15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La petició de cessament de les exportacions a Rússia deslliga el debat en xarxes socials

Els comentaris entre l’‘ètic i l’econòmic’ s’han encés en les xarxes socials després de la petició d’aquest dimarts del president ucraïnés, Volodímir Zelenski, de trencar relacions comercials amb el mercat rus. Unes declaracions que fins i tot han portat a l’empresa Porcelanosa a emetre un comunicat explicant les seues exportacions a Rússia en l’últim mes.

De fet, la multinacional ceràmica de Vila-real, en les últimes hores fins i tot ha hagut de justificar-se i defensar-se en la xarxa davant comentaris dels qui qüestionaven la seua ètica al·legant que seguien amb els seus negocis “al país invasor”.

És més, algunes veus més extremes han començat a cridar al ‘boicot’ dels productes de les empreses que continuen tenint relacions comercials amb aqueix mercat. Prova d’això són els milers de tuits en un sentit i un altre que han circulat en les últimes hores.

I és que els qui enfront dels qui defensen un mercat lliure, n’hi ha els qui apunten fins i tot a la “complicitat” de continuar mantenint aqueixes relacions comercials. D’altra banda, també n’hi ha els qui qüestionen i critiquen que el president ucraïnés Zelenski “anara a donar lliçons”.

Finalment, entre el tràfec de comentaris deslligats per aquestes declaracions, també els que posen l’accent en altres realitats fora de l’actualitat del conflicte d’Ucraïna i en altres països aprofitant que unes certes rèpliques i acusacions de falta d’ètica poden ser extrapolables a altres situacions qüestionables.

Últimes notícies

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.

Pérez Llorca rebutja el pla de finançament per excloure la condonació de deute i el fons d’anivellament

El president ha avançat que no donarà suport a la proposta del Govern per mancar d'un fons d'anivellament transitori i de la condonació de 40.000 milions. Advertix que el model dividix i no té l'aire d'aprovar-se.

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.

L’aeroport d’Alacant tanca un any rècord i frega els 20 milions de passatgers en 2025

La terminal ha registrat 19.950.394 passatgers en 2025 (+8,5%) i 126.081 operacions (+8,4%). El 88% del trànsit ha sigut internacional, amb el Regne Unit al capdavant.

Pérez Llorca no donarà suport al nou model de finançament per excloure el deute i el fons d’anivellament

Pérez Llorca ha anunciat que no recolzarà la proposta de finançament autonòmic del Govern per no contemplar la condonació de 40.000 milions ni un fons d'anivellament transitori. Advertix que el pla dividix, no té l'aire d'aprovar-se i prolonga la falta de mesures pal·liatives.