14.1 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

L’atur baixa en 1.052 persones al desembre en la Comunitat Valenciana

La desocupació ha baixat el mes de desembre en la Comunitat Valenciana, concretament, en 1.052 persones durant el mes de desembre (-0,31% respecte a novembre) i el número total s’ha situat en els 338.243 aturats.

Segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, la Comunitat Valenciana és una de les tretze autonomies en què baixa l’atur en comparació amb novembre (-0,31%). L’atur ha baixat en 233.241 persones respecte a desembre de fa un any (-8,95%).

Per províncies, l’atur baixa a la província de València (-0,51 %), a Castelló (-0,14 %), i a Alacant (-0,11%). A més, la desocupació baixa en 17 de les 34 comarques de la Comunitat Valenciana.

L’atur baixa a Espanya

A Espanya hi ha 268.252 persones desocupades menys el mes de desembre del 2022 que el mateix mes de fa un any. Així, el total d’aturats s’ha situat en 2.837.653, fet que comporta un descens del 8,64% i la xifra més baixa des del 2007, ara fa quinze anys.

El mes de desembre, l’atur ha baixat respecte al mes anterior en 43.727 persones, un 1,52%. El Ministeri de Treball remarca que la caiguda en les xifres de l’atur és generalitzada per a tots els sectors d’activitat.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.