Tornen a València tres estudiants Erasmus de zones d’Itàlia afectades pel coronavirus

Estudiants universitaris en classe

Només tres dels 140 estudiants Erasmus han tornat | Pixabay

Un total de tres dels 140 estudiants Erasmus que la Universitat de València (UV) té en onze universitats del nord d’Itàlia, tancades pel coronavirus, han tornat al seu lloc d’origen, segons han informat fonts de la institució acadèmica. L’UV té, a demés, un estudiant d’Erasmus en Corea del Sud i quatre en el Japó, ja que està entre les Universitats amb major número d’enviament i recepció d’estudiants de programes europeus.

 

La rectora de l’UV, Mavi Mestre, ha enviat un correu electrònic als estudiants en les zones declarades de risc en el que els explica els consells de protecció del Ministeri i de la Conselleria de Sanitat, se’ls demana seguir les recomanacions sanitàries de cada país i se’ls informa de quin protocol seguir si decidixen retornar. També s’ha posat a la disposició dels Erasmus un correu específic per a estar en contacte i saber d’ells, segons l’UV, que destaca que la majoria d’estudiants han dit que la situació és de normalitat.

 

L’UV també ha creat en la seua pàgina web una secció amb recomanacions, explicacions de què és el coronavirus i opinions d’experts, i des del començament de la crisi ha estat en contacte amb la Xina, atés que en esta Universitat està l’Institut Confucio.

 

Suspeses les pràctiques en hospitals de Castelló

De moment no han suspés les pràctiques d’estudiants en hospitals de la província de València, a on no s’ha identificat que hi haja una situació de risc, i qualsevol decisió que es prenga sobre este tema serà en coordinació amb la Conselleria de Sanitat, amb la que estan en contacte permanent.

 

L’UV té deu estudiants fent pràctiques en hospitals de Castelló als qui se’ls han suspés, en una decisió coordinada amb la Universitat Jaume I (UJI), que ha acordat suspendre les pràctiques clíniques en hospitals i centres de salut durant, com a mínim, dos setmanes, davant l’aparició de casos aïllats de pacients infectats i de casos sospitosos que requerixen aïllament.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.