Tornen a València tres estudiants Erasmus de zones d’Itàlia afectades pel coronavirus

Estudiants universitaris en classe

Només tres dels 140 estudiants Erasmus han tornat | Pixabay

Un total de tres dels 140 estudiants Erasmus que la Universitat de València (UV) té en onze universitats del nord d’Itàlia, tancades pel coronavirus, han tornat al seu lloc d’origen, segons han informat fonts de la institució acadèmica. L’UV té, a demés, un estudiant d’Erasmus en Corea del Sud i quatre en el Japó, ja que està entre les Universitats amb major número d’enviament i recepció d’estudiants de programes europeus.

 

La rectora de l’UV, Mavi Mestre, ha enviat un correu electrònic als estudiants en les zones declarades de risc en el que els explica els consells de protecció del Ministeri i de la Conselleria de Sanitat, se’ls demana seguir les recomanacions sanitàries de cada país i se’ls informa de quin protocol seguir si decidixen retornar. També s’ha posat a la disposició dels Erasmus un correu específic per a estar en contacte i saber d’ells, segons l’UV, que destaca que la majoria d’estudiants han dit que la situació és de normalitat.

 

L’UV també ha creat en la seua pàgina web una secció amb recomanacions, explicacions de què és el coronavirus i opinions d’experts, i des del començament de la crisi ha estat en contacte amb la Xina, atés que en esta Universitat està l’Institut Confucio.

 

Suspeses les pràctiques en hospitals de Castelló

De moment no han suspés les pràctiques d’estudiants en hospitals de la província de València, a on no s’ha identificat que hi haja una situació de risc, i qualsevol decisió que es prenga sobre este tema serà en coordinació amb la Conselleria de Sanitat, amb la que estan en contacte permanent.

 

L’UV té deu estudiants fent pràctiques en hospitals de Castelló als qui se’ls han suspés, en una decisió coordinada amb la Universitat Jaume I (UJI), que ha acordat suspendre les pràctiques clíniques en hospitals i centres de salut durant, com a mínim, dos setmanes, davant l’aparició de casos aïllats de pacients infectats i de casos sospitosos que requerixen aïllament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.