Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU