‘Projecte Posidònia’, per a la protecció dels fons marins de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha avançat que el Servei de Vigilància Marina, encarregat de la protecció de les prades de posidònia, començarà a operar el pròxim 1 de juny, en les costes de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei de vigilància de l’estat del fons marí i protecció de les prades de posidònia estarà format per 8 equips (2 d’ells fixos permanents a Dénia i València i altres 6 estacionals) i compleix amb un dels compromisos adoptats per la Conselleria el juliol passat.

Estem a les portes de l’inici d’aquest Servei que ve a estar en la mar, que anirà corregint els fondos, advertint, fent educació ambiental i divulgació a qualsevol persona que est interferint en les prades de posidònia“, ha afirmat Mollà.

La Conselleria de Transició Ecològica ha invertit mig milió d’euros en l’operatiu. Els equips estacionals cobriran tota la franja costanera durant el període estival, que abasta des de l’1 de juny i fins al 31 d’agost, mentre que els fixos prolongaran la seua activitat fins al 30 de novembre.

La consellera ha fet aquest anunci durant el tancament de la presentació del ‘Projecte Posidònia’, una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic per a cartografiar 7.000 hectàrees d’espai marí a la Marina Alta i traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i a la població dels municipis situats en les àrees d’estudi,

Mireia Mollà, en la seua intervenció, ha valorat la iniciativa que s’alinea plenament amb el Decret de conservació de la posidònia. La nova normativa “parla de l’espai marí, del que hem de fer per a no perjudicar la posidònia, però també del que hem de fer quan arriba a les nostres platges; incorporar-la i aprofitar-la per a evitar de l’erosió que estem vivint“, ha explicat.

El decret preveu, a més, actualitzar la cartografia del nostre bosc submergit (el segon més gran a nivell estatal) per a ampliar el coneixement i la conservació d’aquestes prades de fanerògames.

La titular del departament autonòmic s’ha referit també al diàleg amb els ajuntaments, les entitats, els clubs nàutics i les empreses de lloguer d’embarcacions perquè el decret siga un actiu des de tots els punts de vista i per a fer conviure en el decret la prohibició d’atacar a la posidònia i la seua gestió com a barrera enfront de la regressió de la costa.

Així mateix, s’ha referit a l’Estratègia valenciana de Biodiversitat que posa el focus en la gestió del 53% del territori marí amb alguna figura de conservació i al recent conveni signat amb el Ministeri per a fomentar la coordinació i l’eficiència de la gestió compartida dels espais marins de la Xarxa Natura 2000.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.