Els sanitaris alerten que tornem a anar «camí del confinament»

 

Com cada dia, Sílvia ha anat a treballar al centre de salut burgalès de Los Comuneros. Esta sanitària és la responsable d’infermeria d’un centre mèdic que està cada vegada més al límit per la pandèmia. Segons passen els dies, a la llista de pacients crònics, vacunació antigripal i seguiments, s’han de sumar les proves PCR i els casos de coronavirus

 

«La situació està prou malament», confessa Silvia en declaracions a ‘Nius’, abans de demanar un poc de «paciència als seus pacients. Tant infermeria com medicina estem saturats. Tenim moltíssima faena i estem desbordats». 

 

«És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres»

Este centre mèdic situat en el centre de la capital burgalesa s’ha erigit en una de les seues àrees bàsiques de salut amb la incidència acumulada més elevada de tota la capital. I davant esta complicadíssima situació, esta infermera ho té molt clar: «Anem camí cap al confinament».

 

La ciutat de Burgos veu com els casos de coronavirus van augmentant i la seua incidència acumulada arriba ja als 414 positius per cada 100.000 habitants. Per este motiu, són molts els burgalesos els que, com Silvia, pensen que la ciutat està prop de patir un nou confinament total

 

«És el que haurien de fer perquè això vaja a millor», confessa un veí del centre de la ciutat. «És normal que ens confinen perquè no sabem respectar-nos entre nosaltres». 

 

La crida de l’alcalde de Burgos als jóvens

En l’àmbit polític, el regidor burgalès està molt preocupat: «Estem molt prop d’incomplir estes ràtios que provocarien que la Junta de Castella i Lleó prenga la decisió de tancar la ciutat», assegura Daniel de la Rosa, alcalde de Burgos. «Arribar a 500 casos i ens passarà com a Salamanca». 

 

Tot i això, l’alcalde de la ciutat creu que encara «estem a temps d’evitar este confinament en la mesura del possible». És per este motiu que aconsella evitar els espais tancats i les concentracions de gent.

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.