9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.