Set bones raons per a deixar que els teus fills s’avorrisquen

L‘avorriment és una sensació que es presenta constantment entre els xiquets, especialment, a l’estiu. Encara que és una emoció que se sol interpretar en sentit negatiu, té molts beneficis per als més xicotets. A continuació, t’expliquem quins són.

 

  • Si els xiquets tenen períodes d’avorriment en què no estan fent res que els satisfaça, hauran d’utilitzar els seus propis recursos per a evitar-ho, i ací entra en joc la creativitat. Cal deixar que investiguen, que esbrinen i inventen quan no saben què fer.

 

  • Els pares han d’harmonitzar la reacció instintiva d’entretindre’ls amb alguna tasca i la culpabilitat de deixar que li la busquen sols, i no acabar en una sobreestimulació als xiquets.

 

  • Les activitats esportives, musicals i culturals poden beneficiar al desenvolupament físic, cognitiu, cultural i social d’un xiquet, però ells també necessiten temps per a si mateixos. D’aquesta manera, podran controlar el bombardeig d’estímuls de l’exterior i tindre els seus propis pensaments i ocupacions, descobrir els seus propis interessos i conéixer-se més a si mateixos.

 

  • No és necessari que qualsevol xiquet tinga un talent especial. Simplement, hem de deixar que la seua ment divague de tant en tant; és important per al benestar emocional i també, per a un bon funcionament mental.

 

  • És bo que els xiquets aprenguen a entretindre’s per si mateixos i no esperar que els pares els controlen l’entreteniment tot el temps. A més, no és bo que normalitzen la idea que han d’estar sempre entretinguts per a sentir-se bé.

 

  • A l’estiu, s’intenta que els xiquets tinguen tot l’oci dirigit i el dia ocupat, però és important que aprenguen a valorar el seu temps i gestionar-lo. Véncer l’avorriment implica esforç, no cal donar-los tot fet.

 

  • El temps lliure és fonamental, les grans idees sorgeixen de moments de relaxació i, això, ajuda a desenvolupar moltes capacitats beneficioses. Gràcies a l’avorriment, el xiquet desenvolupa autonomia personal i pensament propi.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.