Com celebren l’Any Nou en altres països?

Ejemplo de shortcode con estilo
Són nombroses les tradicions i les supersticions que es manifesten per tot el món amb relació a esta nit

La Nit de Cap d’Any, Vespra d’Any Nou és l’última nit de l’any en el calendari gregorià; comprén, per tant, des de les 20.00 del 31 de desembre fins a les 06.00 de l’1 de gener (Any Nou).

Són nombroses les tradicions i les supersticions que es manifesten per tot el món amb relació a esta nit. De fet, la música i els focs artificials acompanyen les festes i reunions socials.

El costum més estés és brindar amb xampany durant les dotze campanades.

El Japó

Al Japó segons la tradició, els temples acostumen a tocar 108 campanades, que simbolitzen els 108 pecats terrenals de l’ésser humà que és necessari eliminar, per a rebre el nou any amb l’ànima purificada.

S’encén encens per a celebrar l’arribada del nou any i resen donant tres palmades.

Itàlia

A Itàlia és costum sopar llenties en Nit de Cap d’Any per a atreure la bona sort.

El Sud d’Itàlia és tradicional llançar mobles i objectes vells per la finestra, per a despullar-se de tot el negatiu que els ha esdevingut durant l’any vell i rebre tot el millor l’any nou.

Irlanda

A Irlanda és tradició colpejar els murs i portes de les cases amb una barra de pa per a atreure la bona sort i perquè no falten els aliments durant l’any que comença.

A més, s’adornen les portes de les cases amb branques de vesc per a rebre a l’Any Nou. Les dones solteres col·loquen una branca sota el coixí en la vespra d’any nou per a trobar parella.

Dinamarca

Un costum arrelat a Dinamarca, consisteix a finalitzar el sopar de Nit de Cap d’Any solen trencar plats contra la paret a l’entrada de la casa, com una manera d’expressar els millors desitjos a les persones volgudes, així com per a despullar-se de mals auguris per a rebre al nou any.

El Brasil

Els brasilers es vesteixen de blanc per a rebre a l’Any Nou. A mitjanit salten sobre les ones de la platja durant set vegades seguides per a atreure la bona sort i en honor a Iemanjá, deessa dels oceans.

Al Brasil és tradició posar una espècie d’ofrenes a Iemanjá en la riba de la mar i si són arrossegades mar endins significa un nou any carregat de bones notícies.

L’Índia

L’any nou hindú (Diwali) se celebra amb un ritual denominat Rangoli des de fa mes de 5.000 anys. Es dissenyen figures i dibuixos, que s’omplen amb pols de diferents colors i s’il·luminen amb llums d’oli.

Alemanya

A Alemanya les festes són habituals en la vespra d’Any Nou (Silvester). Els focs artificials són molt coneguts, tant en l’àmbit familiar com municipal. Cada any Berlín acull una de les celebracions més impressionants de Nit de cap d’any de tota Europa, amb més d’un milió de persones.

El lloc més important és la Porta de Brandenburg, on a mitjanit es llancen focs artificials. Els alemanys reben l’Any Nou amb un got de sekt o xampany.

El Regne Unit

Al Regne Unit quan queden 10 segons perquè donen les 12 de la nit, els britànics fan el tradicional compte enrere de les campanades, i després ho celebren amb abraçades i petons per a felicitar l’any que entra.

Després de les felicitacions, tots els presents es donen la mà i canten una tradicional cançó anomenada Auld Lang Syne. En els últims anys també es llancen focs artificials pròxims al London Eye.

Mèxic

A Mèxic s’ha convertit en costum entre la gent usar, durant la Nit de Cap d’Any, roba interior de color vermell, per a atreure l’amor; i roba interior groga, per a atreure els diners.

Hi ha els qui ixen amb una maleta a la porta de la casa, donant un petit recorregut pel carrer on habiten, amb la il·lusió de tenir la sort de sortir de viatge.

La Xina

A la Xina es duen a terme desfilades amb figures emblemàtiques de dracs i s’il·luminen els carrers amb llums i fanalets de color vermell, que simbolitzen la protecció i la bona sort.

Últimes notícies

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.

Més de 12.000 professionals i 3.000 startups impulsen la IA al VDS 2026 de València

València s’ha convertit en epicentre tecnològic amb el VDS 2026, que reunix més de 12.000 professionals, 3.000 startups i 600 ponents centrats en la intel·ligència artificial i les seues aplicacions en indústria, defensa i noves oportunitats de negoci.

Els sindicats educatius proposen un calendari de negociació a Educació per desbloquejar la vaga

STEPV, CCOO i UGT han remés a la Conselleria d’Educació un calendari detallat de reunions per abordar totes les reivindicacions pendents de la vaga indefinida de primavera, després de la suspensió de l’última trobada prevista.

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.