Compromís amplia la denúncia en Antifrau contra Mazón per usar recursos públics per a fer propaganda en les seues xarxes

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La portaveu adjunta de Compromís a Les Corts Valencianes, Isaura Navarro, ha anunciat l’ampliació de la denúncia presentada el passat 6 de maig del 2024 davant de l’Agència Antifrau per l'»ús indegut de recursos públics per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón, en les seues xarxes socials personals».

Segons ha denunciat este dijous Navarro en un comunicat, «des de llavors esta pràctica no només continua, sinó que ha anat en augment, fet que constituïx una vulneració flagrant de la normativa vigent sobre publicitat institucional».

Compromís ha subratllat que «la dinàmica de la propaganda personal de Mazón amb recursos públics va a més, com es pot comprovar amb el discurs de finalització d’Any de Mazón com a president de la Generalitat, que únicament es pot veure en els seus comptes personals d’Instagram i TikTok».

«El president Mazón fa ús de les seues xarxes socials com una plataforma de propaganda personal sufragada amb recursos públics, usant espais institucionals, recursos tècnics i señalética de la Generalitat. Este comportament no només és èticament qüestionable, sinó que infringix la legislació en matèria de publicitat institucional», ha denunciat Navarro.

La denúncia inicial posava de manifest «com Mazón utilitzava habitualment canals personals per a difondre missatges que haurien d’estar gestionats a través dels mitjans institucionals oficials».

No obstant això, la coalició considera que, recentment, «este comportament ha escalat fins al punt de publicar Mazón en les seues xarxes personals videos de la seua visita a un bloc de cases públiques que es posaven a la disposició dels afectats per la dana, una actuació, la de lliurament de claus, prohibida explícitament per la legislació vigent».

«ÚS INADEQUAT»

Navarro ha destacat que estes pràctiques «constituïxen un ús inadequat dels recursos públics, ja que els diners invertits en estos continguts està clarament orientat a la promoció personal de Mazón i del seu partit».

«És intolerable que s’utilitze diners públics per a produir continguts que es difonen exclusivament en les seues xarxes personals, amb l’únic objectiu de promoure la seua imatge i la del seu partit. La publicitat institucional és un recurs públic que s’ha d’utilitzar per al benefici col·lectiu, no per a la promoció personal d’un polític», ha afegit.

Compromís insta a l’Agència Antifrau «a investigar amb la màxima diligència estos fets i emplaçar al president de la Generalitat a cessar estes pràctiques i exercir el càrrec des de la legalitat, restituint l’ús institucional dels recursos públics i garantint que la publicitat institucional s’ajuste estrictament a la normativa».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.