Saps que drets tens si cancel·les una reserva de les teues vacances?

 

La millora de les dades epidemiològiques i les manifestacions de les autoritats autonòmiques sobre la pròxima relaxació de les restriccions està impulsant les reserves de viatges i allotjaments de cara a estes vacances. No obstant això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insta a ser previnguts.

Primer, perquè encara no es coneix amb certesa l’evolució de la malaltia. I segon, perquè des del principi de la pandèmia la recuperació dels diners aportats com a reserva s’ha convertit en un autèntic malson per a molts consumidors; de fet, a penes un 17% de les mediacions iniciades per l’organització han tingut un resultat positiu

.
Per tot això, a pesar que la llei empara la devolució íntegra de l’import abonat en cas que l’organitzador o la línia aèria haja cancel·lat el viatge, OCU aconsella tindre en compte el següent:

• Prioritzar els vols i lloguers que admeten l’opció de flexibilitat per a cancel·lar o la de cancel·lació gratuïta (fins una setmana abans) i conservar la informació que pose de manifest este dret. Les assegurances de cancel·lació ofereixen escasses garanties addicionals a les quals estableix el Reial decret 11/2020 que en l’article 36, on es reconeix el dret a resoldre el contracte durant un termini de 14 dies des de la impossible execució d’este, encara que no haja estat d’alarma.

• Mantindre’s alerta enfront de possibles estafes en la contractació de lloguer vacacional. Abans d’avançar diners per a la reserva convé telefonar per a confirmar les condicions pactades, les dates i, sobretot, assegurar-se que és l’autèntic arrendador (pregunte per l’entorn de l’habitatge). OCU recomana desconfiar de lloguers “massa bons i barats” per a ser veritat.

• Si es viatja fora d’Espanya, contractar una assegurança d’assistència en viatge que incloga assistència sanitària per almenys 300.000 euros, especialment si les vacances transcorren fora de l’àrea de cobertura de la Targeta Sanitària Europea; responsabilitat civil per un import com a mínim similar; trasllat de ferits i morts; així com defensa jurídica i reclamació de danys.

A més, OCU anima als milers d’afectats per les cancel·lacions a informar-se dels seus drets i, en el cas concret dels consumidors que han tingut problemes amb Ryanair, Ibèria, Vueling i Air Europa, a sumar-se a una mediació col·lectiva per a aconseguir la devolució dels diners avançats.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.