Anuncios

Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.