18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Tornen a València tres estudiants Erasmus de zones d’Itàlia afectades pel coronavirus

Estudiants universitaris en classe

Només tres dels 140 estudiants Erasmus han tornat | Pixabay

Un total de tres dels 140 estudiants Erasmus que la Universitat de València (UV) té en onze universitats del nord d’Itàlia, tancades pel coronavirus, han tornat al seu lloc d’origen, segons han informat fonts de la institució acadèmica. L’UV té, a demés, un estudiant d’Erasmus en Corea del Sud i quatre en el Japó, ja que està entre les Universitats amb major número d’enviament i recepció d’estudiants de programes europeus.

 

La rectora de l’UV, Mavi Mestre, ha enviat un correu electrònic als estudiants en les zones declarades de risc en el que els explica els consells de protecció del Ministeri i de la Conselleria de Sanitat, se’ls demana seguir les recomanacions sanitàries de cada país i se’ls informa de quin protocol seguir si decidixen retornar. També s’ha posat a la disposició dels Erasmus un correu específic per a estar en contacte i saber d’ells, segons l’UV, que destaca que la majoria d’estudiants han dit que la situació és de normalitat.

 

L’UV també ha creat en la seua pàgina web una secció amb recomanacions, explicacions de què és el coronavirus i opinions d’experts, i des del començament de la crisi ha estat en contacte amb la Xina, atés que en esta Universitat està l’Institut Confucio.

 

Suspeses les pràctiques en hospitals de Castelló

De moment no han suspés les pràctiques d’estudiants en hospitals de la província de València, a on no s’ha identificat que hi haja una situació de risc, i qualsevol decisió que es prenga sobre este tema serà en coordinació amb la Conselleria de Sanitat, amb la que estan en contacte permanent.

 

L’UV té deu estudiants fent pràctiques en hospitals de Castelló als qui se’ls han suspés, en una decisió coordinada amb la Universitat Jaume I (UJI), que ha acordat suspendre les pràctiques clíniques en hospitals i centres de salut durant, com a mínim, dos setmanes, davant l’aparició de casos aïllats de pacients infectats i de casos sospitosos que requerixen aïllament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.