Mercadona implanta la jornada laboral de cinc dies en els seus supermercats

 

Mercadona implantarà la jornada laboral 5+2 en totes les seues botigues a partir del pròxim 3 d’agost. La mesura, que s’incorpora després d’haver fet una prova d’horaris en 31 supermercats, permetrà a tot el personal de botiga treballar 5 dies a la setmana i disfrutar de 2 dies de descans.

 

A demés, introduïx una iniciativa pionera en el sector, ja que tots els treballadors dels supermercats de Mercadona disposaran de 8 caps de setmana llargs a l’any, en els que tindran lliures el dissabte, diumenge i dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma ho ha signat la companyia que presidix Juan Roig amb el Comité Intercentres d’Empresa, format per la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO), en el marc de l’Observatori del Conveni Col·lectiu que la representació social i l’empresa van crear en 2019 per a impulsar mesures d’este tipus.

 

Mesures pioneres en la conciliació laboral i familiar

D’esta manera, Mercadona vol reforçar el seu «compromís amb l’ocupació estable i de qualitat» i amb la posada en marxa de «mesures pioneres de conciliació laboral i familiar», que la companyia promou des de fa més de 25 anys.

 

La mesura és fruit del compromís de l’empresa amb la creació de valor per a la seua plantilla i la labor d’impuls feta des de l’Observatori, el diàleg fluid del que permet i implementar propostes com les acordades entre Mercadona i els sindicats.

 

A partir del 3 d’agost, els treballadors de Mercadona podran disfrutar de 2 dies de descans setmanals i de 8 caps de setmana «de qualitat» a l’any compostos per dissabte, diumenge i dilluns. És la materialització d’un compromís que UGT mantenia amb els empleats i per al que ha treballat de manera «intensa i exhaustiva» durant un any i mig.

 

Empresa pionera en aspectes laborals i socials

Des de la companyia, la Directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, ha celebrat que este és «un dia molt especial per a Mercadona perquè la jornada laboral 5+2 representa un pas molt important en la millora contínua de les condicions laborals que caracteritza a la companyia des de fa més de 25 anys».

 

Durant tot este temps, moltes han sigut les iniciatives incorporades, des d’apostar per l’ocupació estable i de qualitat, a fer-ho de manera decidida per la igualtat; o compartir el 25% del benefici generat amb la plantilla, reforçar les mesures de conciliació i que el salari mínim en Mercadona siga un 50% superior al Salari Mínim Interprofessional quan una persona porta 4 anys en la nostra empresa.

 

«Estem convençuts de què este és el camí per a continuar millorant. I també, que cap d’estes mesures seria hui una realitat sense el Model de Qualitat Total i les aportacions dels treballadors i dels seus representants sindicals. Són ells, sense dubte, les persones que formen Mercadona, les que contribuixen a què continuem avançant per a estar a l’avantguarda i ser pionera en aspectes laborals i socials», conclou García.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.