Mercadona implanta la jornada laboral de cinc dies en els seus supermercats

 

Mercadona implantarà la jornada laboral 5+2 en totes les seues botigues a partir del pròxim 3 d’agost. La mesura, que s’incorpora després d’haver fet una prova d’horaris en 31 supermercats, permetrà a tot el personal de botiga treballar 5 dies a la setmana i disfrutar de 2 dies de descans.

 

A demés, introduïx una iniciativa pionera en el sector, ja que tots els treballadors dels supermercats de Mercadona disposaran de 8 caps de setmana llargs a l’any, en els que tindran lliures el dissabte, diumenge i dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma ho ha signat la companyia que presidix Juan Roig amb el Comité Intercentres d’Empresa, format per la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO), en el marc de l’Observatori del Conveni Col·lectiu que la representació social i l’empresa van crear en 2019 per a impulsar mesures d’este tipus.

 

Mesures pioneres en la conciliació laboral i familiar

D’esta manera, Mercadona vol reforçar el seu «compromís amb l’ocupació estable i de qualitat» i amb la posada en marxa de «mesures pioneres de conciliació laboral i familiar», que la companyia promou des de fa més de 25 anys.

 

La mesura és fruit del compromís de l’empresa amb la creació de valor per a la seua plantilla i la labor d’impuls feta des de l’Observatori, el diàleg fluid del que permet i implementar propostes com les acordades entre Mercadona i els sindicats.

 

A partir del 3 d’agost, els treballadors de Mercadona podran disfrutar de 2 dies de descans setmanals i de 8 caps de setmana «de qualitat» a l’any compostos per dissabte, diumenge i dilluns. És la materialització d’un compromís que UGT mantenia amb els empleats i per al que ha treballat de manera «intensa i exhaustiva» durant un any i mig.

 

Empresa pionera en aspectes laborals i socials

Des de la companyia, la Directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, ha celebrat que este és «un dia molt especial per a Mercadona perquè la jornada laboral 5+2 representa un pas molt important en la millora contínua de les condicions laborals que caracteritza a la companyia des de fa més de 25 anys».

 

Durant tot este temps, moltes han sigut les iniciatives incorporades, des d’apostar per l’ocupació estable i de qualitat, a fer-ho de manera decidida per la igualtat; o compartir el 25% del benefici generat amb la plantilla, reforçar les mesures de conciliació i que el salari mínim en Mercadona siga un 50% superior al Salari Mínim Interprofessional quan una persona porta 4 anys en la nostra empresa.

 

«Estem convençuts de què este és el camí per a continuar millorant. I també, que cap d’estes mesures seria hui una realitat sense el Model de Qualitat Total i les aportacions dels treballadors i dels seus representants sindicals. Són ells, sense dubte, les persones que formen Mercadona, les que contribuixen a què continuem avançant per a estar a l’avantguarda i ser pionera en aspectes laborals i socials», conclou García.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.