Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís taronja per pluges intenses

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i el litoral sud de València, on s’espera una precipitació acumulada de fins a 40 litres per metre quadrat en només una hora. Aquest nivell d’alerta implica perill important, ja que en molt poc temps pot caure una gran quantitat d’aigua que provoque problemes de drenatge, basses en la calçada i complicacions en la mobilitat.

En estes dos zones també es preveu que la precipitació acumulada aconseguisca fins a 80 litres per metre quadrat en un període de dotze hores. Esta combinació de pluja molt intensa en intervals curts i un volum elevat al llarg del dia augmenta el risc d’inundacions puntuals en àrees urbanes i d’escorrenties en zones rurals, especialment en punts amb arracada o amb sòls ja entollats.

Tempestes, graníssol i vent molt forts

A més de la pluja, la previsió inclou tempestes que podran ser localment fortes i estar acompanyades de graníssol. Estes condicions poden provocar una pèrdua ràpida de visibilitat, així com danys en cultius, vehicles o infraestructures lleugeres si el graníssol aconseguix suficient grandària. Les tempestes també arribaran amb ratxes de vent molt forts, que poden afavorir la caiguda de branques, desplaçament d’objectes mal subjectes i dificultats per a la circulació, sobretot en vies exposades i en zones costaneres.

A l’interior d’Alacant, el litoral sud d’Alacant, el sud de la província de Castelló, l’interior de València i el litoral nord de València s’establix l’avís groc per precipitacions i tempestes. En estes àrees, la precipitació acumulada podrà aconseguir 20 litres per metre quadrat en una hora, acompanyada igualment de tempestes amb possibilitat de graníssol i ratxes de vent molt forts.

L’avís groc indica una situació de perill menor que l’avís taronja, però que encara així pot generar incidències si no es prenen precaucions, especialment en desplaçaments per carretera i en activitats a l’aire lliure. La combinació de pluja intensa, tempesta, graníssol i vent en diferents punts d’Alacant, València i Castelló configura una jornada de forta inestabilitat atmosfèrica en bona part de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.