Els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota aniran a juí

Universitat Politècnica de València

A juí els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota | Wikipedia

Els dos alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) que hackejaren el sistema informàtic del centre per a pujar-se la nota aniran finalment a juí, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Es tracta de dos estudiants del doble grau d’Administració d’Empreses i Enginyeria en Tecnologies i Servicis de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), que s’enfronten a una possible condemna de tres anys de presó.

 

La Fiscalia Provincial de València, en un escrit d’acusació al que ha tingut accés EFE, els considera responsables d’un delicte continuat de falsedat en document oficial i un altre, també continuat, de descobriment i revelació de secrets, i els reclama multes de 3.600 i 3.000 euros.

 

Un sistema ‘enregistrador de teclat’

Els acusats, segons el Ministeri Públic, van accedir de manera il·lícita a la xarxa informàtica de la universitat en diferents ocasions entre el 2 d’abril de 2017 i el 31 de gener de 2018 després d’apoderar-se dels noms d’usuari i de les claus amb un sistema ‘enregistrador de teclat’, que memoritza les pulsacions que es fan en un teclat, instal·lat en els ordinadors que utilitzaven els professors dins de les aules.

 

El primer dels acusats, a qui se li reclama una multa major, va millorar les seues notes de sis assignatures en deu accessos, mentres que el segon va utilitzar estos accessos il·legals en dos ocasions per a millorar les seues notes de dos assignatures.

 

El fiscal reclama que es forme una peça separada per a que se conega la capacitat econòmica dels acusats, a l’efecte d’establir les seues responsabilitats. Els dos es van acollir al seu dret a no declarar quan van ser cridats pel jutjat en qualitat d’investigats durant la fase d’instrucció. Com a acusació particular, la UPV ha reclamat unes condemnes similars a les que sol·licita el Ministeri Públic, encara que no ha informat detalladament sobre la seua petició concreta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.

Bernabé alerta que les agressions de Tavernes ja es tracten com a delictes d’odi

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha condemnat rotundament les agressions de Tavernes de la Valldigna i ha confirmat que la Guàrdia Civil les investiga com a delictes d’odi, advertint del paper dels discursos de l’odi en la violència al carrer.

El Saler recupera la normalitat un mes després de l’incendi forestal

La Devesa de El Saler mostra ja brots verds, terrasses plenes i ciclistes per la CV-500, un mes després de l’incendi que va cremar 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 veïns i diversos càmpings.

Exigixen investigar la mort de dos cetacis traslladats a l’Oceanogràfic de València

La Fundació Franz Weber ha demanat al Ministeri de Ciència i al CSIC que investiguen la mort recent d’una beluga i una delfina traslladades al Oceanogràfic de València des de Canadà, i alerta que Espanya s’està convertint en una destinació per a animals marins de països que prohibixen espectacles.

Les exportacions agroalimentàries valencianes arriben als 6.220 milions fins juliol

Les exportacions agroalimentàries de la Comunitat Valenciana han arribat als 6.219,7 milions d’euros entre gener i juliol de 2026, ja són el 26,3 % de totes les vendes valencianes a l’exterior i deixen un superàvit comercial de 2.168,1 milions en el sector.

Xiquets de les pedanies de València aprenen a fer figures de massapà per Sant Donís

Xiquets i xiquetes de les pedanies de València han aprés a modelar les tradicionals figures de massapà de la Mocadorà en uns tallers organitzats per l'Ajuntament i el Gremi de Forners i Pastissers.

Quatre detinguts en interceptar un quilo de cocaïna a Benidorm

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a Benidorm en interceptar una transacció d’un quilo de cocaïna i ha registrat dos vivendes a Alfaz del Pi i La Nucía.