11 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La segona setmana del curs escolar valencià tanca amb 121 classes confinades

 

Les autoritats sanitàries han determinat en la segona setmana del curs escolar 2020-2021, del 14 al 18 de setembre, el confinament de 121 classes de 97 centres educatius, el que suposa que el 94,3% dels 1.845 centres del sistema educatiu valencià l’han finalitzada sense cap aula parcial o totalment confinada.

 

A les dades de la segona setmana se suma l’acumulatiu de grups d’alumnes que continuen confinats totalment o parcialment de la primera setmana de curs, que són 9 grups de 8 centres educatius, segons ha informat este dilluns la Conselleria d’Educació, que indica que de la primera setmana de curs ja s’han desconfinat 23 grups de 4 centres educatius.

 

Segons les fonts, 105 centres educatius valencians finalitzen la segona setmana de classe amb confinament de part de l’alumnat determinat per les autoritats sanitàries. Dels 47.000 grups que tenen els 1.740 centres educatius sostinguts amb fons públics, el 99,7% ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència en la segona setmana de curs.

 

«Les escoles són espais a on es detecten contagis»

El balanç de les dos primeres setmanes de curs per a l’alumnat està demostrant que els centres educatius «no són espais de contagi, sinó espais a partir dels que es detecten contagis» i subratllen que la pràctica totalitat dels grups confinats ho han sigut perquè s’ha detectat un únic cas positiu de Covid-19 i la gran majoria de les proves PCR que s’estan fent a l’alumnat dels grups estan donant negatives.

 

Per tant, els protocols de seguretat implementats en els centres educatius, a demés de l’augment de professorat per a baixar les ràtios fan de les aules espais segurs, detectors de possibles casos i punts per a frenar la transmissió de la pandèmia, conclouen.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.