16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Tornen a València tres estudiants Erasmus de zones d’Itàlia afectades pel coronavirus

Estudiants universitaris en classe

Només tres dels 140 estudiants Erasmus han tornat | Pixabay

Un total de tres dels 140 estudiants Erasmus que la Universitat de València (UV) té en onze universitats del nord d’Itàlia, tancades pel coronavirus, han tornat al seu lloc d’origen, segons han informat fonts de la institució acadèmica. L’UV té, a demés, un estudiant d’Erasmus en Corea del Sud i quatre en el Japó, ja que està entre les Universitats amb major número d’enviament i recepció d’estudiants de programes europeus.

 

La rectora de l’UV, Mavi Mestre, ha enviat un correu electrònic als estudiants en les zones declarades de risc en el que els explica els consells de protecció del Ministeri i de la Conselleria de Sanitat, se’ls demana seguir les recomanacions sanitàries de cada país i se’ls informa de quin protocol seguir si decidixen retornar. També s’ha posat a la disposició dels Erasmus un correu específic per a estar en contacte i saber d’ells, segons l’UV, que destaca que la majoria d’estudiants han dit que la situació és de normalitat.

 

L’UV també ha creat en la seua pàgina web una secció amb recomanacions, explicacions de què és el coronavirus i opinions d’experts, i des del començament de la crisi ha estat en contacte amb la Xina, atés que en esta Universitat està l’Institut Confucio.

 

Suspeses les pràctiques en hospitals de Castelló

De moment no han suspés les pràctiques d’estudiants en hospitals de la província de València, a on no s’ha identificat que hi haja una situació de risc, i qualsevol decisió que es prenga sobre este tema serà en coordinació amb la Conselleria de Sanitat, amb la que estan en contacte permanent.

 

L’UV té deu estudiants fent pràctiques en hospitals de Castelló als qui se’ls han suspés, en una decisió coordinada amb la Universitat Jaume I (UJI), que ha acordat suspendre les pràctiques clíniques en hospitals i centres de salut durant, com a mínim, dos setmanes, davant l’aparició de casos aïllats de pacients infectats i de casos sospitosos que requerixen aïllament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.