Mercadona implanta la jornada laboral de cinc dies en els seus supermercats

 

Mercadona implantarà la jornada laboral 5+2 en totes les seues botigues a partir del pròxim 3 d’agost. La mesura, que s’incorpora després d’haver fet una prova d’horaris en 31 supermercats, permetrà a tot el personal de botiga treballar 5 dies a la setmana i disfrutar de 2 dies de descans.

 

A demés, introduïx una iniciativa pionera en el sector, ja que tots els treballadors dels supermercats de Mercadona disposaran de 8 caps de setmana llargs a l’any, en els que tindran lliures el dissabte, diumenge i dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma ho ha signat la companyia que presidix Juan Roig amb el Comité Intercentres d’Empresa, format per la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO), en el marc de l’Observatori del Conveni Col·lectiu que la representació social i l’empresa van crear en 2019 per a impulsar mesures d’este tipus.

 

Mesures pioneres en la conciliació laboral i familiar

D’esta manera, Mercadona vol reforçar el seu «compromís amb l’ocupació estable i de qualitat» i amb la posada en marxa de «mesures pioneres de conciliació laboral i familiar», que la companyia promou des de fa més de 25 anys.

 

La mesura és fruit del compromís de l’empresa amb la creació de valor per a la seua plantilla i la labor d’impuls feta des de l’Observatori, el diàleg fluid del que permet i implementar propostes com les acordades entre Mercadona i els sindicats.

 

A partir del 3 d’agost, els treballadors de Mercadona podran disfrutar de 2 dies de descans setmanals i de 8 caps de setmana «de qualitat» a l’any compostos per dissabte, diumenge i dilluns. És la materialització d’un compromís que UGT mantenia amb els empleats i per al que ha treballat de manera «intensa i exhaustiva» durant un any i mig.

 

Empresa pionera en aspectes laborals i socials

Des de la companyia, la Directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, ha celebrat que este és «un dia molt especial per a Mercadona perquè la jornada laboral 5+2 representa un pas molt important en la millora contínua de les condicions laborals que caracteritza a la companyia des de fa més de 25 anys».

 

Durant tot este temps, moltes han sigut les iniciatives incorporades, des d’apostar per l’ocupació estable i de qualitat, a fer-ho de manera decidida per la igualtat; o compartir el 25% del benefici generat amb la plantilla, reforçar les mesures de conciliació i que el salari mínim en Mercadona siga un 50% superior al Salari Mínim Interprofessional quan una persona porta 4 anys en la nostra empresa.

 

«Estem convençuts de què este és el camí per a continuar millorant. I també, que cap d’estes mesures seria hui una realitat sense el Model de Qualitat Total i les aportacions dels treballadors i dels seus representants sindicals. Són ells, sense dubte, les persones que formen Mercadona, les que contribuixen a què continuem avançant per a estar a l’avantguarda i ser pionera en aspectes laborals i socials», conclou García.

Últimes notícies

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.