13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La segona setmana del curs escolar valencià tanca amb 121 classes confinades

 

Les autoritats sanitàries han determinat en la segona setmana del curs escolar 2020-2021, del 14 al 18 de setembre, el confinament de 121 classes de 97 centres educatius, el que suposa que el 94,3% dels 1.845 centres del sistema educatiu valencià l’han finalitzada sense cap aula parcial o totalment confinada.

 

A les dades de la segona setmana se suma l’acumulatiu de grups d’alumnes que continuen confinats totalment o parcialment de la primera setmana de curs, que són 9 grups de 8 centres educatius, segons ha informat este dilluns la Conselleria d’Educació, que indica que de la primera setmana de curs ja s’han desconfinat 23 grups de 4 centres educatius.

 

Segons les fonts, 105 centres educatius valencians finalitzen la segona setmana de classe amb confinament de part de l’alumnat determinat per les autoritats sanitàries. Dels 47.000 grups que tenen els 1.740 centres educatius sostinguts amb fons públics, el 99,7% ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència en la segona setmana de curs.

 

«Les escoles són espais a on es detecten contagis»

El balanç de les dos primeres setmanes de curs per a l’alumnat està demostrant que els centres educatius «no són espais de contagi, sinó espais a partir dels que es detecten contagis» i subratllen que la pràctica totalitat dels grups confinats ho han sigut perquè s’ha detectat un únic cas positiu de Covid-19 i la gran majoria de les proves PCR que s’estan fent a l’alumnat dels grups estan donant negatives.

 

Per tant, els protocols de seguretat implementats en els centres educatius, a demés de l’augment de professorat per a baixar les ràtios fan de les aules espais segurs, detectors de possibles casos i punts per a frenar la transmissió de la pandèmia, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.