Mercadona implanta la jornada laboral de cinc dies en els seus supermercats

 

Mercadona implantarà la jornada laboral 5+2 en totes les seues botigues a partir del pròxim 3 d’agost. La mesura, que s’incorpora després d’haver fet una prova d’horaris en 31 supermercats, permetrà a tot el personal de botiga treballar 5 dies a la setmana i disfrutar de 2 dies de descans.

 

A demés, introduïx una iniciativa pionera en el sector, ja que tots els treballadors dels supermercats de Mercadona disposaran de 8 caps de setmana llargs a l’any, en els que tindran lliures el dissabte, diumenge i dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma ho ha signat la companyia que presidix Juan Roig amb el Comité Intercentres d’Empresa, format per la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO), en el marc de l’Observatori del Conveni Col·lectiu que la representació social i l’empresa van crear en 2019 per a impulsar mesures d’este tipus.

 

Mesures pioneres en la conciliació laboral i familiar

D’esta manera, Mercadona vol reforçar el seu «compromís amb l’ocupació estable i de qualitat» i amb la posada en marxa de «mesures pioneres de conciliació laboral i familiar», que la companyia promou des de fa més de 25 anys.

 

La mesura és fruit del compromís de l’empresa amb la creació de valor per a la seua plantilla i la labor d’impuls feta des de l’Observatori, el diàleg fluid del que permet i implementar propostes com les acordades entre Mercadona i els sindicats.

 

A partir del 3 d’agost, els treballadors de Mercadona podran disfrutar de 2 dies de descans setmanals i de 8 caps de setmana «de qualitat» a l’any compostos per dissabte, diumenge i dilluns. És la materialització d’un compromís que UGT mantenia amb els empleats i per al que ha treballat de manera «intensa i exhaustiva» durant un any i mig.

 

Empresa pionera en aspectes laborals i socials

Des de la companyia, la Directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, ha celebrat que este és «un dia molt especial per a Mercadona perquè la jornada laboral 5+2 representa un pas molt important en la millora contínua de les condicions laborals que caracteritza a la companyia des de fa més de 25 anys».

 

Durant tot este temps, moltes han sigut les iniciatives incorporades, des d’apostar per l’ocupació estable i de qualitat, a fer-ho de manera decidida per la igualtat; o compartir el 25% del benefici generat amb la plantilla, reforçar les mesures de conciliació i que el salari mínim en Mercadona siga un 50% superior al Salari Mínim Interprofessional quan una persona porta 4 anys en la nostra empresa.

 

«Estem convençuts de què este és el camí per a continuar millorant. I també, que cap d’estes mesures seria hui una realitat sense el Model de Qualitat Total i les aportacions dels treballadors i dels seus representants sindicals. Són ells, sense dubte, les persones que formen Mercadona, les que contribuixen a què continuem avançant per a estar a l’avantguarda i ser pionera en aspectes laborals i socials», conclou García.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.