Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.