Compromís denunciarà davant de l’ONU el correbou infantil simulat a Ciutat Vella

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la coalició valencianista denunciarà davant de l’Organització de Nacions Unides (ONU) el correbou infantil simulat a Ciutat Vella aprovat este dimarts per PP i Vox a la Junta Municipal de Districte.

Segons ha informat Robles, des de Compromís es dirigiran al Comitè de Drets Humans, encarregat de vetlar pel compliment de la Convenció sobre els Drets del Xiquet, ha anunciat en un comunicat.

Robles ha detallat que estan treballant en un informe destinat al Comitè, «que precisament enguany està avaluant el compliment del text legal per part de l’Estat espanyol, la qual cosa suposa una oportunitat idònia per a denunciar este acte tan vergonyós d’adoctrinament infantil i foment de la tortura animal».

A més, ha apuntat que el Comitè dels Drets del Xiquet «ja va dictaminar el 2018 la necessitat de prohibir participar en actes taurins als menors d’edat, de forma clara i directa».

Per la seua banda, Tello ha assegurat que el Comitè de l’ONU «està en estos moments analitzant el compliment de les obligacions legals d’Espanya en el respecte i protecció de la infància» pel que Compromís vol informar als experts responsables del procediment «de la recent aprovació d’una pràctica de foment del maltractament i violència que atempta contra els drets dels xiquets i xiquetes».

Segons Compromís, el Comitè té de termini fins al pròxim 1 d’agost per a rebre comunicacions i informes alternatius de la societat civil i persones expertes sobre l’estat de compliment i respecte de les obligacions legals en l’àmbit dels drets de la infància.

Després d’això, al setembre, el Comitè celebrarà una sessió en la qual mantindrà reunions amb les entitats de la societat civil que estan participant en el procediment, i ací és on traslladaran «personalment» la seua denúncia. La revisió final de l’informe està prevista per a gener del 2025 a Ginebra, Suïssa.

«Este vergonyós acte de foment de la violència en forma de correbou infantil se suma a l’incompliment sistemàtic que els governs de la dreta per tota Espanya estan fent de l’últim dictamen de l’ONU pel qual s’instava a prohibir la participació de les persones menors d’edat en correbous i la resta d’espectacles taurins», ha denunciat Tello.

La denúncia se suma a la queixa que la coalició valencianista ja va anunciar que presentarà davant del Defensor del Poble, amb competències en protecció de la infància. A més, el Síndic de Greuges ja ha admès a tràmit una queixa de Compromís en la Diputació de València i ha obert una investigació per la Graderia Infantil a la Plaça de Bous durant les passades Falles.

Finalment, Robles ha incidit que la paraula de l’alcaldessa, María Catalá, «val el mateix que un zero a l’esquerra. Ara retrocedix i aprova el correbou infantil. Tot un escàndol en adoctrinament infantil i foment del maltracte animal, en ple centre de València i pagat amb diners públics. Catalá està portant a la ciutat de València a un contrasentit. En Compromís no ens quedarem de braços creuats amb això», ha conclòs.

REBUIG DEL CONSELL DE LA JOVENTUT

El Consell de la Joventut de València (CJV) s’ha manifestat en contra de la celebració del correbou infantil simulat «per promoure el maltractament animal i no respectar la voluntat de les associacions veïnals que han mostrat el seu rebuig a esta iniciativa a la junta municipal».

La plataforma d’associacions juvenils ha assenyalat en un comunicat que la infància és un col·lectiu «especialment vulnerable» i que l’Ajuntament i Generalitat «han de vetlar pel seu benestar, evitant la seua exposició a missatges violents com els quals promou la tauromàquia cap als animals i que cada vegada compta amb menys suport, especialment entre les persones joves».

En este sentit, des del CJV lamenten la «falta de suport a les necessitats reals de les xiquetes i xiquets de la ciutat de València per part de les administracions competents, com podria ser la inversió en escoles infantils públiques, plans d’educació no formal per a prevenir conductes de risc, programes de suport escolar, més parcs i zones de joc, entre altres».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.