Wuhan celebra un festival de música amb milers d’assistents sense màscara

El Festival de música de Strawberry de Wuhan (la Xina), lloc on es van detectar els primers caos de COVID-19 el desembre de 2019, ha congregat a milers de persones, que han acudit, i que ara ha semblat oblidar els estralls de la malaltia.
A part d’este fet, el més significatiu i a ressaltar és que la majoria dels assistents anaven sense màscara, evidenciant el que és la nova normalitat xinesa.

Els habitants de Wuhan amb este esdeveniment han celebrat el pont nacional del Dia de Maig ballant, saltant i xisclant mentre els seus artistes favorits prenien l’escenari. Era la volta d’esta cita després que l’any passat haguera de cancel·lar-se pel COVID-19.

Segons ha detallat un portaveu de l’organització a Reuters, el nombre d’assistents s’ha reduït enguany. Però el dissabte allí es trobaven 11.000 persones, la majoria sense màscares.

Les imatges xoquen, ja que Wuhan va ser la primera ciutat on es va detectar el coronavirus que ha posat potes enlaire el món i va ser la primera localitat a confinar-se: més de dos mesos de plenes restriccions durant el tancament de principis de 2020. Des de llavors, d’acord amb les dades oficials de les autoritats xineses, Wuhan ha romàs pràcticament sense detectar casos de virus.

A la Xina s’han detectat a penes desenes de casos de la malaltia, la majoria d’ells importats d’altres països. El nombre de casos confirmats és de 90.671, en tant que la xifra de morts ascendeix a 4.636, la majoria habitants de Wuhan. Més de 265 milions de ciutadans xinesos han rebut les vacunes contra el COVID-19.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.