13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França per l’AP-7 serà gratis a partir d’agost

 

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha assegurat este dimarts que el Govern no prorrogarà les concessions en els trams Saragossa-El Vendrell de l’autopista AP-2 i Tarragona-La Jonquera, de l’AP-7, que vencen el pròxim mes d’agost. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, això suposarà la seua liberalització. Per tant, viatjar des de Castelló fins a la frontera amb França serà per tant completament gratuïta, després que entrarà en vigor la gratuïtat de la via per tota la província l’1 de gener de 2020.

 

«Són 474 quilòmetres d’autopista i més de 13 milions de vehicles que deixaran de pagar 500 milions d’euros cada any pel seu ús», ha explicat Ábalos al Senat, a on ha celebrat que l’Executiu obrirà el pas a una nova xarxa viària molt més equitativa, igualitària i justa entre usuaris i territoris.

 

José Luis Ábalos va afegir que el govern ha de vore com es finançaran estes vies. Actualment, el departament que dirigix el ministre Ábalos està redactant un estudi de distribució del trànsit i de necessitats en la xarxa de carreteres de l’Estat de cara a este nou escenari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.