El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

El sector del calcer valencià ha tornat a demostrar el seu pes internacional a la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, a Itàlia, on el 70 % de les marques espanyoles participants són de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Elx. La consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, s’ha desplaçat al certamen este cap de setmana i ha destacat que el territori manté un lideratge clar en este àmbit.

En esta edició d’Expo Riva Schuh participen 40 expositors espanyols i 60 marques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat oficial. D’este conjunt, 28 expositors tenen la seu a Elx, ciutat que concentra una part molt destacada de la indústria del calcer i dels accessoris a la Comunitat Valenciana.

Cano ha subratllat in situ la implicació del teixit empresarial valencià en este tipus de trobades internacionals. Segons ha remarcat, ‘una vegada més comprovem in situ l’aposta de les empreses de la Comunitat Valenciana, i en este cas de la província d’Alacant, pels grans esdeveniments internacionals’. Per a la consellera, la presència continuada en certàmens com este reforça la visibilitat i la competitivitat de les empreses davant compradors de tot el món.

Expo Riva Schuh està considerada una de les fires clau del calendari mundial del sector. Actualment és la principal cita internacional per al calcer de volum de gamma mitjana i obri el calendari comercial per a presentar les noves col·leccions de sabates i bolsos de l’estiu de 2027. Això permet a les marques avançar tendències i tancar comandes amb una gran antelació.

Oportunitats comercials i de marca per al sector

La consellera ha recordat que el certamen reunix més de 1.000 empreses expositores de 44 països. Hi acuden detallistes, distribuïdors, importadors i operadors de comerç electrònic amb capacitat real de compra. Cano ha explicat que, ‘amb més de 1.000 empreses expositores de 44 països i amb la participació de minoristes, distribuïdors, importadors i operadors de comerç electrònic amb capacitat de compra, esta fira constituïx una oportunitat real per a les empreses d’aconseguir acords comercials interessants’.

A més, ha afegit que la participació de les empreses valencianes en Expo Riva Schuh incidix directament en l’obertura de nous mercats i en la generació de contactes internacionals. També permet validar tendències, captar informació estratègica i enfortir la marca col·lectiva del calcer valencià en un dels principals punts de trobada mundials del sector. Estos elements contribuïxen a consolidar la imatge de qualitat i disseny associada al producte valencià.

Durant la seua visita, la consellera ha recorregut els estands de les empreses alacantines per a conéixer de primera mà les seues impressions sobre esta cita ferial. En este contacte directe, ha recollit les valoracions de fabricants i marques sobre l’evolució de les negociacions, la resposta dels compradors internacionals i les necessitats que detecten per a reforçar encara més la seua presència exterior.

Cano ha remarcat igualment el compromís de la Conselleria amb la internacionalització de l’economia valenciana. En les seues paraules, el departament que dirigix aposta per ‘seguir dissenyant programes i suports amb la finalitat d’impulsar la internacionalització dels distints sectors de l’economia valenciana’. Estes línies d’ajuda busquen facilitar la participació en fires, missions comercials i accions que amplien la base de clients en altres mercats.

Lideratge estructural del calcer valencià

Respecte al sector del calcer, Cano ha posat l’accent en el ‘lideratge estructural de la Comunitat Valenciana, amb un sector que ha demostrat la seua capacitat per a adaptar-se i ser competitiu en els mercats internacionals’. Ha valorat que la indústria està aprofitant ‘el seu saber fer per a continuar guanyant quota de mercat a l’exterior’. Segons ha assenyalat, en este objectiu les empreses compten amb el suport de la Conselleria d’Indústria i de tot el Consell.

La consellera ha vinculat este lideratge a l’experiència acumulada de dècades de producció, al coneixement tècnic i a la capacitat d’innovar en disseny i materials. També ha destacat la importància de mantindre una oferta diversificada, que abasta des del calcer de volum de gamma mitjana fins a propostes més especialitzades, per a adaptar-se a la demanda de cada mercat internacional.

En esta línia, la presència destacada de expositors d’Elx en la fira reforça el paper d’esta ciutat com un dels principals pols productius del sector a escala estatal. La seua participació contribuïx a projectar una imatge conjunta del calcer valencià, basada en la qualitat, la capacitat exportadora i la connexió constant amb les últimes tendències del mercat mundial.

Últimes notícies

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.