Castelló inicia els treballs tècnics futurs d’estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes

La Diputació de Castelló continua avançant en el desenvolupament de polítiques públiques i accions d’igualtat amb la finalitat d’acabar amb les desigualtats entre dones i homes en tots els àmbits de la vida, tant públics com privats. En esta ocasió, la institució provincial ha iniciat el treball tècnic per a perfeccionar la futura estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes.

Per al desenvolupament d’esta estratègia, s’ha convocat demà 15 de novembre en el Palau del Marqués de Villores, en el municipi de Sant Mateu, una jornada a la qual acudiran personal tècnic d’ajuntaments, agents d’igualtat, organitzacions expertes del feminisme i associacions de dones, per a col·laborar amb la institució provincial per tal de perfeccionar este pla extern.

La vicepresidenta de la Diputació i titular de l’àrea d’Igualtat, Patricia Puerta, ha valorat positivament esta trobada que, en les seues pròpies paraules, »respon al compromís d’esta nova Diputació amb les polítiques que promouen la igualtat d’oportunitats des d’una mirada feminista i de drets humans». Sobre este tema, ha explicat que l’estratègia està dissenyada amb un »fort caràcter provincial, per a fer valdre que les institucions locals som un lloc idoni per al desenvolupament d’accions d’igualtat».

Puerta ha definit esta estratègia provincial d’igualtat com »un pla fonamental per al desenvolupament i la cohesió social de la nostra província», i ha agraït a tots els agents socials que assistiran a la jornada »el seu compromís per a aconseguir la millor estratègia possible i una societat més feminista».

Des de l’àrea d’Igualtat es coordinen iniciatives per a millorar la qualitat de vida de totes les persones independentment del seu gènere. És un gran repte, ja que implica la cerca de transformacions socials, personals i institucionals que permeten canviar idees, comportaments i actituds que provoquen la desigualtat i les violències.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.