Compromís i PSPV reiteren a Catalá que cesse a Badenas i Herrero (Vox) després de la denúncia de Fiscalia: ‘Ja tarda’

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Els dos grups de l’oposició a l’Ajuntament de València, Compromís i el PSPV, han reiterat a l’alcaldessa, María José Catalá (PP), que cesse als regidors de Vox Juanma Badenas i Cecilia Herrero després de la denúncia contra ells per part de la Fiscalia per atribuir falsament a immigrants un crim i per suposats missatges racistes, respectivament. «Ja està tardant a retirar-los del govern», han expressat.

El PSPV-PSOE va denunciar a Juanma Badenas per un presumpte delicte d’odi després d’atribuir falsament a persones immigrants el citat assassinat. El passat mes de setembre, la Fiscalia va obrir diligències d’investigació preprocesales contra ell en estimar que els fets denunciats podien ser constitutius de delicte. Un mes després, esta ha decidit denunciar al portaveu de Vox per delicte d’odi en relació al suposat bulo racista que va llançar per este crim.

Per la seua banda, Compromís va denunciar els missatges de Cecilia Herrero, la qual cosa va motivar l’obertura d’una investigació. Posteriorment, el PSPV va aportar nous missatges en considerar que, en els mateixos, l’edil feia una crida a l’agressió al president i membres del Govern central.

En declaracions als mitjans hui divendres després de la junta de portaveus, el portaveu socialista en el consistori, Borja Sanjuán, ha considerat «tan greu» que persones amb responsabilitat de govern com Badenas «no solament no estiguen cuidant que en la seua ciutat millore la convivència, sinó que estan atacant a persones perquè reben violència».

Per esta raó, ha considerat que l’alcaldessa María José Catalá «té l’obligació» com a primera edil de cessar «immediatament» a Badenas i Ferrer dels seus càrrecs perquè és «una qüestió de mínim democràtic». Per a això, ha anunciat que la seua formació presentarà una moció al pròxim ple municipal per a reprovar a tots dos edils i en la qual demana que abandonen «de forma immediata» el govern municipal.

«Tots sabem que persones que han comès estos fets i que han dit estes paraules, que han instat a la violència contra les persones migrants, no mereixen formar part del govern d’una ciutat com València, a la qual no poden representar mai en la vida», ha recalcat.

A més, ha instat al PP a «demanar perdó» per haver «reprovat a les persones que denunciaven el racisme», en referència a ell mateix i a la portaveu de Compromís, Papi Robles, i per estar «protegint als racistes».

DOS PERSONES «OBERTAMENT RACISTES»

Per la seua banda, Robles ha demanat a Catalá que faça «una reflexió» perquè, al seu juí, «no pot mantenir governant esta ciutat a dos persones que són obertament racistes». «No és possible que en una ciutat tan diversa com València, que tenim persones de totes les procedències, tinga dos regidors que directament apunten contra les persones que són de qualsevol altra procedència que no siga València», ha recalcat.

Així, ha considerat que la primera edil «ja està tardant» a «retirar-los del govern», al mateix temps que ha lliscat que no ho fa perquè li interessa «tapar les seues vergonyes amb els vots de Badenas i Herrero, que de treballar no saben molt, però de fer declaracions racistes si que coneixen bastant».

Últimes notícies

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.