Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.