Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Cinc funcionaris de la Regidoria d’Urbanisme d’Alacant citats este divendres en la comissió municipal que investiga les irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus, a la Platja de Sant Joan, han decidit no comparéixer.

La seua absència s’ha produït en la segona sessió de compareixences. En la primera jornada, celebrada el passat dia 14, només va acudir un dels cinc tècnics convocats. La participació en esta comissió és voluntària.

L’oposició qüestiona les absències

La socialista Ana Barceló ha defensat que, encara que l’assistència siga voluntària, la comissió naix d’un acord unànime del ple municipal. Per això, considera que els funcionaris haurien d’acudir i respondre les preguntes per a aclarir com actua l’Ajuntament en matèria de vivenda pública.

Barceló ha sostingut que les absències incrementen els dubtes sobre el cas. També ha acusat el PP d’afavorir esta situació.

Des de Compromís, Rafa Mas ha criticat que la comissió s’haja convertit en un muntatge amb la complicitat de Vox. Per la seua banda, Manolo Copé, d’EU-Podem, l’ha definida com la comissió de les cadires buides i ha reclamat al govern de Luis Barcala tota la documentació sol·licitada.

Vox vincula les absències amb la via judicial

La representant de Vox, Carmen Robledillo, ha considerat comprensible que els citats no acudiren perquè l’assumpte està judicialitzat. Segons ha exposat, alguna acusació popular podria demanar les actes de la comissió perquè s’incorporen al procediment judicial.

Els cinc funcionaris citats eren l’arquitecta municipal Elsa Lloret, beneficiària d’una de les vivendes i parella del tècnic autonòmic que va tramitar i visar els immobles; el cap del servici de Disciplina Urbanística i Ambiental; la cap del Departament de Gestió de Plusvàlues, Ordenances i Convenis; un tècnic d’Obres Públiques d’Urbanisme, i una treballadora d’Estadística.

Davant les absències, els grups del PSPV-PSOE, Vox, Compromís i EU-Podem han formulat de viva veu les preguntes que pretenien plantejar als funcionaris.

Pérez-Hickman tampoc declararà

La pròxima sessió tampoc comptarà amb la compareixença de María Pérez-Hickman, cessada com a directora general municipal d’Organització Interna, Contractació Pública i Gestió de Fons i actual cap del servici de Contractació. Dos fills i un nebot seus figuren entre els beneficiaris de vivendes de Les Naus.

Tots els grups, inclòs el PP, han acordat estudiar fins dilluns a les 15.00 hores si accepten que tres dels citats contesten per escrit. Els socialistes ja han avançat que rebutgen esta opció perquè consideren que desvirtua la finalitat de la comissió d’investigació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda una cuidadora per traficar amb drogues a la casa de l’anciana a la qual assistia

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 32 anys acusada de traficar amb diverses drogues en el domicili de l'anciana amb deterioració cognitiva a la qual cuidava.

El Vila-real busca ampliar la seua ratxa de quatre victòries seguides davant el Celta en La Ceràmica

El Vila-real rep al Celta en La Ceràmica en la jornada 32 de Lliga després d'encadenar quatre triomfs seguits a casa davant l'equip gallec, l'últim amb un 4-3 ple de gols i tensió fins al final.

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.

La Plataforma de l’Ensenyament Públic recolza la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic recolza la convocatòria de vaga indefinida i noves mobilitzacions en l'educació pública valenciana i exigix a la Conselleria un canvi en la seua manera de negociar.

Jean Montero fa història en entrar en el millor quintet de l’Eurolliga

Jean Montero, escorta del València Basket, ha sigut triat en el millor quintet de l'Eurolliga i es convertix en el primer jugador del club a aconseguir este reconeixement.

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Iván Romero va firmar un doblet en el 2-0 del Llevant davant el Sevilla, un triomf que deixa als granotas a dos punts de la salvació i fica de ple als andalusos en la baralla pel descens.

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat