16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’Ajuntament de València no descarta tancar els cementeris si creix el número de casos

 

El Cementeri General de València, el tercer més gran d’Espanya, amb una superfície de 400.000 metres quadrats, ha pres mesures excepcionals per a evitar aglomeracions durant el pròxim cap de setmana i l’Ajuntament no descarta el tancament si es dispara el número de contagis.

 

Seguint les recomanacions de la Conselleria de Sanitat s’ha limitat l’aforament de visitants, s’ha dividit el camp sant en diferents zones, totes amb entrades i eixides diferents, s’està controlant l’accés amb infrarojos i hi ha personal a les portes d’accés per a informar els visitants per a on poden accedir.

 

El regidor de Cementeris de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramón, recomana que les visites durant els pròxims dies es facen de manera escalonada i, en declaracions a EFE, no descarta el tancament dels cementeris si la situació sanitària es complica en els pròxims dies pel número de contagis: «Ho venim advertint des de fa setmanes, si s’extralimita la cosa pel número de contactes, hauríem de tancar el dissabte o el diumenge».

 

L’afluència de públic al cementeri era elevada este matí de dimecres en València i molts valencians han explicat a EFE que han avançat la visita per a evitar aglomeracions, però confessen que no han volgut faltar a la tradició de portar flors als seus difunts.

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.