València bateja amb el nom de Berlanga el passeig entre el Palau de les Arts i el Hemisfèric

L’Ajuntament de València, en col·laboració amb la Generalitat Valenciana, ha batejat amb el nom del cineasta valencià Luis García Berlanga el passeig per als vianants que uneix dos de les infraestructures culturals de la ciutat, Les Arts i l’Hemisfèric.

La vicealcaldessa de València i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha sigut l’encarregada de revelar la placa amb què es dedica el passeig al cineasta valencià més internacional, en un acte emmarcat en les celebracions de l’Any Berlanga.

En l’acte també han participat el regidor de Turisme, Emiliano García, el president de la Diputació de València, Toni Gaspar, el director de Ciutat de les Arts i les Ciències, Antonio Torres, la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, i la família de Luis García Berlanga.

Ja estem acomiadant l’Any Berlanga i ho fem amb un homenatge que, precisament, allò que pretén és que este centenari pervisca més enllà de la celebració que hem realitzat des de juny de 2021 a juny de 2022. Hem instal·lat una placa en homenatge a Luis García Berlanga en el passeig que lliga Les Arts amb l’Hemisfèric perquè precisament va ser el primer cineasta que va apostar per rodar ací una pel·lícula, “París Tombuctú”, i per tant volíem retre homenatge a Luis García Berlanga anomenant esta via com el Passeig Luis García Berlanga”, ha explicat la vicealcaldessa Sandra Gómez durant l’acte.

La placa en honor del cineasta valencià s’ha instal·lat en un punt amb un significat especial, ja que va ser el primer pla que es va rodar de l’Hemisfèric. I, a més, va ser el punt de partida de la catifa roja dels Goya cap a Les Arts on se celebrava la cerimònia dels Premis Goya 2022.

Gómez ha incidit en què la designació d’este pas amb el nom del cineasta és un dels últims actes d’homenatge organitzats a través de l’Any Berlanga, una celebració de la qual ha realitzat una valoració molt positiva. “Este és quasi el fermall d’or d’este centenari ple d’activitats culturals, gastronòmiques, d’oci i de tota mena que hem organitzat des de l’Ajuntament de València i, per descomptat, fem una valoració molt positiva d’enguany”, ha assenyalat, i ha continuat assegurant que “poques vegades s’ha celebrat un centenari amb tant d’afecte i il·lusió i treball i esforç, i volíem que això no fora un fet puntual. L’any del centenari és un any molt important, però volíem que perdurara en la memòria col·lectiva de la ciutat i, per això, hem volgut instal·lar esta placa”.

Gómez, a més, ha explicat que l’últim acte de l’Any Berlanga serà la Cremà de la falla en honor a Berlanga, que es plantarà en la plaça de Patraix. “El fermall definitiu a l’Any Berlanga començarà esta vesprada amb la Plantà de la falla que ha realitzat el Gremi d’Artistes Fallers en homenatge a Berlanga en la plaça de Patraix; i qui vulga acompanyar-nos està convidat per a celebrar conjuntament el final definitiu d’este centenari”, ha afegit. La Falla es plantarà esta vesprada i es cremarà hui a les 22.30 hores en un acte que comptarà amb l’ambientació de les bandes de música de València.

La vicealcaldessa i regidora d’Urbanisme ha mostrat, finalment, el seu agraïment “tant a les institucions que han col·laborat en l’organització de totes les activitats que s’han realitzat per a recordar la figura del cineasta, el seu llegat i el seu significat, als mitjans de comunicació per la seua difusió, al sector audiovisual per la seua contribució, a la família Berlanga per la seua generositat, a la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, pel seu extraordinari treball, i als valencians i valencianes per bolcar-se i participar en totes les activitats i convertir l’Any Berlanga en un èxit i que tindrà continuïtat en un parell de setmanes quan arrancada el Campus d’Estiu que organitza l’Ajuntament juntament amb l’Acadèmia Espanyola de Cinema i Netflix”.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.