Preveuen una campanya de raïm de vinificació amb un 30% menys de collita

Les primeres estimacions de la Unió de Llauradors preveuen una campanya de raïm de vinificació en el conjunt de zones productores de la Comunitat Valenciana bastant dolenta doncs a les perspectives d’una reducció de collita del 30% cal sumar el brutal increment dels costos de producció. No obstant això, cal assenyalar que el raïm en aquesta campanya posseeix una gran qualitat.

La sequera, l’excessiva humitat a la primavera i les intenses pedres han fet que, en termes generals, es preveja aquesta collita més baixa i que en algunes zones productores encara descendisca més. El problema és que aqueixes collites a la baixa s’arrosseguen ja des de fa més de tres campanyes.

Quant als preus percebuts pel productor existeixen poques operacions i les que hi ha són per a varietats blanques, amb preus d’entre 0,15 i 0,18 €/kg, lleugerament superiors en un 7% als de la passada campanya, però totalment insuficients.

Aquest xicotet increment del preu mitjà no compensarà, ni des de lluny, la important reducció de collita, per la qual cosa un simple càlcul elaborat pels serveis tècnics de la Va unir dona com a resultat que els ingressos dels productors disminuiran en més d’11 milions de € sobre la campanya passada.

En aquest sentit el preu mitjà percebut pels productors valencians de raïm de vi és el més baix d’Espanya i se situa un 33% per davall d’un productor català o un 95% menys del que percebrà un extremeny.

Comparat amb els models comercials d’altres comunitats autònomes, les diferències són encara més abismals, Així per exemple respecte d’un productor de La Rioja o castellanolleonès, els valencians rebran aquesta campanya un 79% menys o si els comparem amb els gallecs aquesta diferència s’incrementa fins al 90%.

En relació amb els costos de producció, un recent estudi de la Unió xifrava els mateixos en la Comunitat Valenciana durant aquesta campanya en 0,36 €/kg. Amb aquestes dades els productors valencians perden una mica més de 800 € per Ha, la qual cosa fa que “s’hagen convertit, de facto, en jornalers de les seues explotacions i els ingressos que generen són derivats del seu treball directe i no de la seua activitat com a empresari”.

Luis Javier Navarro, sotssecretari general de la Unió de Llauradors, indica que “la Llei de la Cadena Alimentària està per a complir-se i no és presentable que els agricultors percebem preus, després de la suor i l’esforç de tot l’any, per davall del que ens costa produir. Hem d’acabar ja amb aquesta situació que no succeeix en cap altre sector més que en l’agrari i exigir un preu just”.

En aquest sentit, des de la Unió es fa una crida als viticultors a formalitzar contractes per escrit de compravenda de raïm amb l’establiment de qualitats, preus i condicions concretes, i informa de l’obligació dels cellers de pagar el raïm als viticultors a 30 dies segons l’actual llei de morositat, independentment de la data de qualificació del vi per una Denominació d’Origen.

Altres propostes de la Unió passen perquè les ajudes establides per la Conselleria d’Agricultura per a pal·liar els efectes de la guerra a Ucraïna contemplen al sector vitivinícola i també perquè la línia d’assegurança agrària no tinga tanta franquícia en les cobertures enfront d’incendi i fauna.

Últimes notícies

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.