Mercadona implanta la jornada laboral de cinc dies en els seus supermercats

 

Mercadona implantarà la jornada laboral 5+2 en totes les seues botigues a partir del pròxim 3 d’agost. La mesura, que s’incorpora després d’haver fet una prova d’horaris en 31 supermercats, permetrà a tot el personal de botiga treballar 5 dies a la setmana i disfrutar de 2 dies de descans.

 

A demés, introduïx una iniciativa pionera en el sector, ja que tots els treballadors dels supermercats de Mercadona disposaran de 8 caps de setmana llargs a l’any, en els que tindran lliures el dissabte, diumenge i dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma ho ha signat la companyia que presidix Juan Roig amb el Comité Intercentres d’Empresa, format per la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO), en el marc de l’Observatori del Conveni Col·lectiu que la representació social i l’empresa van crear en 2019 per a impulsar mesures d’este tipus.

 

Mesures pioneres en la conciliació laboral i familiar

D’esta manera, Mercadona vol reforçar el seu «compromís amb l’ocupació estable i de qualitat» i amb la posada en marxa de «mesures pioneres de conciliació laboral i familiar», que la companyia promou des de fa més de 25 anys.

 

La mesura és fruit del compromís de l’empresa amb la creació de valor per a la seua plantilla i la labor d’impuls feta des de l’Observatori, el diàleg fluid del que permet i implementar propostes com les acordades entre Mercadona i els sindicats.

 

A partir del 3 d’agost, els treballadors de Mercadona podran disfrutar de 2 dies de descans setmanals i de 8 caps de setmana «de qualitat» a l’any compostos per dissabte, diumenge i dilluns. És la materialització d’un compromís que UGT mantenia amb els empleats i per al que ha treballat de manera «intensa i exhaustiva» durant un any i mig.

 

Empresa pionera en aspectes laborals i socials

Des de la companyia, la Directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, ha celebrat que este és «un dia molt especial per a Mercadona perquè la jornada laboral 5+2 representa un pas molt important en la millora contínua de les condicions laborals que caracteritza a la companyia des de fa més de 25 anys».

 

Durant tot este temps, moltes han sigut les iniciatives incorporades, des d’apostar per l’ocupació estable i de qualitat, a fer-ho de manera decidida per la igualtat; o compartir el 25% del benefici generat amb la plantilla, reforçar les mesures de conciliació i que el salari mínim en Mercadona siga un 50% superior al Salari Mínim Interprofessional quan una persona porta 4 anys en la nostra empresa.

 

«Estem convençuts de què este és el camí per a continuar millorant. I també, que cap d’estes mesures seria hui una realitat sense el Model de Qualitat Total i les aportacions dels treballadors i dels seus representants sindicals. Són ells, sense dubte, les persones que formen Mercadona, les que contribuixen a què continuem avançant per a estar a l’avantguarda i ser pionera en aspectes laborals i socials», conclou García.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.