Només quatre de cada deu consumidors podran mantindre el seu nivell actual d’ingressos

 

Només quatre de cada deu consumidors de l’Estat podran mantindre els seus ingressos a causa de la crisi econòmica provocada pel coronavirus. Per altra banda, pràcticament un de cada deu espanyols (un 9%) afirma que no disposa de recursos actualment per a fer front al dia a dia.

 

Estes són les dades que es desprenen de l’informe ‘Desconstruint al consumidor‘, elaborat per la consultora EY i publicat este mateix dilluns. Segons l’estudi, el col·lectiu més afectat és el dels treballadors autònoms. D’estos, un de cada quatre assegura que no té ingressos a hores d’ara. A banda, un 75% d’estos treballadors pensen que la seua situació empitjorarà durant els pròxims mesos.

 

La caiguda d’ingressos en les cases també ha incrementat el pessimisme sobre la recuperació econòmica. En concret, dos de cada tres espanyol veu la recuperació «molt llunyana» i creuen que esta crisi tindrà un impacte «fort i durador». Per altra banda, un 30% pensa que l’Estat recuperarà la normalitat «a mitjà termini».

 

Canvis en el consum

En conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la mitat dels enquestats afirma que reduirà la seua vida social, limitant la seua assistència a actes i les relacions amb els cercles més pròxims. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, «la mitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries». «Ens trobem davant d’un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual», afegix.

 

Acceptació general de les mesures de prevenció

Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per a evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% recolzaria la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.

 

L’estudi elaborat per EY s’ha fet a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.

Últimes notícies

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.