Compromís denunciarà davant de l’ONU el correbou infantil simulat a Ciutat Vella

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la coalició valencianista denunciarà davant de l’Organització de Nacions Unides (ONU) el correbou infantil simulat a Ciutat Vella aprovat este dimarts per PP i Vox a la Junta Municipal de Districte.

Segons ha informat Robles, des de Compromís es dirigiran al Comitè de Drets Humans, encarregat de vetlar pel compliment de la Convenció sobre els Drets del Xiquet, ha anunciat en un comunicat.

Robles ha detallat que estan treballant en un informe destinat al Comitè, «que precisament enguany està avaluant el compliment del text legal per part de l’Estat espanyol, la qual cosa suposa una oportunitat idònia per a denunciar este acte tan vergonyós d’adoctrinament infantil i foment de la tortura animal».

A més, ha apuntat que el Comitè dels Drets del Xiquet «ja va dictaminar el 2018 la necessitat de prohibir participar en actes taurins als menors d’edat, de forma clara i directa».

Per la seua banda, Tello ha assegurat que el Comitè de l’ONU «està en estos moments analitzant el compliment de les obligacions legals d’Espanya en el respecte i protecció de la infància» pel que Compromís vol informar als experts responsables del procediment «de la recent aprovació d’una pràctica de foment del maltractament i violència que atempta contra els drets dels xiquets i xiquetes».

Segons Compromís, el Comitè té de termini fins al pròxim 1 d’agost per a rebre comunicacions i informes alternatius de la societat civil i persones expertes sobre l’estat de compliment i respecte de les obligacions legals en l’àmbit dels drets de la infància.

Després d’això, al setembre, el Comitè celebrarà una sessió en la qual mantindrà reunions amb les entitats de la societat civil que estan participant en el procediment, i ací és on traslladaran «personalment» la seua denúncia. La revisió final de l’informe està prevista per a gener del 2025 a Ginebra, Suïssa.

«Este vergonyós acte de foment de la violència en forma de correbou infantil se suma a l’incompliment sistemàtic que els governs de la dreta per tota Espanya estan fent de l’últim dictamen de l’ONU pel qual s’instava a prohibir la participació de les persones menors d’edat en correbous i la resta d’espectacles taurins», ha denunciat Tello.

La denúncia se suma a la queixa que la coalició valencianista ja va anunciar que presentarà davant del Defensor del Poble, amb competències en protecció de la infància. A més, el Síndic de Greuges ja ha admès a tràmit una queixa de Compromís en la Diputació de València i ha obert una investigació per la Graderia Infantil a la Plaça de Bous durant les passades Falles.

Finalment, Robles ha incidit que la paraula de l’alcaldessa, María Catalá, «val el mateix que un zero a l’esquerra. Ara retrocedix i aprova el correbou infantil. Tot un escàndol en adoctrinament infantil i foment del maltracte animal, en ple centre de València i pagat amb diners públics. Catalá està portant a la ciutat de València a un contrasentit. En Compromís no ens quedarem de braços creuats amb això», ha conclòs.

REBUIG DEL CONSELL DE LA JOVENTUT

El Consell de la Joventut de València (CJV) s’ha manifestat en contra de la celebració del correbou infantil simulat «per promoure el maltractament animal i no respectar la voluntat de les associacions veïnals que han mostrat el seu rebuig a esta iniciativa a la junta municipal».

La plataforma d’associacions juvenils ha assenyalat en un comunicat que la infància és un col·lectiu «especialment vulnerable» i que l’Ajuntament i Generalitat «han de vetlar pel seu benestar, evitant la seua exposició a missatges violents com els quals promou la tauromàquia cap als animals i que cada vegada compta amb menys suport, especialment entre les persones joves».

En este sentit, des del CJV lamenten la «falta de suport a les necessitats reals de les xiquetes i xiquets de la ciutat de València per part de les administracions competents, com podria ser la inversió en escoles infantils públiques, plans d’educació no formal per a prevenir conductes de risc, programes de suport escolar, més parcs i zones de joc, entre altres».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.