Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.