L’Ajuntament de València no descarta tancar els cementeris si creix el número de casos

 

El Cementeri General de València, el tercer més gran d’Espanya, amb una superfície de 400.000 metres quadrats, ha pres mesures excepcionals per a evitar aglomeracions durant el pròxim cap de setmana i l’Ajuntament no descarta el tancament si es dispara el número de contagis.

 

Seguint les recomanacions de la Conselleria de Sanitat s’ha limitat l’aforament de visitants, s’ha dividit el camp sant en diferents zones, totes amb entrades i eixides diferents, s’està controlant l’accés amb infrarojos i hi ha personal a les portes d’accés per a informar els visitants per a on poden accedir.

 

El regidor de Cementeris de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramón, recomana que les visites durant els pròxims dies es facen de manera escalonada i, en declaracions a EFE, no descarta el tancament dels cementeris si la situació sanitària es complica en els pròxims dies pel número de contagis: «Ho venim advertint des de fa setmanes, si s’extralimita la cosa pel número de contactes, hauríem de tancar el dissabte o el diumenge».

 

L’afluència de públic al cementeri era elevada este matí de dimecres en València i molts valencians han explicat a EFE que han avançat la visita per a evitar aglomeracions, però confessen que no han volgut faltar a la tradició de portar flors als seus difunts.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.