La notícia sobre els supermecats d’Espanya que t’arribarà i no t’has de creure

 

Les notícies falses, conegudes també com a ‘fake news’, són una classe de rumor que consistix en crear contingut pseudo periodístic i difondre-ho a través de portals de notícies, premsa escrita, ràdio, TV i en l’actualitat, amb més consistència que mai, en les xarxes socials. El seu objectiu principal és difondre una notícia falsa i, per tant, causar la desinformació.

 

Els rumors no només són patrimoni exclusiu d’Espanya, ja que apareixen milions de notícies falses i sense contrastar cada dia en la majoria de països del món. I en moltes ocasions, són els mateixos mitjans de comunicació el que fan difusió.

 

Una mostra molt clara que els rumors seguixen difonent-se i que cada volta avancen amb més rapidesa, sobretot a través de les xarxes socials, és la notícia falsa que està recorrent per tot França. En les últimes hores, usuaris francesos han escampat a través de les seues xarxes una informació completament falsa sobre els supermercats d’Espanya. ‘Le Monde’, el principal diari del país, ha hagut de desmentir la notícia.

 

Internautes francesos difonen que Espanya tanca tots els seus supermercats

Segons esta notícia fictícia que ha recorregut França sencera, Espanya hauria optat per tancar tots els supermercats del seu territori durant estes setmanes per a beneficiar al comerç xicotet. Notícia totalment falsa i que mitjans francesos com ‘Le Monde’ han hagut de desmentir, perquè es deixara de dispersar per totes les xarxes.

 

El principal diari francès, amb seu en París, subratlla que este  rumor ha nascut després que França haja decretat el tancament de xicotetes botigues considerades com no essencials entre les mesures per a frenar el coronavirus. A demés, el Govern d’este país ha ordenat també reduir les vendes dels supermercats a només els articles bàsics.

 

Estes mesures han provocat un intens debat en França i una revolució entre els ciutadans. Per a denunciar esta diferència de tracte entre supermercats i xicotetes botigues, molts internautes han difós este rumor. 

 

Només el 14% de la població espanyola conseguix detectar una notícia falsa

Segons l’agència de comunicació Warchity, hi ha diferents estudis en els que s’ha previst que l’any 2022 es consumiran més notícies falses que reals, pel que serà una tasca imprescindible intentar combatre a la desinformació i protegir la veritat. 

 

Concretament, el I Estudi sobre l’impacte de les Fake News a Espanya assegura que el 60% dels espanyols creu que sap detectar les notícies falses, però en realitat només un 14% conseguix diferenciar-les. Altres estadístiques que ens deixa l’estudi i que criden l’atenció són, per exemple: el 4% de la població afirma crear ‘fake news’. Els jóvens tenen més capacitat per distingir les notícies falses de les veritables. Majoritàriament, les ‘fake news’ es distribuïxen per diversió.

Últimes notícies

Un centenar d’equips directius anuncia la seua dimissió en suport a la vaga docent en la Comunitat Valenciana

Un centenar d'equips directius de 300 centres de la Comunitat Valenciana anuncia que presentarà la seua dimissió en bloc per a recolzar la vaga indefinida del professorat i exigir més recursos per a l'escola pública.

Quique Llopis afronta en Xiamen la seua segona parada en la Lliga Diamant

Quique Llopis serà l'únic atleta espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol en els 110 metres barres abans del seu gran objectiu de l'estiu: l'Europeu de Birmingham.

Detingut un jove per tràfic de drogues en un festival de música electrònica a Montanejos

La Guàrdia Civil va detindre a un jove per tràfic de drogues durant el festival Dies de Camp a Montanejos i va tramitar 90 denúncies administratives per tinença i consum d'estupefaents en espais públics.

Pérez Llorca acusa el ministre Espanya de desatendre a la Comunitat Valenciana i el finançament autonòmic

El president Juanfran Pérez Llorca retrau al ministre Arcadi España que encara no haja respost a la seua petició de reunió i denúncia el retard en inversions ferroviàries, ajudes per la dana i finançament per a la Comunitat Valenciana.

PP i Vox bloquegen la tramitació de la taxa turística en Les Corts Valencianes

PP i Vox han unit forces en Les Corts per a impedir la tramitació de dos proposicions de llei del PSPV-PSOE i Compromís que buscaven implantar una taxa turística en la Comunitat Valenciana. El ple sí ha aprovat iniciatives sobre indemnitzacions a agricultors i defensa del sector citrícola.

Les Corts es detenen un minut per l’assassinat masclista de Dolores

El ple de Les Corts Valencianes guarda un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona i el seu fill en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, confirmat per Igualtat com a crim de violència de gènere.

El Ciutat de València tanca la temporada amb 386.026 espectadors i una mitjana superior a 20.000 per partit

El Ciutat de València ha reunit 386.026 espectadors en la temporada 25-26, amb una mitjana d'una mica més de 20.300 aficionats per partit del Llevant en LaLiga EA Sports.

El guàrdia civil de Dolores va matar a la seua dona i fill mentres dormien i després es va suïcidar

La investigació confirma que el guàrdia civil de Dolores va disparar a la seua dona i fill quan estaven en el llit, sense possibilitat de defensa, i després es va suïcidar en el passadís.