Wuhan celebra un festival de música amb milers d’assistents sense màscara

El Festival de música de Strawberry de Wuhan (la Xina), lloc on es van detectar els primers caos de COVID-19 el desembre de 2019, ha congregat a milers de persones, que han acudit, i que ara ha semblat oblidar els estralls de la malaltia.
A part d’este fet, el més significatiu i a ressaltar és que la majoria dels assistents anaven sense màscara, evidenciant el que és la nova normalitat xinesa.

Els habitants de Wuhan amb este esdeveniment han celebrat el pont nacional del Dia de Maig ballant, saltant i xisclant mentre els seus artistes favorits prenien l’escenari. Era la volta d’esta cita després que l’any passat haguera de cancel·lar-se pel COVID-19.

Segons ha detallat un portaveu de l’organització a Reuters, el nombre d’assistents s’ha reduït enguany. Però el dissabte allí es trobaven 11.000 persones, la majoria sense màscares.

Les imatges xoquen, ja que Wuhan va ser la primera ciutat on es va detectar el coronavirus que ha posat potes enlaire el món i va ser la primera localitat a confinar-se: més de dos mesos de plenes restriccions durant el tancament de principis de 2020. Des de llavors, d’acord amb les dades oficials de les autoritats xineses, Wuhan ha romàs pràcticament sense detectar casos de virus.

A la Xina s’han detectat a penes desenes de casos de la malaltia, la majoria d’ells importats d’altres països. El nombre de casos confirmats és de 90.671, en tant que la xifra de morts ascendeix a 4.636, la majoria habitants de Wuhan. Més de 265 milions de ciutadans xinesos han rebut les vacunes contra el COVID-19.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.