Només quatre de cada deu consumidors podran mantindre el seu nivell actual d’ingressos

 

Només quatre de cada deu consumidors de l’Estat podran mantindre els seus ingressos a causa de la crisi econòmica provocada pel coronavirus. Per altra banda, pràcticament un de cada deu espanyols (un 9%) afirma que no disposa de recursos actualment per a fer front al dia a dia.

 

Estes són les dades que es desprenen de l’informe ‘Desconstruint al consumidor‘, elaborat per la consultora EY i publicat este mateix dilluns. Segons l’estudi, el col·lectiu més afectat és el dels treballadors autònoms. D’estos, un de cada quatre assegura que no té ingressos a hores d’ara. A banda, un 75% d’estos treballadors pensen que la seua situació empitjorarà durant els pròxims mesos.

 

La caiguda d’ingressos en les cases també ha incrementat el pessimisme sobre la recuperació econòmica. En concret, dos de cada tres espanyol veu la recuperació «molt llunyana» i creuen que esta crisi tindrà un impacte «fort i durador». Per altra banda, un 30% pensa que l’Estat recuperarà la normalitat «a mitjà termini».

 

Canvis en el consum

En conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la mitat dels enquestats afirma que reduirà la seua vida social, limitant la seua assistència a actes i les relacions amb els cercles més pròxims. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, «la mitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries». «Ens trobem davant d’un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual», afegix.

 

Acceptació general de les mesures de prevenció

Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per a evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% recolzaria la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.

 

L’estudi elaborat per EY s’ha fet a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.