Saps que drets tens si cancel·les una reserva de les teues vacances?

 

La millora de les dades epidemiològiques i les manifestacions de les autoritats autonòmiques sobre la pròxima relaxació de les restriccions està impulsant les reserves de viatges i allotjaments de cara a estes vacances. No obstant això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insta a ser previnguts.

Primer, perquè encara no es coneix amb certesa l’evolució de la malaltia. I segon, perquè des del principi de la pandèmia la recuperació dels diners aportats com a reserva s’ha convertit en un autèntic malson per a molts consumidors; de fet, a penes un 17% de les mediacions iniciades per l’organització han tingut un resultat positiu

.
Per tot això, a pesar que la llei empara la devolució íntegra de l’import abonat en cas que l’organitzador o la línia aèria haja cancel·lat el viatge, OCU aconsella tindre en compte el següent:

• Prioritzar els vols i lloguers que admeten l’opció de flexibilitat per a cancel·lar o la de cancel·lació gratuïta (fins una setmana abans) i conservar la informació que pose de manifest este dret. Les assegurances de cancel·lació ofereixen escasses garanties addicionals a les quals estableix el Reial decret 11/2020 que en l’article 36, on es reconeix el dret a resoldre el contracte durant un termini de 14 dies des de la impossible execució d’este, encara que no haja estat d’alarma.

• Mantindre’s alerta enfront de possibles estafes en la contractació de lloguer vacacional. Abans d’avançar diners per a la reserva convé telefonar per a confirmar les condicions pactades, les dates i, sobretot, assegurar-se que és l’autèntic arrendador (pregunte per l’entorn de l’habitatge). OCU recomana desconfiar de lloguers “massa bons i barats” per a ser veritat.

• Si es viatja fora d’Espanya, contractar una assegurança d’assistència en viatge que incloga assistència sanitària per almenys 300.000 euros, especialment si les vacances transcorren fora de l’àrea de cobertura de la Targeta Sanitària Europea; responsabilitat civil per un import com a mínim similar; trasllat de ferits i morts; així com defensa jurídica i reclamació de danys.

A més, OCU anima als milers d’afectats per les cancel·lacions a informar-se dels seus drets i, en el cas concret dels consumidors que han tingut problemes amb Ryanair, Ibèria, Vueling i Air Europa, a sumar-se a una mediació col·lectiva per a aconseguir la devolució dels diners avançats.

Últimes notícies

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.