7.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Preveuen una campanya de raïm de vinificació amb un 30% menys de collita

Les primeres estimacions de la Unió de Llauradors preveuen una campanya de raïm de vinificació en el conjunt de zones productores de la Comunitat Valenciana bastant dolenta doncs a les perspectives d’una reducció de collita del 30% cal sumar el brutal increment dels costos de producció. No obstant això, cal assenyalar que el raïm en aquesta campanya posseeix una gran qualitat.

La sequera, l’excessiva humitat a la primavera i les intenses pedres han fet que, en termes generals, es preveja aquesta collita més baixa i que en algunes zones productores encara descendisca més. El problema és que aqueixes collites a la baixa s’arrosseguen ja des de fa més de tres campanyes.

Quant als preus percebuts pel productor existeixen poques operacions i les que hi ha són per a varietats blanques, amb preus d’entre 0,15 i 0,18 €/kg, lleugerament superiors en un 7% als de la passada campanya, però totalment insuficients.

Aquest xicotet increment del preu mitjà no compensarà, ni des de lluny, la important reducció de collita, per la qual cosa un simple càlcul elaborat pels serveis tècnics de la Va unir dona com a resultat que els ingressos dels productors disminuiran en més d’11 milions de € sobre la campanya passada.

En aquest sentit el preu mitjà percebut pels productors valencians de raïm de vi és el més baix d’Espanya i se situa un 33% per davall d’un productor català o un 95% menys del que percebrà un extremeny.

Comparat amb els models comercials d’altres comunitats autònomes, les diferències són encara més abismals, Així per exemple respecte d’un productor de La Rioja o castellanolleonès, els valencians rebran aquesta campanya un 79% menys o si els comparem amb els gallecs aquesta diferència s’incrementa fins al 90%.

En relació amb els costos de producció, un recent estudi de la Unió xifrava els mateixos en la Comunitat Valenciana durant aquesta campanya en 0,36 €/kg. Amb aquestes dades els productors valencians perden una mica més de 800 € per Ha, la qual cosa fa que “s’hagen convertit, de facto, en jornalers de les seues explotacions i els ingressos que generen són derivats del seu treball directe i no de la seua activitat com a empresari”.

Luis Javier Navarro, sotssecretari general de la Unió de Llauradors, indica que “la Llei de la Cadena Alimentària està per a complir-se i no és presentable que els agricultors percebem preus, després de la suor i l’esforç de tot l’any, per davall del que ens costa produir. Hem d’acabar ja amb aquesta situació que no succeeix en cap altre sector més que en l’agrari i exigir un preu just”.

En aquest sentit, des de la Unió es fa una crida als viticultors a formalitzar contractes per escrit de compravenda de raïm amb l’establiment de qualitats, preus i condicions concretes, i informa de l’obligació dels cellers de pagar el raïm als viticultors a 30 dies segons l’actual llei de morositat, independentment de la data de qualificació del vi per una Denominació d’Origen.

Altres propostes de la Unió passen perquè les ajudes establides per la Conselleria d’Agricultura per a pal·liar els efectes de la guerra a Ucraïna contemplen al sector vitivinícola i també perquè la línia d’assegurança agrària no tinga tanta franquícia en les cobertures enfront d’incendi i fauna.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.