Compromís denunciarà davant de l’ONU el correbou infantil simulat a Ciutat Vella

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la coalició valencianista denunciarà davant de l’Organització de Nacions Unides (ONU) el correbou infantil simulat a Ciutat Vella aprovat este dimarts per PP i Vox a la Junta Municipal de Districte.

Segons ha informat Robles, des de Compromís es dirigiran al Comitè de Drets Humans, encarregat de vetlar pel compliment de la Convenció sobre els Drets del Xiquet, ha anunciat en un comunicat.

Robles ha detallat que estan treballant en un informe destinat al Comitè, «que precisament enguany està avaluant el compliment del text legal per part de l’Estat espanyol, la qual cosa suposa una oportunitat idònia per a denunciar este acte tan vergonyós d’adoctrinament infantil i foment de la tortura animal».

A més, ha apuntat que el Comitè dels Drets del Xiquet «ja va dictaminar el 2018 la necessitat de prohibir participar en actes taurins als menors d’edat, de forma clara i directa».

Per la seua banda, Tello ha assegurat que el Comitè de l’ONU «està en estos moments analitzant el compliment de les obligacions legals d’Espanya en el respecte i protecció de la infància» pel que Compromís vol informar als experts responsables del procediment «de la recent aprovació d’una pràctica de foment del maltractament i violència que atempta contra els drets dels xiquets i xiquetes».

Segons Compromís, el Comitè té de termini fins al pròxim 1 d’agost per a rebre comunicacions i informes alternatius de la societat civil i persones expertes sobre l’estat de compliment i respecte de les obligacions legals en l’àmbit dels drets de la infància.

Després d’això, al setembre, el Comitè celebrarà una sessió en la qual mantindrà reunions amb les entitats de la societat civil que estan participant en el procediment, i ací és on traslladaran «personalment» la seua denúncia. La revisió final de l’informe està prevista per a gener del 2025 a Ginebra, Suïssa.

«Este vergonyós acte de foment de la violència en forma de correbou infantil se suma a l’incompliment sistemàtic que els governs de la dreta per tota Espanya estan fent de l’últim dictamen de l’ONU pel qual s’instava a prohibir la participació de les persones menors d’edat en correbous i la resta d’espectacles taurins», ha denunciat Tello.

La denúncia se suma a la queixa que la coalició valencianista ja va anunciar que presentarà davant del Defensor del Poble, amb competències en protecció de la infància. A més, el Síndic de Greuges ja ha admès a tràmit una queixa de Compromís en la Diputació de València i ha obert una investigació per la Graderia Infantil a la Plaça de Bous durant les passades Falles.

Finalment, Robles ha incidit que la paraula de l’alcaldessa, María Catalá, «val el mateix que un zero a l’esquerra. Ara retrocedix i aprova el correbou infantil. Tot un escàndol en adoctrinament infantil i foment del maltracte animal, en ple centre de València i pagat amb diners públics. Catalá està portant a la ciutat de València a un contrasentit. En Compromís no ens quedarem de braços creuats amb això», ha conclòs.

REBUIG DEL CONSELL DE LA JOVENTUT

El Consell de la Joventut de València (CJV) s’ha manifestat en contra de la celebració del correbou infantil simulat «per promoure el maltractament animal i no respectar la voluntat de les associacions veïnals que han mostrat el seu rebuig a esta iniciativa a la junta municipal».

La plataforma d’associacions juvenils ha assenyalat en un comunicat que la infància és un col·lectiu «especialment vulnerable» i que l’Ajuntament i Generalitat «han de vetlar pel seu benestar, evitant la seua exposició a missatges violents com els quals promou la tauromàquia cap als animals i que cada vegada compta amb menys suport, especialment entre les persones joves».

En este sentit, des del CJV lamenten la «falta de suport a les necessitats reals de les xiquetes i xiquets de la ciutat de València per part de les administracions competents, com podria ser la inversió en escoles infantils públiques, plans d’educació no formal per a prevenir conductes de risc, programes de suport escolar, més parcs i zones de joc, entre altres».

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.