12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

‘Projecte Posidònia’, per a la protecció dels fons marins de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha avançat que el Servei de Vigilància Marina, encarregat de la protecció de les prades de posidònia, començarà a operar el pròxim 1 de juny, en les costes de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei de vigilància de l’estat del fons marí i protecció de les prades de posidònia estarà format per 8 equips (2 d’ells fixos permanents a Dénia i València i altres 6 estacionals) i compleix amb un dels compromisos adoptats per la Conselleria el juliol passat.

Estem a les portes de l’inici d’aquest Servei que ve a estar en la mar, que anirà corregint els fondos, advertint, fent educació ambiental i divulgació a qualsevol persona que est interferint en les prades de posidònia“, ha afirmat Mollà.

La Conselleria de Transició Ecològica ha invertit mig milió d’euros en l’operatiu. Els equips estacionals cobriran tota la franja costanera durant el període estival, que abasta des de l’1 de juny i fins al 31 d’agost, mentre que els fixos prolongaran la seua activitat fins al 30 de novembre.

La consellera ha fet aquest anunci durant el tancament de la presentació del ‘Projecte Posidònia’, una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic per a cartografiar 7.000 hectàrees d’espai marí a la Marina Alta i traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i a la població dels municipis situats en les àrees d’estudi,

Mireia Mollà, en la seua intervenció, ha valorat la iniciativa que s’alinea plenament amb el Decret de conservació de la posidònia. La nova normativa “parla de l’espai marí, del que hem de fer per a no perjudicar la posidònia, però també del que hem de fer quan arriba a les nostres platges; incorporar-la i aprofitar-la per a evitar de l’erosió que estem vivint“, ha explicat.

El decret preveu, a més, actualitzar la cartografia del nostre bosc submergit (el segon més gran a nivell estatal) per a ampliar el coneixement i la conservació d’aquestes prades de fanerògames.

La titular del departament autonòmic s’ha referit també al diàleg amb els ajuntaments, les entitats, els clubs nàutics i les empreses de lloguer d’embarcacions perquè el decret siga un actiu des de tots els punts de vista i per a fer conviure en el decret la prohibició d’atacar a la posidònia i la seua gestió com a barrera enfront de la regressió de la costa.

Així mateix, s’ha referit a l’Estratègia valenciana de Biodiversitat que posa el focus en la gestió del 53% del territori marí amb alguna figura de conservació i al recent conveni signat amb el Ministeri per a fomentar la coordinació i l’eficiència de la gestió compartida dels espais marins de la Xarxa Natura 2000.

Últimes notícies

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric

Desapareixen quatre membres d’una família valenciana en un naufragi a Indonèsia

Exteriors està en contacte amb les famílies i l'ambaixada s'ha desplaçat a la zona. El rescat a Indonèsia podria prolongar-se fins a quatre dies.

Cartonlab convertix el cartó en alternativa a la fusta per al mobiliari efímer

L'empresa impulsa mobles i estructures de cartó per a fires i esdeveniments, amb muntatge en pla, reutilitzables i reciclables, amb l'objectiu de reduir residus i costos.

Detingut el presumpte autor d’11 robatoris amb força en garatges de Carcaixent

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 30 anys i nacionalitat lituana per 20 fets delictius, 11 robatoris amb força en garatges de Carcaixent. El jutge ha decretat presó provisional sense fiança.

Desmantellat un fals club de fumadors que servia com a punt de venda de droga a l’Alfàs del Pi

La Policia Nacional ha detingut a dos persones de 30 i 32 anys per presumpte tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. El local es presentava com a club de fumadors però venia a qualsevol i mancava de llicències.

Avís groc per pluges de fins a 20 l/m² en el litoral nord de València

Aemet manté fins a les 14.00 l'avís groc per pluges intenses en el litoral nord de València després d'un ruixat de 20 l en l'Albufera. El diumenge s'amplia a tota la província amb llindars de 30 l/h i 80 en 12 hores i possibilitat de tempestes amb graníssol.

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.