La segona setmana del curs escolar valencià tanca amb 121 classes confinades

 

Les autoritats sanitàries han determinat en la segona setmana del curs escolar 2020-2021, del 14 al 18 de setembre, el confinament de 121 classes de 97 centres educatius, el que suposa que el 94,3% dels 1.845 centres del sistema educatiu valencià l’han finalitzada sense cap aula parcial o totalment confinada.

 

A les dades de la segona setmana se suma l’acumulatiu de grups d’alumnes que continuen confinats totalment o parcialment de la primera setmana de curs, que són 9 grups de 8 centres educatius, segons ha informat este dilluns la Conselleria d’Educació, que indica que de la primera setmana de curs ja s’han desconfinat 23 grups de 4 centres educatius.

 

Segons les fonts, 105 centres educatius valencians finalitzen la segona setmana de classe amb confinament de part de l’alumnat determinat per les autoritats sanitàries. Dels 47.000 grups que tenen els 1.740 centres educatius sostinguts amb fons públics, el 99,7% ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència en la segona setmana de curs.

 

«Les escoles són espais a on es detecten contagis»

El balanç de les dos primeres setmanes de curs per a l’alumnat està demostrant que els centres educatius «no són espais de contagi, sinó espais a partir dels que es detecten contagis» i subratllen que la pràctica totalitat dels grups confinats ho han sigut perquè s’ha detectat un únic cas positiu de Covid-19 i la gran majoria de les proves PCR que s’estan fent a l’alumnat dels grups estan donant negatives.

 

Per tant, els protocols de seguretat implementats en els centres educatius, a demés de l’augment de professorat per a baixar les ràtios fan de les aules espais segurs, detectors de possibles casos i punts per a frenar la transmissió de la pandèmia, conclouen.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.