Tornen a València tres estudiants Erasmus de zones d’Itàlia afectades pel coronavirus

Estudiants universitaris en classe

Només tres dels 140 estudiants Erasmus han tornat | Pixabay

Un total de tres dels 140 estudiants Erasmus que la Universitat de València (UV) té en onze universitats del nord d’Itàlia, tancades pel coronavirus, han tornat al seu lloc d’origen, segons han informat fonts de la institució acadèmica. L’UV té, a demés, un estudiant d’Erasmus en Corea del Sud i quatre en el Japó, ja que està entre les Universitats amb major número d’enviament i recepció d’estudiants de programes europeus.

 

La rectora de l’UV, Mavi Mestre, ha enviat un correu electrònic als estudiants en les zones declarades de risc en el que els explica els consells de protecció del Ministeri i de la Conselleria de Sanitat, se’ls demana seguir les recomanacions sanitàries de cada país i se’ls informa de quin protocol seguir si decidixen retornar. També s’ha posat a la disposició dels Erasmus un correu específic per a estar en contacte i saber d’ells, segons l’UV, que destaca que la majoria d’estudiants han dit que la situació és de normalitat.

 

L’UV també ha creat en la seua pàgina web una secció amb recomanacions, explicacions de què és el coronavirus i opinions d’experts, i des del començament de la crisi ha estat en contacte amb la Xina, atés que en esta Universitat està l’Institut Confucio.

 

Suspeses les pràctiques en hospitals de Castelló

De moment no han suspés les pràctiques d’estudiants en hospitals de la província de València, a on no s’ha identificat que hi haja una situació de risc, i qualsevol decisió que es prenga sobre este tema serà en coordinació amb la Conselleria de Sanitat, amb la que estan en contacte permanent.

 

L’UV té deu estudiants fent pràctiques en hospitals de Castelló als qui se’ls han suspés, en una decisió coordinada amb la Universitat Jaume I (UJI), que ha acordat suspendre les pràctiques clíniques en hospitals i centres de salut durant, com a mínim, dos setmanes, davant l’aparició de casos aïllats de pacients infectats i de casos sospitosos que requerixen aïllament.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.