Atacar el valencià és atacar l’obra de Déu

La importància de Noé, segons el Gènesi, és que la població de la Terra va ser completament destruïda durant el Diluvi Universal per causa de la maldat dels habitants, i Noé i la seua família van ser els únics supervivents per continuar i repoblar la terra. (Fills de Noé o Taula de les Nacions. Gènesi 10 de la Tanakh.)

El capítol 11 del Gènesi, als seus versicles 1-9, relata el darrer incident prehistòric que figura a la Bíblia. Després d’això l’Antic Testament és exclusivament una crònica dels hebreus. I de què tracta? Doncs explica la història de la Torre de Babel, que segons els estudiosos bíblics es va construir només tres-cents quaranta anys després del diluvi universal. 

Al principi del mateix Gènesi, Déu havia ordenat «sigueu fecunds i multipliqueu-vos, pobleu la terra i domineu-la”, en canvi, els descendents de Noé van fundar una ciutat per viure tots junts, i van nomenar arquitecte de la Torre, Nemrod, primer cabdill del món. Babel i la seua Torre havien de ser el símbol, un santuari que simbolitzés la universalitat del seu poder. D’esta manera, la Torre esdevingué en la passió primordial i obsessiva de la humanitat. I un desafiament a Déu.

La Bíblia ho explica així, «en tota la terra es parlava una sola llengua i es feien servir les mateixes paraules. Els homes van emigrar des de l’orient, trobaren una plana al país de Xinar i la van poblar. Llavors parlaren entre ells de fer maons i coure’ls al forn. Així començaren a fer servir maons en lloc de pedra, i asfalt en lloc de morter.

Després van dir:

-Vinga, edifiquem-nos una ciutat i una torre que arribe fins al cel; així ens farem un nom i no ens dispersarem per tota la terra».

Però tot això no li va fer gens de gràcia a l’ull sempre vigilant del Creador, de forma que:

«El Senyor va baixar per veure la ciutat i la torre que construïen els homes, i es digué: Tots formen un sol poble i parlen una sola llengua. Si esta és la primera obra que emprenen, des d’ara cap dels seus projectes no estarà fora del seu abast. Baixem a posar confusió en el seu llenguatge perquè no s’entenguen entre ells.»

Dit i fet:

«Així el Senyor els va dispersar des d’aquella regió per tota la terra, i van abandonar la construcció de la ciutat. Per això aquella ciutat porta el nom de Babel, perquè allà el Senyor va posar la confusió en el llenguatge de tota la terra, i des d’allà el Senyor va dispersar els homes arreu de la terra».

Així, estimats germans (el text convida a este llenguatge!), que la pluralitat de llengües és obra de Déu Nostre Senyor. És voluntat seua, i defensa de la seua obra, que existisquen multitud de llengües i idiomes al món, i tot atac a una d’estes llengües, dirigit a la seua desaparició, és un atac a la mateixa obra de Déu. 

De forma i manera que podem concloure, que les polítiques contra el valencià posades en marxa pel Consell, que l’odi i menyspreu a la llengua per part de la dreta del país, per part del PP i de VOX, són un acte de lesa deïtat. Una desobediència a Déu. A mi personalment, apostata com soc, me la bufa i no me la constipa esta circumstància, però a aquells que van de cristians per la vida, a la Diplomada en Ciències Religioses que ocupa la segona magistratura del país, els hauria de caure la cara de vergonya, i haurien de processionar de genolls fins a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua a deixar com exvots la seua acta de diputats, i tornar a casa a repassar el catecisme.

Paraula de Nomdedéu.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.