12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

València instal·la fonts d’aigua filtrada i refrigerada segures davant del coronavirus

 

L’Ajuntament de València ha instal·lat tres fonts d’aigua potable filtrada i refrigerada en la plaça de l’Ajuntament, el passeig Marítim i la Ciutat de les Arts i les Ciències «per a fer front a esta temporada d’estiu i turística com un servici més a la ciutadania i als qui que ens visiten».

 

D’esta manera ho ha explicat este dimarts la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha assegurat que estos sortidors «complixen amb totes les recomanacions per a evitar contagis per coronavirus perquè no hi ha contacte directe amb el canó de l’aigua». La iniciativa s’emmarca en el conveni entre l’Ajuntament i la Fundació Aigües de València «per a promocionar l’aigua de l’aixeta i conscienciar a les persones de l’impacte mediambiental que té el consum d’aigua embotellada». 

 

Valía, durant la presentació de les noves instal·lacions, ha explicat que les fonts «estan dissenyades per a omplir botelles i, a demés, complixen amb totes les recomanacions per a evitar contagis per coronavirus perquè no hi ha contacte directe amb el canó de l’aigua».

 

Els sortidors es troben al costat de la font de la plaça de l’Ajuntament; en el passeig Marítim, prop de l’escultura dels Dofins en la platja de la Malva-rosa; i en la Ciutat de les Arts i les Ciències, a l’altura del pont de l’Assut de l’Or. Segons ha manifestat l’edil, «continuarem instal·lant en els pròxims mesos algunes més en punts de molta afluència». Valía ha assegurat que «és una aposta important pel consum de l’aigua de l’aixeta que estem fent des de l’Ajuntament i és una acció més encaminada a millorar també l’impacte mediambiental que té el consum d’aigua».

Últimes notícies

Pocs núvols, descens de temperatures i ratxes molt fortes de nord-oest a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada estable amb cel poc nuvolós i vent del nord-oest. A Castelló s'esperen ratxes molt fortes i baixada de temperatures.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h

Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.

La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement

La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.

Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.