Viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França per l’AP-7 serà gratis a partir d’agost

 

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha assegurat este dimarts que el Govern no prorrogarà les concessions en els trams Saragossa-El Vendrell de l’autopista AP-2 i Tarragona-La Jonquera, de l’AP-7, que vencen el pròxim mes d’agost. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, això suposarà la seua liberalització. Per tant, viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França serà per tant completament gratuïta, després que entrarà en vigor la gratuïtat de la via per tota la província l’1 de gener de 2020.

 

«Són 474 quilòmetres d’autopista i més de 13 milions de vehicles que deixaran de pagar 500 milions d’euros cada any pel seu ús», ha explicat Ábalos al Senat, a on ha celebrat que l’Executiu obrirà el pas a una nova xarxa viària molt més equitativa, igualitària i justa entre usuaris i territoris.

 

José Luis Ábalos va afegir que el govern ha de vore com es finançaran estes vies. Actualment, el departament que dirigix el ministre Ábalos està redactant un estudi de distribució del trànsit i de necessitats en la xarxa de carreteres de l’Estat de cara a este nou escenari.

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.