Condemnat a nou anys i mig de presó per pegar-li colps a la seua dona fins a traure-li un ull en Benimàmet

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home, de 34 anys, a nou anys i mig de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els fets es van produir en octubre de 2017 en Benimàmet, una pedania de la ciutat de València, quan l’agressor començà a pegar-li colps a la seua exparella fins al punt de «traure-li un ull de la seua òrbita».

 

La sentència afirma que «la víctima pràcticament es dessagna» i que l’acusat va actuar amb una gran violència, pegant-li colps «amb ferotgia fins que la va creure morta», tal i com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. El document afirma que l’objectiu de l’agressor era matar a la seua exparella després de saltar-se l’ordre d’allunyament.

 

Ara, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a l’acusat a nou anys i mig de presó: set i mig pel delicte d’homicidi en grau de temptativa, nou mesos per les lesions que li havia provocat deu dies abans d’esta pallissa, nou mesos per amenaces i nou mesos més per trencament de mesura cautelar —és a dir, per haver-se saltat l’ordre d’allunyament—.

 

L’acusat també haurà d’indemnitzar a la víctima amb un total de 238.860 euros: 90.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys psicològics causats, 75.000 per pèrdua de qualitat de vida, 61.000 euros pels danys físics i les seqüeles que puga tindre, i 12.860 euros pels dies que va haver d’estar hospitalitzada —la dona va estar setze dies en coma—.

 

La Sala ha conclòs que l’acusat patix un transtorn mental transitori, inclús la víctima va declarar en el juí que quan l’agressor tenia agafat del coll al seu fill deia que «tenia el diable dins». El motiu de la crisis psicòtica va ser el consum de begudes alcohòliques i marihuana.

 

Els fets

La pallissa es va produir el 23 d’octubre de 2017 per la vesprada en la terrassa de la casa dels pares de l’agressor. La parella havia tornat a viure allà, en Benimàmet, tot i que ell tenia una ordre d’allunyament per la pallissa que li havia pegat feia tan sols deu dies.

 

L’ara condemnat començà a agredir a la víctima després de què ella l’atacara amb un paraigua perquè l’home tenia al seu fill, de quatre anys, agarrat del coll. En ixe moment, l’agressor començà a pegar-li colps en el cap «fins al punt d’arribar a esguitar la sang de la víctima els murs de la terrassa» i deixar-la inconscient. Va ser el xiquet qui va anar a buscar al seu iaio —el pare de l’agressor— per a què son pare no matara a sa mare. 

 

Els agents que van anar al lloc dels fets van arribar a pensar que la dona estava morta, ja que se la van trobar  «immòbil a la terrassa sobre una gran taca de sang», alguns d’ells van arribar a qualificar-lo com un «escenari dantesc». L’autor dels fets estava amagat en el bany i es va resistir quan els policies intentaven detindre’l. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.