13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Alacant obri les seues platges amb mascareta obligatòria i control d’aforament

 

El Patronat de Turisme de l’Ajuntament d’Alacant ha obert la temporada de platges amb la incorporació del servici de Salvament i Socorrisme per a garantir la seguretat dels banyistes per Setmana Santa. Sobre la normativa en els arenals, l’edil del ram, Mari Carmen Sánchez, ha indicat que serà d’obligat compliment portar màscara i no es podran ajuntar més de quatre persones en l’arena.

 

De la mateixa manera, la Policia vigilarà els aforaments en totes les platges amb un ampli dispositiu, i en el cas de conseguir al màxim permés es limitarà el seu accés. «És important no accedir a les platges si la seua ocupació és elevada i no permet mantindre la distància de seguretat, i respectar els tancaments físics que es puguen establir», ha indicat el consistori en un comunicat.

 

Com a mesura de protecció i prevenció enfront de la covid, s’han tornat a col·locar jalons de fusta que delimiten la zona humida, habilitant un espai d’entre sis i deu metres d’ample establit en la riba que «ha de respectar-se per a ús exclusiu de passeig i accés al bany», ha explicat Sánchez.

 

El servici de Salvament i Socorrisme comptarà amb un equip humà d’assistència i salvament amb 37 persones, que estaran disponibles des de les 11 fins a les 19 hores tots els dies de la setmana per a vetlar per la seguretat dels banyistes.

 

La vicealcaldessa ha assenyalat que l’objectiu és «assegurar que els ciutadans tinguen el millor servici i puguen disfrutar de les nostres platges amb totes les condicions de seguretat garantides».

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.