La petició de cessament de les exportacions a Rússia deslliga el debat en xarxes socials

Els comentaris entre l’‘ètic i l’econòmic’ s’han encés en les xarxes socials després de la petició d’aquest dimarts del president ucraïnés, Volodímir Zelenski, de trencar relacions comercials amb el mercat rus. Unes declaracions que fins i tot han portat a l’empresa Porcelanosa a emetre un comunicat explicant les seues exportacions a Rússia en l’últim mes.

De fet, la multinacional ceràmica de Vila-real, en les últimes hores fins i tot ha hagut de justificar-se i defensar-se en la xarxa davant comentaris dels qui qüestionaven la seua ètica al·legant que seguien amb els seus negocis “al país invasor”.

És més, algunes veus més extremes han començat a cridar al ‘boicot’ dels productes de les empreses que continuen tenint relacions comercials amb aqueix mercat. Prova d’això són els milers de tuits en un sentit i un altre que han circulat en les últimes hores.

I és que els qui enfront dels qui defensen un mercat lliure, n’hi ha els qui apunten fins i tot a la “complicitat” de continuar mantenint aqueixes relacions comercials. D’altra banda, també n’hi ha els qui qüestionen i critiquen que el president ucraïnés Zelenski “anara a donar lliçons”.

Finalment, entre el tràfec de comentaris deslligats per aquestes declaracions, també els que posen l’accent en altres realitats fora de l’actualitat del conflicte d’Ucraïna i en altres països aprofitant que unes certes rèpliques i acusacions de falta d’ètica poden ser extrapolables a altres situacions qüestionables.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.