Set bones raons per a deixar que els teus fills s’avorrisquen

L‘avorriment és una sensació que es presenta constantment entre els xiquets, especialment, a l’estiu. Encara que és una emoció que se sol interpretar en sentit negatiu, té molts beneficis per als més xicotets. A continuació, t’expliquem quins són.

 

  • Si els xiquets tenen períodes d’avorriment en què no estan fent res que els satisfaça, hauran d’utilitzar els seus propis recursos per a evitar-ho, i ací entra en joc la creativitat. Cal deixar que investiguen, que esbrinen i inventen quan no saben què fer.

 

  • Els pares han d’harmonitzar la reacció instintiva d’entretindre’ls amb alguna tasca i la culpabilitat de deixar que li la busquen sols, i no acabar en una sobreestimulació als xiquets.

 

  • Les activitats esportives, musicals i culturals poden beneficiar al desenvolupament físic, cognitiu, cultural i social d’un xiquet, però ells també necessiten temps per a si mateixos. D’aquesta manera, podran controlar el bombardeig d’estímuls de l’exterior i tindre els seus propis pensaments i ocupacions, descobrir els seus propis interessos i conéixer-se més a si mateixos.

 

  • No és necessari que qualsevol xiquet tinga un talent especial. Simplement, hem de deixar que la seua ment divague de tant en tant; és important per al benestar emocional i també, per a un bon funcionament mental.

 

  • És bo que els xiquets aprenguen a entretindre’s per si mateixos i no esperar que els pares els controlen l’entreteniment tot el temps. A més, no és bo que normalitzen la idea que han d’estar sempre entretinguts per a sentir-se bé.

 

  • A l’estiu, s’intenta que els xiquets tinguen tot l’oci dirigit i el dia ocupat, però és important que aprenguen a valorar el seu temps i gestionar-lo. Véncer l’avorriment implica esforç, no cal donar-los tot fet.

 

  • El temps lliure és fonamental, les grans idees sorgeixen de moments de relaxació i, això, ajuda a desenvolupar moltes capacitats beneficioses. Gràcies a l’avorriment, el xiquet desenvolupa autonomia personal i pensament propi.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.