La petició de cessament de les exportacions a Rússia deslliga el debat en xarxes socials

Els comentaris entre l’‘ètic i l’econòmic’ s’han encés en les xarxes socials després de la petició d’aquest dimarts del president ucraïnés, Volodímir Zelenski, de trencar relacions comercials amb el mercat rus. Unes declaracions que fins i tot han portat a l’empresa Porcelanosa a emetre un comunicat explicant les seues exportacions a Rússia en l’últim mes.

De fet, la multinacional ceràmica de Vila-real, en les últimes hores fins i tot ha hagut de justificar-se i defensar-se en la xarxa davant comentaris dels qui qüestionaven la seua ètica al·legant que seguien amb els seus negocis “al país invasor”.

És més, algunes veus més extremes han començat a cridar al ‘boicot’ dels productes de les empreses que continuen tenint relacions comercials amb aqueix mercat. Prova d’això són els milers de tuits en un sentit i un altre que han circulat en les últimes hores.

I és que els qui enfront dels qui defensen un mercat lliure, n’hi ha els qui apunten fins i tot a la “complicitat” de continuar mantenint aqueixes relacions comercials. D’altra banda, també n’hi ha els qui qüestionen i critiquen que el president ucraïnés Zelenski “anara a donar lliçons”.

Finalment, entre el tràfec de comentaris deslligats per aquestes declaracions, també els que posen l’accent en altres realitats fora de l’actualitat del conflicte d’Ucraïna i en altres països aprofitant que unes certes rèpliques i acusacions de falta d’ètica poden ser extrapolables a altres situacions qüestionables.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.