13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Inventen un nou sistema per a detectar càncer amb un poc de sang

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 tipus de càncer | Rt

La companyia japonesa Toshiba ha creat un sistema capaç de detectar fins a 13 classes de càncer amb únicament una gota de sang del pacient. D’esta manera es podrà detectar la malaltia des de la seua fase inicial amb una efectivitat del 99%, segons els resultats obtinguts en les proves realitzades fins al moment. Este sistema completa el seu diagnòstic en menys de dos hores i té un preu d’uns 167 euros aproximadament.

 

El funcionament d’esta nova tecnologia consta en analitzar les micromolècules d’àcid ribonucleic, o micro-ARN, de la mostra de sang donada pel pacient per poder identificar la malaltia, inclús quan està començant, tal com informa Toshiba en un comunicat. Els càncers que detectarà este nou aparell són el gàstric, esofàgic, pulmonar, hepàtic, de la bilis, de pàncrees, intestinal, de pròstata, d’ovaris, de la bufeta, el mamari i també el sarcoma i el glioma.

 

Una important evolució en la detecció del càncer

El sistema s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut del Centre Nacional d’Investigació de Càncer del Japó i la Universitat Mèdica de Tokyo. Gràcies a esta tecnologia, la famosa companyia espera poder detectar la malaltia en estat prematur amb efectivitat, el que «permetrà un tractament ràpid i contribuirà a millorar la supervivència del pacient, i també la seua qualitat de vida», tal com informava Toshiba en un comunicat.

 

Esta nova tecnologia serà provada al llarg de 2020 amb la intenció de poder-la implementar en un futur pròxim i millorar la detecció de casos de càncer en tot el món.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La litigiositat en els jutjats de la Comunitat baixa un 16,6% en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana va registrar 157.204 nous assumptes entre juliol i setembre, un 16,6% menys interanual. Malgrat el descens d'entrades, la batussa va augmentar.

Investigat per deixar morir a tres aus i tindre un lloro gris protegit a Borriana

La Guàrdia Civil investiga a un home de 52 anys a Borriana per la mort per inanició de tres aus i per tindre sense documentació un lloro gris africà. Les diligències han sigut remeses al jutjat de Vila-real i la investigació continua oberta.

Detingut després de robar d’una tirada una cadena a una dona major a Alacant gràcies a la col·laboració ciutadana

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Alacant instants després d'arrancar una cadena d'or a una dona d'avançada edat. Testimonis ho van seguir breument i van aportar la seua descripció a la Policia Nacional, la qual cosa va facilitar la seua localització malgrat que es va canviar de pantalons per a despistar.

Avís groc per pluges de 30 l/m² en 1 hora i 80 en 12 en el litoral de Castelló

Aemet manté l'avís groc fins al migdia en el litoral de Castelló, amb llindars de 30 l/h i 80 en 12 hores. València i el nord d'Alacant prolonguen avisos fins a les 23.59.

Dos detinguts i cinc investigats per estafar a 85 majors fent-se passar per tècnics de llum

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i investiga a altres cinc per una xarxa que va estafar i va furtar a 85 ancians en nou comunitats mitjançant el fals revisor de la llum. El grup, amb set membres residents a València, hauria obtingut més de 100.000 euros i objectes de valor.

La pluja deixa fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores i provoca servicis puntuals de bombers

Les precipitacions persistents han acumulat fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores, amb avisos puntuals a bombers i registres destacats en diverses comarques.

Catarroja acumula 66,6 l/m² en una nit de pluges que reaviva l’alarma per la dana

La localitat suma 66,6 l/m² i pics de 15 litres en una hora. Va haver-hi tancaments preventius de túnels i una nit de neteja; a les 6.00, la circulació va tornar a la normalitat

Seguixen les pluges en la Comunitat Valenciana amb ruixats forts i tempestes en zones

Cel molt nuvolós i precipitacions generalitzades, amb major intensitat en el nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. Les temperatures tendixen a pujar i el vent bufa moderat en la costa.