València bateja amb el nom de Berlanga el passeig entre el Palau de les Arts i el Hemisfèric

L’Ajuntament de València, en col·laboració amb la Generalitat Valenciana, ha batejat amb el nom del cineasta valencià Luis García Berlanga el passeig per als vianants que uneix dos de les infraestructures culturals de la ciutat, Les Arts i l’Hemisfèric.

La vicealcaldessa de València i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha sigut l’encarregada de revelar la placa amb què es dedica el passeig al cineasta valencià més internacional, en un acte emmarcat en les celebracions de l’Any Berlanga.

En l’acte també han participat el regidor de Turisme, Emiliano García, el president de la Diputació de València, Toni Gaspar, el director de Ciutat de les Arts i les Ciències, Antonio Torres, la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, i la família de Luis García Berlanga.

Ja estem acomiadant l’Any Berlanga i ho fem amb un homenatge que, precisament, allò que pretén és que este centenari pervisca més enllà de la celebració que hem realitzat des de juny de 2021 a juny de 2022. Hem instal·lat una placa en homenatge a Luis García Berlanga en el passeig que lliga Les Arts amb l’Hemisfèric perquè precisament va ser el primer cineasta que va apostar per rodar ací una pel·lícula, “París Tombuctú”, i per tant volíem retre homenatge a Luis García Berlanga anomenant esta via com el Passeig Luis García Berlanga”, ha explicat la vicealcaldessa Sandra Gómez durant l’acte.

La placa en honor del cineasta valencià s’ha instal·lat en un punt amb un significat especial, ja que va ser el primer pla que es va rodar de l’Hemisfèric. I, a més, va ser el punt de partida de la catifa roja dels Goya cap a Les Arts on se celebrava la cerimònia dels Premis Goya 2022.

Gómez ha incidit en què la designació d’este pas amb el nom del cineasta és un dels últims actes d’homenatge organitzats a través de l’Any Berlanga, una celebració de la qual ha realitzat una valoració molt positiva. “Este és quasi el fermall d’or d’este centenari ple d’activitats culturals, gastronòmiques, d’oci i de tota mena que hem organitzat des de l’Ajuntament de València i, per descomptat, fem una valoració molt positiva d’enguany”, ha assenyalat, i ha continuat assegurant que “poques vegades s’ha celebrat un centenari amb tant d’afecte i il·lusió i treball i esforç, i volíem que això no fora un fet puntual. L’any del centenari és un any molt important, però volíem que perdurara en la memòria col·lectiva de la ciutat i, per això, hem volgut instal·lar esta placa”.

Gómez, a més, ha explicat que l’últim acte de l’Any Berlanga serà la Cremà de la falla en honor a Berlanga, que es plantarà en la plaça de Patraix. “El fermall definitiu a l’Any Berlanga començarà esta vesprada amb la Plantà de la falla que ha realitzat el Gremi d’Artistes Fallers en homenatge a Berlanga en la plaça de Patraix; i qui vulga acompanyar-nos està convidat per a celebrar conjuntament el final definitiu d’este centenari”, ha afegit. La Falla es plantarà esta vesprada i es cremarà hui a les 22.30 hores en un acte que comptarà amb l’ambientació de les bandes de música de València.

La vicealcaldessa i regidora d’Urbanisme ha mostrat, finalment, el seu agraïment “tant a les institucions que han col·laborat en l’organització de totes les activitats que s’han realitzat per a recordar la figura del cineasta, el seu llegat i el seu significat, als mitjans de comunicació per la seua difusió, al sector audiovisual per la seua contribució, a la família Berlanga per la seua generositat, a la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, pel seu extraordinari treball, i als valencians i valencianes per bolcar-se i participar en totes les activitats i convertir l’Any Berlanga en un èxit i que tindrà continuïtat en un parell de setmanes quan arrancada el Campus d’Estiu que organitza l’Ajuntament juntament amb l’Acadèmia Espanyola de Cinema i Netflix”.

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.