Els contagis s’estabilitzen i la incidència continua baixant a Espanya

 

Les dades que s’han anat veient en els últims dies a Espanya han donat peu al fet que es puga tenir una mica més de positivisme al país, perquè tant la incidència com els nous contagis han registrat dades bastant estables i fins i tot a la baixa en els últims dies.

Una de les millors notícies, sens dubte, es va conéixer dilluns, en saber-se que la incidència del dilluns al dimarts va baixar 3 punts, dels més de 235 als 232,86 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. Tot això després de les bones notícies també del cap de setmana, perquè la incidència no va pujar molt entre el divendres i el dilluns.

Es tracta d’una dada destacable pel context en el qual es produïa perquè el cap de setmana anterior la incidència s’havia disparat pujant en tres dies un total de 17 punts. A més, durant tota la setmana passada també havia anat pujant dia a dia malgrat que més a poc a poc.

Unes dades optimistes per encarar la futura eliminació de l’estat d’alarma

Així doncs, les dades d’estos dos últims dies cridaven una mica al positivisme i la dada de la incidència que s’ha donat avui ho fa encara més, perquè manté esta tendència a la baixa. Segons l’informe de Sanitat d’avui, la incidència se situa en els 230,27 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Malgrat estes bones dades, hi ha encara unes quantes comunitats que superen el llindar marcat en els 250 punts de la incidència per a considerar una zona com de risc per la Covid. Es tracta de les següents comunitats: País Basc (485,39), Melilla (413,43), Madrid (393,04), Navarra (354,96), Catalunya (288,50), La Rioja (280,08), Aragó (275,92) i Cantàbria (250,30).

Cal esmentar també que, segons s’ha comunicat en el mateix informe de Sanitat, a causa d’una festivitat, les dades de País Basc no han estat actualitzats respecte als de dilluns. «Els casos diagnosticats en el dia previ corresponen amb casos notificats en el dia d’ahir», han aclarit.

Per part seua, la comunitat que es manté encara amb un nivell d’incidència més baix és la Comunitat Valenciana amb 44,17 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, la segueix de prop Balears, amb una xifra de 58,21.

Els contagis es mantenen estables

D’altra banda, la dada dels contagis en el total puja una mica ahir el total de casos de covid des de l’inici de la pandèmia a Espanya ha augmentat fins als 3.504.799, això suposa un increment amb la dada d’ahir de 8.665. Cal recordar que esta mateixa dada ahir era de 7.665 casos afegits al total en un dia. Per tant s’han sumat 1.000 més que el dia anterior.

En el que respecta als contagis diaris, en les últimes 24 hores han estat 4.381 els casos nous que s’han sumat a Espanya. La mateixa xifra del dilluns al dimarts de 4.420 contagis nous pel que la dada d’avui reflecteix una lleugera baixada.

Finalment, una de les dades potser més importants, encara que no més significatius quant a evolució de la pandèmia, és el de defuncions pel covid. Mentre que la dada d’ahir era bastant elevat, es van sumar al total del dilluns al dimarts 147 morts pel virus, la dada d’avui ha estat bastant més baix.

Han estat 88 les morts que s’han sumat al total des de l’inici de la pandèmia a Espanya per culpa del covid, arribant així fins als 77.943 decessos per la malaltia. En els últims set dies han estat 256 les persones que han mort després d’haver-se contagiat de coronavirus.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.