14.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

L’atur baixa en 1.052 persones al desembre en la Comunitat Valenciana

La desocupació ha baixat el mes de desembre en la Comunitat Valenciana, concretament, en 1.052 persones durant el mes de desembre (-0,31% respecte a novembre) i el número total s’ha situat en els 338.243 aturats.

Segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, la Comunitat Valenciana és una de les tretze autonomies en què baixa l’atur en comparació amb novembre (-0,31%). L’atur ha baixat en 233.241 persones respecte a desembre de fa un any (-8,95%).

Per províncies, l’atur baixa a la província de València (-0,51 %), a Castelló (-0,14 %), i a Alacant (-0,11%). A més, la desocupació baixa en 17 de les 34 comarques de la Comunitat Valenciana.

L’atur baixa a Espanya

A Espanya hi ha 268.252 persones desocupades menys el mes de desembre del 2022 que el mateix mes de fa un any. Així, el total d’aturats s’ha situat en 2.837.653, fet que comporta un descens del 8,64% i la xifra més baixa des del 2007, ara fa quinze anys.

El mes de desembre, l’atur ha baixat respecte al mes anterior en 43.727 persones, un 1,52%. El Ministeri de Treball remarca que la caiguda en les xifres de l’atur és generalitzada per a tots els sectors d’activitat.

Últimes notícies

El temporal de pluja del cap de setmana donarà pas el dilluns a una ona d’aire molt fred amb neu en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es preveuen pluges persistents i temporal marítim en el sud de València i nord d'Alacant. El dilluns entrarà aire àrtic i s'esperen nevades a l'interior amb descens tèrmic.

El Celta goleja 4-1 al València i deixa tocat a Corberán

El Celta va aprofitar els errors del València i va firmar un 4-1 en Balaídos amb doblet de Borja Iglesias. La derrota agreuja la sequera visitant i pressiona a Corberán.

El Celta castiga el València i complica el futur de Corberán (4-1)

El Celta va obrir 2026 amb un 4-1 al València que augmenta la pressió sobre Carlos Corberán. Els errors visitants i la lesió final de Julen Agirrezabala van marcar el partit.

Compromís condemna l’atac dels EUA a Veneçuela i demana resposta internacional

Compromís ha condemnat l'atac dels EUA a Veneçuela per contrari al dret internacional. La formació exigix resposta d'ONU, OEA i UE i reclama diàleg, diplomàcia i assistència consular.

Sevilla i Llevant es juguen oxigen en el Sánchez-Pizjuán

Sevilla i Llevant reprenen LaLiga en el Sánchez-Pizjuán amb urgències oposades: els de Almeyda miren cap amunt i el cuer busca reaccionar amb Luis Castro.

Pérez Llorca confia en una transició pacífica i a evitar represàlies a Veneçuela després de l’atac dels EUA

El president valencià expressa la seua preocupació per Veneçuela després de l'atac dels EUA i crida a una transició pacífica, amb focus en la protecció de les persones i els drets humans.

València Basket rep al Guernica en un examen urgent per a canviar la dinàmica

El València Basket rep al Lointek Guernica en la jornada 14 amb l'obligació de reaccionar després del 53-73 davant Saragossa. Podria debutar Yvonne Anderson; baixes de Romero i Carrera.

El València Basket s’agarra a la seua ratxa davant el Baxi Manresa malgrat el poc descans

El València rep al Baxi Manresa en el Roig Arena amb la inèrcia de diverses victòries seguides i una rotació completa per a gestionar un calendari atapeït.