Només quatre de cada deu consumidors podran mantindre el seu nivell actual d’ingressos

 

Només quatre de cada deu consumidors de l’Estat podran mantindre els seus ingressos a causa de la crisi econòmica provocada pel coronavirus. Per altra banda, pràcticament un de cada deu espanyols (un 9%) afirma que no disposa de recursos actualment per a fer front al dia a dia.

 

Estes són les dades que es desprenen de l’informe ‘Desconstruint al consumidor‘, elaborat per la consultora EY i publicat este mateix dilluns. Segons l’estudi, el col·lectiu més afectat és el dels treballadors autònoms. D’estos, un de cada quatre assegura que no té ingressos a hores d’ara. A banda, un 75% d’estos treballadors pensen que la seua situació empitjorarà durant els pròxims mesos.

 

La caiguda d’ingressos en les cases també ha incrementat el pessimisme sobre la recuperació econòmica. En concret, dos de cada tres espanyol veu la recuperació «molt llunyana» i creuen que esta crisi tindrà un impacte «fort i durador». Per altra banda, un 30% pensa que l’Estat recuperarà la normalitat «a mitjà termini».

 

Canvis en el consum

En conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la mitat dels enquestats afirma que reduirà la seua vida social, limitant la seua assistència a actes i les relacions amb els cercles més pròxims. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, «la mitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries». «Ens trobem davant d’un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual», afegix.

 

Acceptació general de les mesures de prevenció

Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per a evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% recolzaria la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.

 

L’estudi elaborat per EY s’ha fet a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.

Últimes notícies

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.