Els contagis s’estabilitzen i la incidència continua baixant a Espanya

 

Les dades que s’han anat veient en els últims dies a Espanya han donat peu al fet que es puga tenir una mica més de positivisme al país, perquè tant la incidència com els nous contagis han registrat dades bastant estables i fins i tot a la baixa en els últims dies.

Una de les millors notícies, sens dubte, es va conéixer dilluns, en saber-se que la incidència del dilluns al dimarts va baixar 3 punts, dels més de 235 als 232,86 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. Tot això després de les bones notícies també del cap de setmana, perquè la incidència no va pujar molt entre el divendres i el dilluns.

Es tracta d’una dada destacable pel context en el qual es produïa perquè el cap de setmana anterior la incidència s’havia disparat pujant en tres dies un total de 17 punts. A més, durant tota la setmana passada també havia anat pujant dia a dia malgrat que més a poc a poc.

Unes dades optimistes per encarar la futura eliminació de l’estat d’alarma

Així doncs, les dades d’estos dos últims dies cridaven una mica al positivisme i la dada de la incidència que s’ha donat avui ho fa encara més, perquè manté esta tendència a la baixa. Segons l’informe de Sanitat d’avui, la incidència se situa en els 230,27 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Malgrat estes bones dades, hi ha encara unes quantes comunitats que superen el llindar marcat en els 250 punts de la incidència per a considerar una zona com de risc per la Covid. Es tracta de les següents comunitats: País Basc (485,39), Melilla (413,43), Madrid (393,04), Navarra (354,96), Catalunya (288,50), La Rioja (280,08), Aragó (275,92) i Cantàbria (250,30).

Cal esmentar també que, segons s’ha comunicat en el mateix informe de Sanitat, a causa d’una festivitat, les dades de País Basc no han estat actualitzats respecte als de dilluns. «Els casos diagnosticats en el dia previ corresponen amb casos notificats en el dia d’ahir», han aclarit.

Per part seua, la comunitat que es manté encara amb un nivell d’incidència més baix és la Comunitat Valenciana amb 44,17 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, la segueix de prop Balears, amb una xifra de 58,21.

Els contagis es mantenen estables

D’altra banda, la dada dels contagis en el total puja una mica ahir el total de casos de covid des de l’inici de la pandèmia a Espanya ha augmentat fins als 3.504.799, això suposa un increment amb la dada d’ahir de 8.665. Cal recordar que esta mateixa dada ahir era de 7.665 casos afegits al total en un dia. Per tant s’han sumat 1.000 més que el dia anterior.

En el que respecta als contagis diaris, en les últimes 24 hores han estat 4.381 els casos nous que s’han sumat a Espanya. La mateixa xifra del dilluns al dimarts de 4.420 contagis nous pel que la dada d’avui reflecteix una lleugera baixada.

Finalment, una de les dades potser més importants, encara que no més significatius quant a evolució de la pandèmia, és el de defuncions pel covid. Mentre que la dada d’ahir era bastant elevat, es van sumar al total del dilluns al dimarts 147 morts pel virus, la dada d’avui ha estat bastant més baix.

Han estat 88 les morts que s’han sumat al total des de l’inici de la pandèmia a Espanya per culpa del covid, arribant així fins als 77.943 decessos per la malaltia. En els últims set dies han estat 256 les persones que han mort després d’haver-se contagiat de coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.