19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

‘Projecte Posidònia’, per a la protecció dels fons marins de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha avançat que el Servei de Vigilància Marina, encarregat de la protecció de les prades de posidònia, començarà a operar el pròxim 1 de juny, en les costes de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei de vigilància de l’estat del fons marí i protecció de les prades de posidònia estarà format per 8 equips (2 d’ells fixos permanents a Dénia i València i altres 6 estacionals) i compleix amb un dels compromisos adoptats per la Conselleria el juliol passat.

Estem a les portes de l’inici d’aquest Servei que ve a estar en la mar, que anirà corregint els fondos, advertint, fent educació ambiental i divulgació a qualsevol persona que est interferint en les prades de posidònia“, ha afirmat Mollà.

La Conselleria de Transició Ecològica ha invertit mig milió d’euros en l’operatiu. Els equips estacionals cobriran tota la franja costanera durant el període estival, que abasta des de l’1 de juny i fins al 31 d’agost, mentre que els fixos prolongaran la seua activitat fins al 30 de novembre.

La consellera ha fet aquest anunci durant el tancament de la presentació del ‘Projecte Posidònia’, una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic per a cartografiar 7.000 hectàrees d’espai marí a la Marina Alta i traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i a la població dels municipis situats en les àrees d’estudi,

Mireia Mollà, en la seua intervenció, ha valorat la iniciativa que s’alinea plenament amb el Decret de conservació de la posidònia. La nova normativa “parla de l’espai marí, del que hem de fer per a no perjudicar la posidònia, però també del que hem de fer quan arriba a les nostres platges; incorporar-la i aprofitar-la per a evitar de l’erosió que estem vivint“, ha explicat.

El decret preveu, a més, actualitzar la cartografia del nostre bosc submergit (el segon més gran a nivell estatal) per a ampliar el coneixement i la conservació d’aquestes prades de fanerògames.

La titular del departament autonòmic s’ha referit també al diàleg amb els ajuntaments, les entitats, els clubs nàutics i les empreses de lloguer d’embarcacions perquè el decret siga un actiu des de tots els punts de vista i per a fer conviure en el decret la prohibició d’atacar a la posidònia i la seua gestió com a barrera enfront de la regressió de la costa.

Així mateix, s’ha referit a l’Estratègia valenciana de Biodiversitat que posa el focus en la gestió del 53% del territori marí amb alguna figura de conservació i al recent conveni signat amb el Ministeri per a fomentar la coordinació i l’eficiència de la gestió compartida dels espais marins de la Xarxa Natura 2000.

Últimes notícies

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament en considerar que retalla drets LGTBI

El Govern ha anunciat que recorrerà la llei valenciana d'acompanyament per considerar que retalla drets LGTBI. El recurs es presentarà abans que acabe febrer.

Abaten al senglar colat en el metre de València després de quasi tres hores de persecució

Un senglar que s'ha internat en els túnels del metre de València ha sigut abatut després de quasi tres hores de busca. L1 i L2 han registrat retards temporals.

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.