La segona setmana del curs escolar valencià tanca amb 121 classes confinades

 

Les autoritats sanitàries han determinat en la segona setmana del curs escolar 2020-2021, del 14 al 18 de setembre, el confinament de 121 classes de 97 centres educatius, el que suposa que el 94,3% dels 1.845 centres del sistema educatiu valencià l’han finalitzada sense cap aula parcial o totalment confinada.

 

A les dades de la segona setmana se suma l’acumulatiu de grups d’alumnes que continuen confinats totalment o parcialment de la primera setmana de curs, que són 9 grups de 8 centres educatius, segons ha informat este dilluns la Conselleria d’Educació, que indica que de la primera setmana de curs ja s’han desconfinat 23 grups de 4 centres educatius.

 

Segons les fonts, 105 centres educatius valencians finalitzen la segona setmana de classe amb confinament de part de l’alumnat determinat per les autoritats sanitàries. Dels 47.000 grups que tenen els 1.740 centres educatius sostinguts amb fons públics, el 99,7% ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència en la segona setmana de curs.

 

«Les escoles són espais a on es detecten contagis»

El balanç de les dos primeres setmanes de curs per a l’alumnat està demostrant que els centres educatius «no són espais de contagi, sinó espais a partir dels que es detecten contagis» i subratllen que la pràctica totalitat dels grups confinats ho han sigut perquè s’ha detectat un únic cas positiu de Covid-19 i la gran majoria de les proves PCR que s’estan fent a l’alumnat dels grups estan donant negatives.

 

Per tant, els protocols de seguretat implementats en els centres educatius, a demés de l’augment de professorat per a baixar les ràtios fan de les aules espais segurs, detectors de possibles casos i punts per a frenar la transmissió de la pandèmia, conclouen.

Últimes notícies

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.

García carrega contra les autonomies per “fer l’estruç” davant el malestar sanitari

La ministra de Sanitat acusa diverses comunitats d’eludir responsabilitats davant la precarietat del personal mèdic i defensa el nou estatut marc com la reforma laboral sanitària més ambiciosa en 23 anys.

Desmantellada una trama que ha estafat més d’un milió amb mòbils de gamma alta

Dotze persones han sigut detingudes en una operació policial a Barcelona, València, Saragossa i Madrid per una estafa massiva de mòbils de gamma alta que ha afectat centenars de clients d’una operadora.

Catalá reclama que es demanen també els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi

L’alcaldessa de València, María José Catalá, lamenta la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA, es declara indefensa i demana que es requerisquen igualment els missatges dels membres del Govern que estaven en el Cecopi.

Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha denunciat indefensió per la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA i reclama que també s'arrepleguen els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi.