10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Set bones raons per a deixar que els teus fills s’avorrisquen

L‘avorriment és una sensació que es presenta constantment entre els xiquets, especialment, a l’estiu. Encara que és una emoció que se sol interpretar en sentit negatiu, té molts beneficis per als més xicotets. A continuació, t’expliquem quins són.

 

  • Si els xiquets tenen períodes d’avorriment en què no estan fent res que els satisfaça, hauran d’utilitzar els seus propis recursos per a evitar-ho, i ací entra en joc la creativitat. Cal deixar que investiguen, que esbrinen i inventen quan no saben què fer.

 

  • Els pares han d’harmonitzar la reacció instintiva d’entretindre’ls amb alguna tasca i la culpabilitat de deixar que li la busquen sols, i no acabar en una sobreestimulació als xiquets.

 

  • Les activitats esportives, musicals i culturals poden beneficiar al desenvolupament físic, cognitiu, cultural i social d’un xiquet, però ells també necessiten temps per a si mateixos. D’aquesta manera, podran controlar el bombardeig d’estímuls de l’exterior i tindre els seus propis pensaments i ocupacions, descobrir els seus propis interessos i conéixer-se més a si mateixos.

 

  • No és necessari que qualsevol xiquet tinga un talent especial. Simplement, hem de deixar que la seua ment divague de tant en tant; és important per al benestar emocional i també, per a un bon funcionament mental.

 

  • És bo que els xiquets aprenguen a entretindre’s per si mateixos i no esperar que els pares els controlen l’entreteniment tot el temps. A més, no és bo que normalitzen la idea que han d’estar sempre entretinguts per a sentir-se bé.

 

  • A l’estiu, s’intenta que els xiquets tinguen tot l’oci dirigit i el dia ocupat, però és important que aprenguen a valorar el seu temps i gestionar-lo. Véncer l’avorriment implica esforç, no cal donar-los tot fet.

 

  • El temps lliure és fonamental, les grans idees sorgeixen de moments de relaxació i, això, ajuda a desenvolupar moltes capacitats beneficioses. Gràcies a l’avorriment, el xiquet desenvolupa autonomia personal i pensament propi.

Últimes notícies

Desembre comença hivernal en la Comunitat Valenciana, amb núvols, pluges i gelades

La setmana i el mes arranquen amb cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser fortes en el sud de València i nord d'Alacant, gelades a l'interior i més fred. Demà es mantenen els núvols amb pluges febles en el terç nord.

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Rayo a Vallecas

El Rayo busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.