8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.