Els contagis s’estabilitzen i la incidència continua baixant a Espanya

 

Les dades que s’han anat veient en els últims dies a Espanya han donat peu al fet que es puga tenir una mica més de positivisme al país, perquè tant la incidència com els nous contagis han registrat dades bastant estables i fins i tot a la baixa en els últims dies.

Una de les millors notícies, sens dubte, es va conéixer dilluns, en saber-se que la incidència del dilluns al dimarts va baixar 3 punts, dels més de 235 als 232,86 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. Tot això després de les bones notícies també del cap de setmana, perquè la incidència no va pujar molt entre el divendres i el dilluns.

Es tracta d’una dada destacable pel context en el qual es produïa perquè el cap de setmana anterior la incidència s’havia disparat pujant en tres dies un total de 17 punts. A més, durant tota la setmana passada també havia anat pujant dia a dia malgrat que més a poc a poc.

Unes dades optimistes per encarar la futura eliminació de l’estat d’alarma

Així doncs, les dades d’estos dos últims dies cridaven una mica al positivisme i la dada de la incidència que s’ha donat avui ho fa encara més, perquè manté esta tendència a la baixa. Segons l’informe de Sanitat d’avui, la incidència se situa en els 230,27 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Malgrat estes bones dades, hi ha encara unes quantes comunitats que superen el llindar marcat en els 250 punts de la incidència per a considerar una zona com de risc per la Covid. Es tracta de les següents comunitats: País Basc (485,39), Melilla (413,43), Madrid (393,04), Navarra (354,96), Catalunya (288,50), La Rioja (280,08), Aragó (275,92) i Cantàbria (250,30).

Cal esmentar també que, segons s’ha comunicat en el mateix informe de Sanitat, a causa d’una festivitat, les dades de País Basc no han estat actualitzats respecte als de dilluns. «Els casos diagnosticats en el dia previ corresponen amb casos notificats en el dia d’ahir», han aclarit.

Per part seua, la comunitat que es manté encara amb un nivell d’incidència més baix és la Comunitat Valenciana amb 44,17 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, la segueix de prop Balears, amb una xifra de 58,21.

Els contagis es mantenen estables

D’altra banda, la dada dels contagis en el total puja una mica ahir el total de casos de covid des de l’inici de la pandèmia a Espanya ha augmentat fins als 3.504.799, això suposa un increment amb la dada d’ahir de 8.665. Cal recordar que esta mateixa dada ahir era de 7.665 casos afegits al total en un dia. Per tant s’han sumat 1.000 més que el dia anterior.

En el que respecta als contagis diaris, en les últimes 24 hores han estat 4.381 els casos nous que s’han sumat a Espanya. La mateixa xifra del dilluns al dimarts de 4.420 contagis nous pel que la dada d’avui reflecteix una lleugera baixada.

Finalment, una de les dades potser més importants, encara que no més significatius quant a evolució de la pandèmia, és el de defuncions pel covid. Mentre que la dada d’ahir era bastant elevat, es van sumar al total del dilluns al dimarts 147 morts pel virus, la dada d’avui ha estat bastant més baix.

Han estat 88 les morts que s’han sumat al total des de l’inici de la pandèmia a Espanya per culpa del covid, arribant així fins als 77.943 decessos per la malaltia. En els últims set dies han estat 256 les persones que han mort després d’haver-se contagiat de coronavirus.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.