Compromís denunciarà davant de l’ONU el correbou infantil simulat a Ciutat Vella

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la coalició valencianista denunciarà davant de l’Organització de Nacions Unides (ONU) el correbou infantil simulat a Ciutat Vella aprovat este dimarts per PP i Vox a la Junta Municipal de Districte.

Segons ha informat Robles, des de Compromís es dirigiran al Comitè de Drets Humans, encarregat de vetlar pel compliment de la Convenció sobre els Drets del Xiquet, ha anunciat en un comunicat.

Robles ha detallat que estan treballant en un informe destinat al Comitè, «que precisament enguany està avaluant el compliment del text legal per part de l’Estat espanyol, la qual cosa suposa una oportunitat idònia per a denunciar este acte tan vergonyós d’adoctrinament infantil i foment de la tortura animal».

A més, ha apuntat que el Comitè dels Drets del Xiquet «ja va dictaminar el 2018 la necessitat de prohibir participar en actes taurins als menors d’edat, de forma clara i directa».

Per la seua banda, Tello ha assegurat que el Comitè de l’ONU «està en estos moments analitzant el compliment de les obligacions legals d’Espanya en el respecte i protecció de la infància» pel que Compromís vol informar als experts responsables del procediment «de la recent aprovació d’una pràctica de foment del maltractament i violència que atempta contra els drets dels xiquets i xiquetes».

Segons Compromís, el Comitè té de termini fins al pròxim 1 d’agost per a rebre comunicacions i informes alternatius de la societat civil i persones expertes sobre l’estat de compliment i respecte de les obligacions legals en l’àmbit dels drets de la infància.

Després d’això, al setembre, el Comitè celebrarà una sessió en la qual mantindrà reunions amb les entitats de la societat civil que estan participant en el procediment, i ací és on traslladaran «personalment» la seua denúncia. La revisió final de l’informe està prevista per a gener del 2025 a Ginebra, Suïssa.

«Este vergonyós acte de foment de la violència en forma de correbou infantil se suma a l’incompliment sistemàtic que els governs de la dreta per tota Espanya estan fent de l’últim dictamen de l’ONU pel qual s’instava a prohibir la participació de les persones menors d’edat en correbous i la resta d’espectacles taurins», ha denunciat Tello.

La denúncia se suma a la queixa que la coalició valencianista ja va anunciar que presentarà davant del Defensor del Poble, amb competències en protecció de la infància. A més, el Síndic de Greuges ja ha admès a tràmit una queixa de Compromís en la Diputació de València i ha obert una investigació per la Graderia Infantil a la Plaça de Bous durant les passades Falles.

Finalment, Robles ha incidit que la paraula de l’alcaldessa, María Catalá, «val el mateix que un zero a l’esquerra. Ara retrocedix i aprova el correbou infantil. Tot un escàndol en adoctrinament infantil i foment del maltracte animal, en ple centre de València i pagat amb diners públics. Catalá està portant a la ciutat de València a un contrasentit. En Compromís no ens quedarem de braços creuats amb això», ha conclòs.

REBUIG DEL CONSELL DE LA JOVENTUT

El Consell de la Joventut de València (CJV) s’ha manifestat en contra de la celebració del correbou infantil simulat «per promoure el maltractament animal i no respectar la voluntat de les associacions veïnals que han mostrat el seu rebuig a esta iniciativa a la junta municipal».

La plataforma d’associacions juvenils ha assenyalat en un comunicat que la infància és un col·lectiu «especialment vulnerable» i que l’Ajuntament i Generalitat «han de vetlar pel seu benestar, evitant la seua exposició a missatges violents com els quals promou la tauromàquia cap als animals i que cada vegada compta amb menys suport, especialment entre les persones joves».

En este sentit, des del CJV lamenten la «falta de suport a les necessitats reals de les xiquetes i xiquets de la ciutat de València per part de les administracions competents, com podria ser la inversió en escoles infantils públiques, plans d’educació no formal per a prevenir conductes de risc, programes de suport escolar, més parcs i zones de joc, entre altres».

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.