10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Sanitat confirma cinc nous positius de la pigota del mico en la Comunitat

La Conselleria de Sanitat ha confirmat que s’han detectat cinc nous casos positius de monkeypox (pigota del mico) en la Comunitat Valenciana.

Quatre d’ells s’han detectat a la província d’Alacant i un en la de València

D’aquesta manera, hi ha 17 casos confirmats d’esta malaltia a la Comunitat 6 a la província de València, 10 a la d’Alacant i un a Castelló.

El Ministeri de Sanitat des de l’última actualització ha confirmat 800 casos de pigota del mico en Espanya.

A més cal recordar que Espanya és el primer país a començar a administrar la vacuna contra esta malaltia.

Quins són els seus símptomes i què fer en cas de contagi sospitós

Els símptomes de la pigota del mico són febre, dolors d’esquena, cap i musculars, a més d’esgarrifances i esgotament general. Es consideren més lleus que els produïts per la pigota humana, encara que també desenvolupa erupcions en la pell que solen començar en la cara i estendre’s a mans i peus.

El període d’incubació va de cinc a vint-i-un dies, encara que els símptomes solen desaparéixer espontàniament a les dos o tres setmanes, ja que de moment no existeix tractament mèdic.

Es transmet per contacte i exposició a gotes, mitjançant saliva, excrecions respiratòries i exsudat de lesions.

Segons les indicacions sanitàries, davant qualsevol cas sospitós s’ha de contactar de manera urgent amb el centre de salut, escometre un aïllament domiciliari i evitar el contacte amb persones i animals fins que desapareguen els símptomes i les erupcions.

Últimes notícies

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.