Conciliatech, campus gratuït per a afavorir la conciliació laboral i familiar

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha llançat Conciliatech, un campus d’estiu tecnològic impulsat amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies amb fills i filles a càrrec.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha explicat que aquest projecte “permetrà la conciliació i les cures professionals a menors a través de la realització d’activitats en període estival lúdic educatives, esportives i tecnològiques, amb un marcat caràcter innovador”.

D’esta manera, amb aquest campus el consistori vol afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral facilitant la cura dels xiquets i xiquetes fora de l’horari escolar. A més, també és buscar oferir coneixements tecnològics a les xiquetes i xiquets d’una forma senzilla, constructiva i divertida.

I, finalment, l’Ajuntament de València, amb aquesta iniciativa posa en valor la necessitat que els nostres xiquets i xiquetes entren en contacte amb les tecnologies i eines digitals en edats primerenques, “facilitant que passen d’usuaris a creadors, d’una forma natural i sense barreres ni estereotips”, ha remarcat Bernabé.

“El fet que es realitzen activitats directament lligades al coneixement i creixement personal de manera lúdica, dotarà a les xiquetes i els xiquets, de competències transversals que els permetrà resoldre problemes combinant pensament creatiu, analític i tecnologies, en equips multidisciplinaris, en definitiva passaran d’usuaris a creadors, que aprendran fent. A més, això fagocitara en edats adultes, les seues habilitats i actituds d’emprenedoria, la creació de start-up i finalment d’empreses”, ha assegurat la regidora Pilar Bernabé.

En aquest campus, que se celebrarà del 27 de juny al 8 de juliol, participaren 60 xiquets i xiquetes de fins a 14 anys. Les activitats es realitzaran en tres centre municipals, el CEIP Municipal Professor Santiago Grisolía, el Col·legi Públic Municipal de Benimaclet i el CEIP Municipal Fernando dels Rius, en horari 8 a 14 hores, sent la primera hora d’aula matinera per als xiquets que ho sol·liciten.

D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes tots els dies tindran una activitat lúdica educativa, una tecnològica i una esportiva. Els dijous hi haurà part de la jornada jocs i activitats en anglés i la segona part seran jocs i activitats per a fomentar el coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS. Finalment el divendres hi haurà una activitat col·laborativa tipus gyncana joc de panell o café-teatre, per a fomentar la interrelació entre les diferents edats de xiquets.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.