Atacar el valencià és atacar l’obra de Déu

La importància de Noé, segons el Gènesi, és que la població de la Terra va ser completament destruïda durant el Diluvi Universal per causa de la maldat dels habitants, i Noé i la seua família van ser els únics supervivents per continuar i repoblar la terra. (Fills de Noé o Taula de les Nacions. Gènesi 10 de la Tanakh.)

El capítol 11 del Gènesi, als seus versicles 1-9, relata el darrer incident prehistòric que figura a la Bíblia. Després d’això l’Antic Testament és exclusivament una crònica dels hebreus. I de què tracta? Doncs explica la història de la Torre de Babel, que segons els estudiosos bíblics es va construir només tres-cents quaranta anys després del diluvi universal. 

Al principi del mateix Gènesi, Déu havia ordenat «sigueu fecunds i multipliqueu-vos, pobleu la terra i domineu-la”, en canvi, els descendents de Noé van fundar una ciutat per viure tots junts, i van nomenar arquitecte de la Torre, Nemrod, primer cabdill del món. Babel i la seua Torre havien de ser el símbol, un santuari que simbolitzés la universalitat del seu poder. D’esta manera, la Torre esdevingué en la passió primordial i obsessiva de la humanitat. I un desafiament a Déu.

La Bíblia ho explica així, «en tota la terra es parlava una sola llengua i es feien servir les mateixes paraules. Els homes van emigrar des de l’orient, trobaren una plana al país de Xinar i la van poblar. Llavors parlaren entre ells de fer maons i coure’ls al forn. Així començaren a fer servir maons en lloc de pedra, i asfalt en lloc de morter.

Després van dir:

-Vinga, edifiquem-nos una ciutat i una torre que arribe fins al cel; així ens farem un nom i no ens dispersarem per tota la terra».

Però tot això no li va fer gens de gràcia a l’ull sempre vigilant del Creador, de forma que:

«El Senyor va baixar per veure la ciutat i la torre que construïen els homes, i es digué: Tots formen un sol poble i parlen una sola llengua. Si esta és la primera obra que emprenen, des d’ara cap dels seus projectes no estarà fora del seu abast. Baixem a posar confusió en el seu llenguatge perquè no s’entenguen entre ells.»

Dit i fet:

«Així el Senyor els va dispersar des d’aquella regió per tota la terra, i van abandonar la construcció de la ciutat. Per això aquella ciutat porta el nom de Babel, perquè allà el Senyor va posar la confusió en el llenguatge de tota la terra, i des d’allà el Senyor va dispersar els homes arreu de la terra».

Així, estimats germans (el text convida a este llenguatge!), que la pluralitat de llengües és obra de Déu Nostre Senyor. És voluntat seua, i defensa de la seua obra, que existisquen multitud de llengües i idiomes al món, i tot atac a una d’estes llengües, dirigit a la seua desaparició, és un atac a la mateixa obra de Déu. 

De forma i manera que podem concloure, que les polítiques contra el valencià posades en marxa pel Consell, que l’odi i menyspreu a la llengua per part de la dreta del país, per part del PP i de VOX, són un acte de lesa deïtat. Una desobediència a Déu. A mi personalment, apostata com soc, me la bufa i no me la constipa esta circumstància, però a aquells que van de cristians per la vida, a la Diplomada en Ciències Religioses que ocupa la segona magistratura del país, els hauria de caure la cara de vergonya, i haurien de processionar de genolls fins a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua a deixar com exvots la seua acta de diputats, i tornar a casa a repassar el catecisme.

Paraula de Nomdedéu.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.