Saps que drets tens si cancel·les una reserva de les teues vacances?

 

La millora de les dades epidemiològiques i les manifestacions de les autoritats autonòmiques sobre la pròxima relaxació de les restriccions està impulsant les reserves de viatges i allotjaments de cara a estes vacances. No obstant això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insta a ser previnguts.

Primer, perquè encara no es coneix amb certesa l’evolució de la malaltia. I segon, perquè des del principi de la pandèmia la recuperació dels diners aportats com a reserva s’ha convertit en un autèntic malson per a molts consumidors; de fet, a penes un 17% de les mediacions iniciades per l’organització han tingut un resultat positiu

.
Per tot això, a pesar que la llei empara la devolució íntegra de l’import abonat en cas que l’organitzador o la línia aèria haja cancel·lat el viatge, OCU aconsella tindre en compte el següent:

• Prioritzar els vols i lloguers que admeten l’opció de flexibilitat per a cancel·lar o la de cancel·lació gratuïta (fins una setmana abans) i conservar la informació que pose de manifest este dret. Les assegurances de cancel·lació ofereixen escasses garanties addicionals a les quals estableix el Reial decret 11/2020 que en l’article 36, on es reconeix el dret a resoldre el contracte durant un termini de 14 dies des de la impossible execució d’este, encara que no haja estat d’alarma.

• Mantindre’s alerta enfront de possibles estafes en la contractació de lloguer vacacional. Abans d’avançar diners per a la reserva convé telefonar per a confirmar les condicions pactades, les dates i, sobretot, assegurar-se que és l’autèntic arrendador (pregunte per l’entorn de l’habitatge). OCU recomana desconfiar de lloguers “massa bons i barats” per a ser veritat.

• Si es viatja fora d’Espanya, contractar una assegurança d’assistència en viatge que incloga assistència sanitària per almenys 300.000 euros, especialment si les vacances transcorren fora de l’àrea de cobertura de la Targeta Sanitària Europea; responsabilitat civil per un import com a mínim similar; trasllat de ferits i morts; així com defensa jurídica i reclamació de danys.

A més, OCU anima als milers d’afectats per les cancel·lacions a informar-se dels seus drets i, en el cas concret dels consumidors que han tingut problemes amb Ryanair, Ibèria, Vueling i Air Europa, a sumar-se a una mediació col·lectiva per a aconseguir la devolució dels diners avançats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.