L’atur baixa en 1.052 persones al desembre en la Comunitat Valenciana

La desocupació ha baixat el mes de desembre en la Comunitat Valenciana, concretament, en 1.052 persones durant el mes de desembre (-0,31% respecte a novembre) i el número total s’ha situat en els 338.243 aturats.

Segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, la Comunitat Valenciana és una de les tretze autonomies en què baixa l’atur en comparació amb novembre (-0,31%). L’atur ha baixat en 233.241 persones respecte a desembre de fa un any (-8,95%).

Per províncies, l’atur baixa a la província de València (-0,51 %), a Castelló (-0,14 %), i a Alacant (-0,11%). A més, la desocupació baixa en 17 de les 34 comarques de la Comunitat Valenciana.

L’atur baixa a Espanya

A Espanya hi ha 268.252 persones desocupades menys el mes de desembre del 2022 que el mateix mes de fa un any. Així, el total d’aturats s’ha situat en 2.837.653, fet que comporta un descens del 8,64% i la xifra més baixa des del 2007, ara fa quinze anys.

El mes de desembre, l’atur ha baixat respecte al mes anterior en 43.727 persones, un 1,52%. El Ministeri de Treball remarca que la caiguda en les xifres de l’atur és generalitzada per a tots els sectors d’activitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.