Saps que drets tens si cancel·les una reserva de les teues vacances?

 

La millora de les dades epidemiològiques i les manifestacions de les autoritats autonòmiques sobre la pròxima relaxació de les restriccions està impulsant les reserves de viatges i allotjaments de cara a estes vacances. No obstant això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insta a ser previnguts.

Primer, perquè encara no es coneix amb certesa l’evolució de la malaltia. I segon, perquè des del principi de la pandèmia la recuperació dels diners aportats com a reserva s’ha convertit en un autèntic malson per a molts consumidors; de fet, a penes un 17% de les mediacions iniciades per l’organització han tingut un resultat positiu

.
Per tot això, a pesar que la llei empara la devolució íntegra de l’import abonat en cas que l’organitzador o la línia aèria haja cancel·lat el viatge, OCU aconsella tindre en compte el següent:

• Prioritzar els vols i lloguers que admeten l’opció de flexibilitat per a cancel·lar o la de cancel·lació gratuïta (fins una setmana abans) i conservar la informació que pose de manifest este dret. Les assegurances de cancel·lació ofereixen escasses garanties addicionals a les quals estableix el Reial decret 11/2020 que en l’article 36, on es reconeix el dret a resoldre el contracte durant un termini de 14 dies des de la impossible execució d’este, encara que no haja estat d’alarma.

• Mantindre’s alerta enfront de possibles estafes en la contractació de lloguer vacacional. Abans d’avançar diners per a la reserva convé telefonar per a confirmar les condicions pactades, les dates i, sobretot, assegurar-se que és l’autèntic arrendador (pregunte per l’entorn de l’habitatge). OCU recomana desconfiar de lloguers “massa bons i barats” per a ser veritat.

• Si es viatja fora d’Espanya, contractar una assegurança d’assistència en viatge que incloga assistència sanitària per almenys 300.000 euros, especialment si les vacances transcorren fora de l’àrea de cobertura de la Targeta Sanitària Europea; responsabilitat civil per un import com a mínim similar; trasllat de ferits i morts; així com defensa jurídica i reclamació de danys.

A més, OCU anima als milers d’afectats per les cancel·lacions a informar-se dels seus drets i, en el cas concret dels consumidors que han tingut problemes amb Ryanair, Ibèria, Vueling i Air Europa, a sumar-se a una mediació col·lectiva per a aconseguir la devolució dels diners avançats.

Últimes notícies

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.