13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

‘Projecte Posidònia’, per a la protecció dels fons marins de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha avançat que el Servei de Vigilància Marina, encarregat de la protecció de les prades de posidònia, començarà a operar el pròxim 1 de juny, en les costes de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei de vigilància de l’estat del fons marí i protecció de les prades de posidònia estarà format per 8 equips (2 d’ells fixos permanents a Dénia i València i altres 6 estacionals) i compleix amb un dels compromisos adoptats per la Conselleria el juliol passat.

Estem a les portes de l’inici d’aquest Servei que ve a estar en la mar, que anirà corregint els fondos, advertint, fent educació ambiental i divulgació a qualsevol persona que est interferint en les prades de posidònia“, ha afirmat Mollà.

La Conselleria de Transició Ecològica ha invertit mig milió d’euros en l’operatiu. Els equips estacionals cobriran tota la franja costanera durant el període estival, que abasta des de l’1 de juny i fins al 31 d’agost, mentre que els fixos prolongaran la seua activitat fins al 30 de novembre.

La consellera ha fet aquest anunci durant el tancament de la presentació del ‘Projecte Posidònia’, una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic per a cartografiar 7.000 hectàrees d’espai marí a la Marina Alta i traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i a la població dels municipis situats en les àrees d’estudi,

Mireia Mollà, en la seua intervenció, ha valorat la iniciativa que s’alinea plenament amb el Decret de conservació de la posidònia. La nova normativa “parla de l’espai marí, del que hem de fer per a no perjudicar la posidònia, però també del que hem de fer quan arriba a les nostres platges; incorporar-la i aprofitar-la per a evitar de l’erosió que estem vivint“, ha explicat.

El decret preveu, a més, actualitzar la cartografia del nostre bosc submergit (el segon més gran a nivell estatal) per a ampliar el coneixement i la conservació d’aquestes prades de fanerògames.

La titular del departament autonòmic s’ha referit també al diàleg amb els ajuntaments, les entitats, els clubs nàutics i les empreses de lloguer d’embarcacions perquè el decret siga un actiu des de tots els punts de vista i per a fer conviure en el decret la prohibició d’atacar a la posidònia i la seua gestió com a barrera enfront de la regressió de la costa.

Així mateix, s’ha referit a l’Estratègia valenciana de Biodiversitat que posa el focus en la gestió del 53% del territori marí amb alguna figura de conservació i al recent conveni signat amb el Ministeri per a fomentar la coordinació i l’eficiència de la gestió compartida dels espais marins de la Xarxa Natura 2000.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.