La segona setmana del curs escolar valencià tanca amb 121 classes confinades

 

Les autoritats sanitàries han determinat en la segona setmana del curs escolar 2020-2021, del 14 al 18 de setembre, el confinament de 121 classes de 97 centres educatius, el que suposa que el 94,3% dels 1.845 centres del sistema educatiu valencià l’han finalitzada sense cap aula parcial o totalment confinada.

 

A les dades de la segona setmana se suma l’acumulatiu de grups d’alumnes que continuen confinats totalment o parcialment de la primera setmana de curs, que són 9 grups de 8 centres educatius, segons ha informat este dilluns la Conselleria d’Educació, que indica que de la primera setmana de curs ja s’han desconfinat 23 grups de 4 centres educatius.

 

Segons les fonts, 105 centres educatius valencians finalitzen la segona setmana de classe amb confinament de part de l’alumnat determinat per les autoritats sanitàries. Dels 47.000 grups que tenen els 1.740 centres educatius sostinguts amb fons públics, el 99,7% ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència en la segona setmana de curs.

 

«Les escoles són espais a on es detecten contagis»

El balanç de les dos primeres setmanes de curs per a l’alumnat està demostrant que els centres educatius «no són espais de contagi, sinó espais a partir dels que es detecten contagis» i subratllen que la pràctica totalitat dels grups confinats ho han sigut perquè s’ha detectat un únic cas positiu de Covid-19 i la gran majoria de les proves PCR que s’estan fent a l’alumnat dels grups estan donant negatives.

 

Per tant, els protocols de seguretat implementats en els centres educatius, a demés de l’augment de professorat per a baixar les ràtios fan de les aules espais segurs, detectors de possibles casos i punts per a frenar la transmissió de la pandèmia, conclouen.

Últimes notícies

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la superproducció d'imatge real basada en Embullats, amb Ciutat de la Llum com un dels principals enclavaments.

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza per la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'enfronta al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Copa de la Reina, amb una plaça en la final en joc i l'opció de trencar la seua mala ratxa davant el líder de lliga.

Hosbec espera una Setmana Santa amb ocupació hotelera estable en la Comunitat Valenciana

Hosbec anticipa una ocupació hotelera estable i en nivells habituals per a Setmana Santa en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana prevista entre el 75 i el 77,4% i pics per damunt del 80% en destins clau com Benidorm, València i Peníscola.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.