València bateja amb el nom de Berlanga el passeig entre el Palau de les Arts i el Hemisfèric

L’Ajuntament de València, en col·laboració amb la Generalitat Valenciana, ha batejat amb el nom del cineasta valencià Luis García Berlanga el passeig per als vianants que uneix dos de les infraestructures culturals de la ciutat, Les Arts i l’Hemisfèric.

La vicealcaldessa de València i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha sigut l’encarregada de revelar la placa amb què es dedica el passeig al cineasta valencià més internacional, en un acte emmarcat en les celebracions de l’Any Berlanga.

En l’acte també han participat el regidor de Turisme, Emiliano García, el president de la Diputació de València, Toni Gaspar, el director de Ciutat de les Arts i les Ciències, Antonio Torres, la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, i la família de Luis García Berlanga.

Ja estem acomiadant l’Any Berlanga i ho fem amb un homenatge que, precisament, allò que pretén és que este centenari pervisca més enllà de la celebració que hem realitzat des de juny de 2021 a juny de 2022. Hem instal·lat una placa en homenatge a Luis García Berlanga en el passeig que lliga Les Arts amb l’Hemisfèric perquè precisament va ser el primer cineasta que va apostar per rodar ací una pel·lícula, “París Tombuctú”, i per tant volíem retre homenatge a Luis García Berlanga anomenant esta via com el Passeig Luis García Berlanga”, ha explicat la vicealcaldessa Sandra Gómez durant l’acte.

La placa en honor del cineasta valencià s’ha instal·lat en un punt amb un significat especial, ja que va ser el primer pla que es va rodar de l’Hemisfèric. I, a més, va ser el punt de partida de la catifa roja dels Goya cap a Les Arts on se celebrava la cerimònia dels Premis Goya 2022.

Gómez ha incidit en què la designació d’este pas amb el nom del cineasta és un dels últims actes d’homenatge organitzats a través de l’Any Berlanga, una celebració de la qual ha realitzat una valoració molt positiva. “Este és quasi el fermall d’or d’este centenari ple d’activitats culturals, gastronòmiques, d’oci i de tota mena que hem organitzat des de l’Ajuntament de València i, per descomptat, fem una valoració molt positiva d’enguany”, ha assenyalat, i ha continuat assegurant que “poques vegades s’ha celebrat un centenari amb tant d’afecte i il·lusió i treball i esforç, i volíem que això no fora un fet puntual. L’any del centenari és un any molt important, però volíem que perdurara en la memòria col·lectiva de la ciutat i, per això, hem volgut instal·lar esta placa”.

Gómez, a més, ha explicat que l’últim acte de l’Any Berlanga serà la Cremà de la falla en honor a Berlanga, que es plantarà en la plaça de Patraix. “El fermall definitiu a l’Any Berlanga començarà esta vesprada amb la Plantà de la falla que ha realitzat el Gremi d’Artistes Fallers en homenatge a Berlanga en la plaça de Patraix; i qui vulga acompanyar-nos està convidat per a celebrar conjuntament el final definitiu d’este centenari”, ha afegit. La Falla es plantarà esta vesprada i es cremarà hui a les 22.30 hores en un acte que comptarà amb l’ambientació de les bandes de música de València.

La vicealcaldessa i regidora d’Urbanisme ha mostrat, finalment, el seu agraïment “tant a les institucions que han col·laborat en l’organització de totes les activitats que s’han realitzat per a recordar la figura del cineasta, el seu llegat i el seu significat, als mitjans de comunicació per la seua difusió, al sector audiovisual per la seua contribució, a la família Berlanga per la seua generositat, a la comissionada de l’Any Berlanga, Teresa Cebrián, pel seu extraordinari treball, i als valencians i valencianes per bolcar-se i participar en totes les activitats i convertir l’Any Berlanga en un èxit i que tindrà continuïtat en un parell de setmanes quan arrancada el Campus d’Estiu que organitza l’Ajuntament juntament amb l’Acadèmia Espanyola de Cinema i Netflix”.

Últimes notícies

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.