23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.