Castelló inicia els treballs tècnics futurs d’estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes

La Diputació de Castelló continua avançant en el desenvolupament de polítiques públiques i accions d’igualtat amb la finalitat d’acabar amb les desigualtats entre dones i homes en tots els àmbits de la vida, tant públics com privats. En esta ocasió, la institució provincial ha iniciat el treball tècnic per a perfeccionar la futura estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes.

Per al desenvolupament d’esta estratègia, s’ha convocat demà 15 de novembre en el Palau del Marqués de Villores, en el municipi de Sant Mateu, una jornada a la qual acudiran personal tècnic d’ajuntaments, agents d’igualtat, organitzacions expertes del feminisme i associacions de dones, per a col·laborar amb la institució provincial per tal de perfeccionar este pla extern.

La vicepresidenta de la Diputació i titular de l’àrea d’Igualtat, Patricia Puerta, ha valorat positivament esta trobada que, en les seues pròpies paraules, »respon al compromís d’esta nova Diputació amb les polítiques que promouen la igualtat d’oportunitats des d’una mirada feminista i de drets humans». Sobre este tema, ha explicat que l’estratègia està dissenyada amb un »fort caràcter provincial, per a fer valdre que les institucions locals som un lloc idoni per al desenvolupament d’accions d’igualtat».

Puerta ha definit esta estratègia provincial d’igualtat com »un pla fonamental per al desenvolupament i la cohesió social de la nostra província», i ha agraït a tots els agents socials que assistiran a la jornada »el seu compromís per a aconseguir la millor estratègia possible i una societat més feminista».

Des de l’àrea d’Igualtat es coordinen iniciatives per a millorar la qualitat de vida de totes les persones independentment del seu gènere. És un gran repte, ja que implica la cerca de transformacions socials, personals i institucionals que permeten canviar idees, comportaments i actituds que provoquen la desigualtat i les violències.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.