Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé insta a Pérez Llorca a trencar amb Vox i a rebutjar la prioritat nacional en els servicis públics

Pilar Bernabé reclama al president de la Generalitat que es desmarque de la proposta de Vox sobre prioritat nacional en els servicis públics i l'acusa de posar en risc drets i oportunitats en la Comunitat Valenciana.

García Plaza alerta després de la derrota a València: ‘Així no podem competir en Primera’

Luis García Plaza es va mostrar molt crític amb la primera part del seu equip en la derrota davant el Llevant i va advertir que, amb esta imatge, el Sevilla patirà per a salvar la categoria.

Ple xoc polític a Alacant per l’absència de tècnics en la comissió de vivendes públiques

Els cinc funcionaris d'Urbanisme citats a la comissió que investiga les irregularitats en la promoció pública Els Naus no han comparegut, la qual cosa ha disparat la tensió política a l'Ajuntament d'Alacant.

Les hipoteques de vivenda pugen un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes augmenten un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana, en línia amb el repunt nacional i en un context de tipus mitjans pròxims al 3%.

Dissabte amb núvols i possibles pluges en el sud de la Comunitat i diumenge amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta un divendres amb ruixats, un dissabte amb intervals nuvolosos i possibles pluges en el sud i un diumenge més estable, amb cels buidats i màximes en ascens.

Rubén Burgos ajusta al València Basket per a arribar en forma al play off

Rubén Burgos subratlla que el València Basket afronta l'última jornada de lliga centrat en afinar la seua preparació per al play off, després de diverses setmanes de càrrega física i dos derrotes consecutives.

Luís Castro rebaixa l’eufòria després del triomf del Llevant davant el Sevilla

Luís Castro celebra la victòria del Llevant enfront del Sevilla, que acosta la salvació, però advertix que encara queden molts punts en joc i que el dol davant l'Espanyol serà clau.

Boluda reforça el seu negoci a Àsia en integrar els remolcadors de Grup Seatrium a Singapur

Boluda impulsa la seua expansió al Sud-est Asiàtic en integrar la flota de remolcadors de Grup Seatrium i la gestió dels servicis de remolc en les drassanes del port de Singapur.