Saps que drets tens si cancel·les una reserva de les teues vacances?

 

La millora de les dades epidemiològiques i les manifestacions de les autoritats autonòmiques sobre la pròxima relaxació de les restriccions està impulsant les reserves de viatges i allotjaments de cara a estes vacances. No obstant això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) insta a ser previnguts.

Primer, perquè encara no es coneix amb certesa l’evolució de la malaltia. I segon, perquè des del principi de la pandèmia la recuperació dels diners aportats com a reserva s’ha convertit en un autèntic malson per a molts consumidors; de fet, a penes un 17% de les mediacions iniciades per l’organització han tingut un resultat positiu

.
Per tot això, a pesar que la llei empara la devolució íntegra de l’import abonat en cas que l’organitzador o la línia aèria haja cancel·lat el viatge, OCU aconsella tindre en compte el següent:

• Prioritzar els vols i lloguers que admeten l’opció de flexibilitat per a cancel·lar o la de cancel·lació gratuïta (fins una setmana abans) i conservar la informació que pose de manifest este dret. Les assegurances de cancel·lació ofereixen escasses garanties addicionals a les quals estableix el Reial decret 11/2020 que en l’article 36, on es reconeix el dret a resoldre el contracte durant un termini de 14 dies des de la impossible execució d’este, encara que no haja estat d’alarma.

• Mantindre’s alerta enfront de possibles estafes en la contractació de lloguer vacacional. Abans d’avançar diners per a la reserva convé telefonar per a confirmar les condicions pactades, les dates i, sobretot, assegurar-se que és l’autèntic arrendador (pregunte per l’entorn de l’habitatge). OCU recomana desconfiar de lloguers “massa bons i barats” per a ser veritat.

• Si es viatja fora d’Espanya, contractar una assegurança d’assistència en viatge que incloga assistència sanitària per almenys 300.000 euros, especialment si les vacances transcorren fora de l’àrea de cobertura de la Targeta Sanitària Europea; responsabilitat civil per un import com a mínim similar; trasllat de ferits i morts; així com defensa jurídica i reclamació de danys.

A més, OCU anima als milers d’afectats per les cancel·lacions a informar-se dels seus drets i, en el cas concret dels consumidors que han tingut problemes amb Ryanair, Ibèria, Vueling i Air Europa, a sumar-se a una mediació col·lectiva per a aconseguir la devolució dels diners avançats.

Últimes notícies

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.