18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Els contagis s’estabilitzen i la incidència continua baixant a Espanya

 

Les dades que s’han anat veient en els últims dies a Espanya han donat peu al fet que es puga tenir una mica més de positivisme al país, perquè tant la incidència com els nous contagis han registrat dades bastant estables i fins i tot a la baixa en els últims dies.

Una de les millors notícies, sens dubte, es va conéixer dilluns, en saber-se que la incidència del dilluns al dimarts va baixar 3 punts, dels més de 235 als 232,86 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. Tot això després de les bones notícies també del cap de setmana, perquè la incidència no va pujar molt entre el divendres i el dilluns.

Es tracta d’una dada destacable pel context en el qual es produïa perquè el cap de setmana anterior la incidència s’havia disparat pujant en tres dies un total de 17 punts. A més, durant tota la setmana passada també havia anat pujant dia a dia malgrat que més a poc a poc.

Unes dades optimistes per encarar la futura eliminació de l’estat d’alarma

Així doncs, les dades d’estos dos últims dies cridaven una mica al positivisme i la dada de la incidència que s’ha donat avui ho fa encara més, perquè manté esta tendència a la baixa. Segons l’informe de Sanitat d’avui, la incidència se situa en els 230,27 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Malgrat estes bones dades, hi ha encara unes quantes comunitats que superen el llindar marcat en els 250 punts de la incidència per a considerar una zona com de risc per la Covid. Es tracta de les següents comunitats: País Basc (485,39), Melilla (413,43), Madrid (393,04), Navarra (354,96), Catalunya (288,50), La Rioja (280,08), Aragó (275,92) i Cantàbria (250,30).

Cal esmentar també que, segons s’ha comunicat en el mateix informe de Sanitat, a causa d’una festivitat, les dades de País Basc no han estat actualitzats respecte als de dilluns. «Els casos diagnosticats en el dia previ corresponen amb casos notificats en el dia d’ahir», han aclarit.

Per part seua, la comunitat que es manté encara amb un nivell d’incidència més baix és la Comunitat Valenciana amb 44,17 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, la segueix de prop Balears, amb una xifra de 58,21.

Els contagis es mantenen estables

D’altra banda, la dada dels contagis en el total puja una mica ahir el total de casos de covid des de l’inici de la pandèmia a Espanya ha augmentat fins als 3.504.799, això suposa un increment amb la dada d’ahir de 8.665. Cal recordar que esta mateixa dada ahir era de 7.665 casos afegits al total en un dia. Per tant s’han sumat 1.000 més que el dia anterior.

En el que respecta als contagis diaris, en les últimes 24 hores han estat 4.381 els casos nous que s’han sumat a Espanya. La mateixa xifra del dilluns al dimarts de 4.420 contagis nous pel que la dada d’avui reflecteix una lleugera baixada.

Finalment, una de les dades potser més importants, encara que no més significatius quant a evolució de la pandèmia, és el de defuncions pel covid. Mentre que la dada d’ahir era bastant elevat, es van sumar al total del dilluns al dimarts 147 morts pel virus, la dada d’avui ha estat bastant més baix.

Han estat 88 les morts que s’han sumat al total des de l’inici de la pandèmia a Espanya per culpa del covid, arribant així fins als 77.943 decessos per la malaltia. En els últims set dies han estat 256 les persones que han mort després d’haver-se contagiat de coronavirus.

Últimes notícies

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.