Compromís denunciarà davant de l’ONU el correbou infantil simulat a Ciutat Vella

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la coalició valencianista denunciarà davant de l’Organització de Nacions Unides (ONU) el correbou infantil simulat a Ciutat Vella aprovat este dimarts per PP i Vox a la Junta Municipal de Districte.

Segons ha informat Robles, des de Compromís es dirigiran al Comitè de Drets Humans, encarregat de vetlar pel compliment de la Convenció sobre els Drets del Xiquet, ha anunciat en un comunicat.

Robles ha detallat que estan treballant en un informe destinat al Comitè, “que precisament enguany està avaluant el compliment del text legal per part de l’Estat espanyol, la qual cosa suposa una oportunitat idònia per a denunciar este acte tan vergonyós d’adoctrinament infantil i foment de la tortura animal”.

A més, ha apuntat que el Comitè dels Drets del Xiquet “ja va dictaminar el 2018 la necessitat de prohibir participar en actes taurins als menors d’edat, de forma clara i directa”.

Per la seua banda, Tello ha assegurat que el Comitè de l’ONU “està en estos moments analitzant el compliment de les obligacions legals d’Espanya en el respecte i protecció de la infància” pel que Compromís vol informar als experts responsables del procediment “de la recent aprovació d’una pràctica de foment del maltractament i violència que atempta contra els drets dels xiquets i xiquetes”.

Segons Compromís, el Comitè té de termini fins al pròxim 1 d’agost per a rebre comunicacions i informes alternatius de la societat civil i persones expertes sobre l’estat de compliment i respecte de les obligacions legals en l’àmbit dels drets de la infància.

Després d’això, al setembre, el Comitè celebrarà una sessió en la qual mantindrà reunions amb les entitats de la societat civil que estan participant en el procediment, i ací és on traslladaran “personalment” la seua denúncia. La revisió final de l’informe està prevista per a gener del 2025 a Ginebra, Suïssa.

“Este vergonyós acte de foment de la violència en forma de correbou infantil se suma a l’incompliment sistemàtic que els governs de la dreta per tota Espanya estan fent de l’últim dictamen de l’ONU pel qual s’instava a prohibir la participació de les persones menors d’edat en correbous i la resta d’espectacles taurins”, ha denunciat Tello.

La denúncia se suma a la queixa que la coalició valencianista ja va anunciar que presentarà davant del Defensor del Poble, amb competències en protecció de la infància. A més, el Síndic de Greuges ja ha admès a tràmit una queixa de Compromís en la Diputació de València i ha obert una investigació per la Graderia Infantil a la Plaça de Bous durant les passades Falles.

Finalment, Robles ha incidit que la paraula de l’alcaldessa, María Catalá, “val el mateix que un zero a l’esquerra. Ara retrocedix i aprova el correbou infantil. Tot un escàndol en adoctrinament infantil i foment del maltracte animal, en ple centre de València i pagat amb diners públics. Catalá està portant a la ciutat de València a un contrasentit. En Compromís no ens quedarem de braços creuats amb això”, ha conclòs.

REBUIG DEL CONSELL DE LA JOVENTUT

El Consell de la Joventut de València (CJV) s’ha manifestat en contra de la celebració del correbou infantil simulat “per promoure el maltractament animal i no respectar la voluntat de les associacions veïnals que han mostrat el seu rebuig a esta iniciativa a la junta municipal”.

La plataforma d’associacions juvenils ha assenyalat en un comunicat que la infància és un col·lectiu “especialment vulnerable” i que l’Ajuntament i Generalitat “han de vetlar pel seu benestar, evitant la seua exposició a missatges violents com els quals promou la tauromàquia cap als animals i que cada vegada compta amb menys suport, especialment entre les persones joves”.

En este sentit, des del CJV lamenten la “falta de suport a les necessitats reals de les xiquetes i xiquets de la ciutat de València per part de les administracions competents, com podria ser la inversió en escoles infantils públiques, plans d’educació no formal per a prevenir conductes de risc, programes de suport escolar, més parcs i zones de joc, entre altres”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.