Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.