‘Projecte Posidònia’, per a la protecció dels fons marins de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha avançat que el Servei de Vigilància Marina, encarregat de la protecció de les prades de posidònia, començarà a operar el pròxim 1 de juny, en les costes de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei de vigilància de l’estat del fons marí i protecció de les prades de posidònia estarà format per 8 equips (2 d’ells fixos permanents a Dénia i València i altres 6 estacionals) i compleix amb un dels compromisos adoptats per la Conselleria el juliol passat.

Estem a les portes de l’inici d’aquest Servei que ve a estar en la mar, que anirà corregint els fondos, advertint, fent educació ambiental i divulgació a qualsevol persona que est interferint en les prades de posidònia“, ha afirmat Mollà.

La Conselleria de Transició Ecològica ha invertit mig milió d’euros en l’operatiu. Els equips estacionals cobriran tota la franja costanera durant el període estival, que abasta des de l’1 de juny i fins al 31 d’agost, mentre que els fixos prolongaran la seua activitat fins al 30 de novembre.

La consellera ha fet aquest anunci durant el tancament de la presentació del ‘Projecte Posidònia’, una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic per a cartografiar 7.000 hectàrees d’espai marí a la Marina Alta i traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i a la població dels municipis situats en les àrees d’estudi,

Mireia Mollà, en la seua intervenció, ha valorat la iniciativa que s’alinea plenament amb el Decret de conservació de la posidònia. La nova normativa “parla de l’espai marí, del que hem de fer per a no perjudicar la posidònia, però també del que hem de fer quan arriba a les nostres platges; incorporar-la i aprofitar-la per a evitar de l’erosió que estem vivint“, ha explicat.

El decret preveu, a més, actualitzar la cartografia del nostre bosc submergit (el segon més gran a nivell estatal) per a ampliar el coneixement i la conservació d’aquestes prades de fanerògames.

La titular del departament autonòmic s’ha referit també al diàleg amb els ajuntaments, les entitats, els clubs nàutics i les empreses de lloguer d’embarcacions perquè el decret siga un actiu des de tots els punts de vista i per a fer conviure en el decret la prohibició d’atacar a la posidònia i la seua gestió com a barrera enfront de la regressió de la costa.

Així mateix, s’ha referit a l’Estratègia valenciana de Biodiversitat que posa el focus en la gestió del 53% del territori marí amb alguna figura de conservació i al recent conveni signat amb el Ministeri per a fomentar la coordinació i l’eficiència de la gestió compartida dels espais marins de la Xarxa Natura 2000.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La comissió d’Alacant citarà a Barcala i a càrrecs de tots els partits per les VPP de la Platja de Sant Joan

La comissió de l'Ajuntament d'Alacant sobre les presumptes irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan citarà a l'alcalde Luis Barcala i a responsables polítics de diferents etapes, enmig de retrets per la rapidesa dels terminis.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres responsables de la Conselleria i reclama aclarir qui va elaborar els informes clau del cas.

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.