Els contagis s’estabilitzen i la incidència continua baixant a Espanya

 

Les dades que s’han anat veient en els últims dies a Espanya han donat peu al fet que es puga tenir una mica més de positivisme al país, perquè tant la incidència com els nous contagis han registrat dades bastant estables i fins i tot a la baixa en els últims dies.

Una de les millors notícies, sens dubte, es va conéixer dilluns, en saber-se que la incidència del dilluns al dimarts va baixar 3 punts, dels més de 235 als 232,86 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. Tot això després de les bones notícies també del cap de setmana, perquè la incidència no va pujar molt entre el divendres i el dilluns.

Es tracta d’una dada destacable pel context en el qual es produïa perquè el cap de setmana anterior la incidència s’havia disparat pujant en tres dies un total de 17 punts. A més, durant tota la setmana passada també havia anat pujant dia a dia malgrat que més a poc a poc.

Unes dades optimistes per encarar la futura eliminació de l’estat d’alarma

Així doncs, les dades d’estos dos últims dies cridaven una mica al positivisme i la dada de la incidència que s’ha donat avui ho fa encara més, perquè manté esta tendència a la baixa. Segons l’informe de Sanitat d’avui, la incidència se situa en els 230,27 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Malgrat estes bones dades, hi ha encara unes quantes comunitats que superen el llindar marcat en els 250 punts de la incidència per a considerar una zona com de risc per la Covid. Es tracta de les següents comunitats: País Basc (485,39), Melilla (413,43), Madrid (393,04), Navarra (354,96), Catalunya (288,50), La Rioja (280,08), Aragó (275,92) i Cantàbria (250,30).

Cal esmentar també que, segons s’ha comunicat en el mateix informe de Sanitat, a causa d’una festivitat, les dades de País Basc no han estat actualitzats respecte als de dilluns. «Els casos diagnosticats en el dia previ corresponen amb casos notificats en el dia d’ahir», han aclarit.

Per part seua, la comunitat que es manté encara amb un nivell d’incidència més baix és la Comunitat Valenciana amb 44,17 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, la segueix de prop Balears, amb una xifra de 58,21.

Els contagis es mantenen estables

D’altra banda, la dada dels contagis en el total puja una mica ahir el total de casos de covid des de l’inici de la pandèmia a Espanya ha augmentat fins als 3.504.799, això suposa un increment amb la dada d’ahir de 8.665. Cal recordar que esta mateixa dada ahir era de 7.665 casos afegits al total en un dia. Per tant s’han sumat 1.000 més que el dia anterior.

En el que respecta als contagis diaris, en les últimes 24 hores han estat 4.381 els casos nous que s’han sumat a Espanya. La mateixa xifra del dilluns al dimarts de 4.420 contagis nous pel que la dada d’avui reflecteix una lleugera baixada.

Finalment, una de les dades potser més importants, encara que no més significatius quant a evolució de la pandèmia, és el de defuncions pel covid. Mentre que la dada d’ahir era bastant elevat, es van sumar al total del dilluns al dimarts 147 morts pel virus, la dada d’avui ha estat bastant més baix.

Han estat 88 les morts que s’han sumat al total des de l’inici de la pandèmia a Espanya per culpa del covid, arribant així fins als 77.943 decessos per la malaltia. En els últims set dies han estat 256 les persones que han mort després d’haver-se contagiat de coronavirus.

Últimes notícies

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.