10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Set bones raons per a deixar que els teus fills s’avorrisquen

L‘avorriment és una sensació que es presenta constantment entre els xiquets, especialment, a l’estiu. Encara que és una emoció que se sol interpretar en sentit negatiu, té molts beneficis per als més xicotets. A continuació, t’expliquem quins són.

 

  • Si els xiquets tenen períodes d’avorriment en què no estan fent res que els satisfaça, hauran d’utilitzar els seus propis recursos per a evitar-ho, i ací entra en joc la creativitat. Cal deixar que investiguen, que esbrinen i inventen quan no saben què fer.

 

  • Els pares han d’harmonitzar la reacció instintiva d’entretindre’ls amb alguna tasca i la culpabilitat de deixar que li la busquen sols, i no acabar en una sobreestimulació als xiquets.

 

  • Les activitats esportives, musicals i culturals poden beneficiar al desenvolupament físic, cognitiu, cultural i social d’un xiquet, però ells també necessiten temps per a si mateixos. D’aquesta manera, podran controlar el bombardeig d’estímuls de l’exterior i tindre els seus propis pensaments i ocupacions, descobrir els seus propis interessos i conéixer-se més a si mateixos.

 

  • No és necessari que qualsevol xiquet tinga un talent especial. Simplement, hem de deixar que la seua ment divague de tant en tant; és important per al benestar emocional i també, per a un bon funcionament mental.

 

  • És bo que els xiquets aprenguen a entretindre’s per si mateixos i no esperar que els pares els controlen l’entreteniment tot el temps. A més, no és bo que normalitzen la idea que han d’estar sempre entretinguts per a sentir-se bé.

 

  • A l’estiu, s’intenta que els xiquets tinguen tot l’oci dirigit i el dia ocupat, però és important que aprenguen a valorar el seu temps i gestionar-lo. Véncer l’avorriment implica esforç, no cal donar-los tot fet.

 

  • El temps lliure és fonamental, les grans idees sorgeixen de moments de relaxació i, això, ajuda a desenvolupar moltes capacitats beneficioses. Gràcies a l’avorriment, el xiquet desenvolupa autonomia personal i pensament propi.

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.