Viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França per l’AP-7 serà gratis a partir d’agost

 

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha assegurat este dimarts que el Govern no prorrogarà les concessions en els trams Saragossa-El Vendrell de l’autopista AP-2 i Tarragona-La Jonquera, de l’AP-7, que vencen el pròxim mes d’agost. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, això suposarà la seua liberalització. Per tant, viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França serà per tant completament gratuïta, després que entrarà en vigor la gratuïtat de la via per tota la província l’1 de gener de 2020.

 

«Són 474 quilòmetres d’autopista i més de 13 milions de vehicles que deixaran de pagar 500 milions d’euros cada any pel seu ús», ha explicat Ábalos al Senat, a on ha celebrat que l’Executiu obrirà el pas a una nova xarxa viària molt més equitativa, igualitària i justa entre usuaris i territoris.

 

José Luis Ábalos va afegir que el govern ha de vore com es finançaran estes vies. Actualment, el departament que dirigix el ministre Ábalos està redactant un estudi de distribució del trànsit i de necessitats en la xarxa de carreteres de l’Estat de cara a este nou escenari.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.