Allotjaments vacacionals: 5 consells d’OCU per a previndre problemes

Apartaments bruts, habitacions d’hotel més xicotetes que el que s’anunciava en la web, suplements inesperats… i el que és pitjor, allotjaments que en realitat no existeixen. Amb la finalitat de tractar de previndre aquest tipus de problemes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix cinc consells bàsics:

1. Buscar plataformes o agències de viatges amb bones referències. El mateix que dels hotels o apartaments que oferisquen en la seua pàgina web.
2. Prioritzar els allotjaments que oferisquen cancel·lació gratuïta, per si fora necessari anul·lar o canviar les dates posteriorment.
3. Revisar les condicions de contractació que facen referència a possibles suplements, horaris d’entrada i d’eixida, etc.
4. Usar passarel·les de pagament segures, idealment a través de la plataforma de contractació: amb una url que comence per https:// i la icona d’un cadenat.
5. Guardar els fullets publicitaris o les captures de pantalla de la web. La publicitat es vincula al contracte i els serveis han de correspondre’s amb ella.

Una recent enquesta d’OCU confirma que l’hotel i l’apartament de lloguer són les opcions preferides pels estiuejants, en concret per un 33% i un 20% respectivament; un altre 6% anirà a un càmping. Quant al destí, la platja continua sent l’opció més habitual (38%), mentre que un 8% anirà a l’estranger i un 7% a la muntanya.

El poble, per part seua, serà la primera alternativa per a un de cada deu estiuejants. Precisament, els qui viatgen al poble seran els qui menys gasten aquestes vacances; de fet, un 27% gastarà el mateix que si estiguera en el seu domicili habitual. Els que més, els qui viatgen a l’estranger: el 64% gastaran més de 2.000 euros.

Finalment, OCU recorda que a l’hora de reclamar convé fer-ho com més prompte millor, sempre per escrit. Que, sempre que siga possible, és preferible arribar a un acord amistós. Però que també pot recórrer a la via judicial sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador quan la quantitat exigida siga inferior a 2.000 euros. Un aspecte a tindre en compte si l’allotjament es va contractar amb un particular, perquè llavors no es pot reclamar davant els organismes de consum.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.