Almenys dos periodistes morts en atacs israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Govern de la Franja de Gaza, controlat pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha denunciat este diumenge la mort de dos periodistes en atacs israelians a la Franja de Gaza, en el marc de l’ofensiva deslligada per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

Els morts han sigut identificats com Nadia Imad al Sayed, que treballava com a productora i presentadora en diverses cadenes de radio i mitjans de comunicació, i Abdul Rahman Samir al Tanani, que treballava com a periodista en les emissores Zama i Sawt al Shaab, segons ha informat l’oficina de mitjans del Govern gazatí.

«Condemnem en els termes més enèrgics els atacs, morts i assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana, i la considerem totalment atroç. Exigim a la comunitat internacional i a les organitzacions internacionals i a les relacionades amb el treball periodístic en el món que dissuadisquen a l’ocupació i la processen en tribunals internacionals pels seus crims», resa un comunicat publicat en el seu canal de Telegram.

Mentre que l’oficina de mitjans ha demanat també a la comunitat internacional que «pressionen perquè detinguen el crim de genocidi col·lectiu i de matar a periodistes palestins, ha destacat que des de fa un any Israel ha matat a un total de 182 reporters.

Per la seua banda, Hamàs ha condemnat els «crims de l’ocupació contra els periodistes» i ha assegurat que «no els intimidaran perquè no complisquen amb el seu paper de revelar els fets sobre el brutal genocidi contra» el poble palestí. Estos periodistes «se sumen a la caravana de màrtirs de la guerra genocida» contra la població a Gaza, ha lamentat, tal com arreplega el diari palestí ‘Filastin’, vinculat al grup.

L’ofensiva militar contra la Franja va ser llançada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres grups armats palestins, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes.

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, han xifrat en 43.000 els morts a mans de l’Exèrcit israelià, als quals se sumen prop de 750 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.