Espanya en la platja de la Patacona d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), «en homenatge als morts per la pandèmia» del coronavirus no estava autoritzada, segons han informat fonts de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, que assenyalen que la Policia Local ha obert un expedient per a determinar com s’ha desenvolupat esta acció.

 

En funció d’este expedient, es decidiran les possibles sancions que puguen derivar d’esta acció no autoritzada que ha organitzat l’Associació Nacional de Víctimes i Afectats per Coronavirus (ANVAC).

 

La platja de la Patacona d’Alboraia ha començat el dia este diumenge amb unes 53.000 banderes d’Espanya en «homenatge als 53.000 morts per la pandèmia» del coronavirus.

 

«Amb la llum del començar el dia honrem hui en València la memòria de les nostres víctimes. Continuem lluitant contra l’oblit. Dignitat i justícia», ha manifestat l’associació en un missatge publicat en Twitter.

 

Diferents formacions i líders polítics han compartit imàtgens i vídeos d’esta acció, com és el cas del portaveu del Grup Parlamentari de Vox en el Congrés, Iván Espinosa dels Esquivadors, alguns diputats autonòmics i nacionals d’esta formació, com Rocío De Meer, José María Llanos, Miguel Pascual o Ana Vega. El síndic de Ciutadans en Les Corts, Toni Cantó, o el PPCV també s’han fet eco d’esta acció.

Últimes notícies

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.