Alacant obri les seues platges amb mascareta obligatòria i control d’aforament

 

El Patronat de Turisme de l’Ajuntament d’Alacant ha obert la temporada de platges amb la incorporació del servici de Salvament i Socorrisme per a garantir la seguretat dels banyistes per Setmana Santa. Sobre la normativa en els arenals, l’edil del ram, Mari Carmen Sánchez, ha indicat que serà d’obligat compliment portar màscara i no es podran ajuntar més de quatre persones en l’arena.

 

De la mateixa manera, la Policia vigilarà els aforaments en totes les platges amb un ampli dispositiu, i en el cas de conseguir al màxim permés es limitarà el seu accés. «És important no accedir a les platges si la seua ocupació és elevada i no permet mantindre la distància de seguretat, i respectar els tancaments físics que es puguen establir», ha indicat el consistori en un comunicat.

 

Com a mesura de protecció i prevenció enfront de la covid, s’han tornat a col·locar jalons de fusta que delimiten la zona humida, habilitant un espai d’entre sis i deu metres d’ample establit en la riba que «ha de respectar-se per a ús exclusiu de passeig i accés al bany», ha explicat Sánchez.

 

El servici de Salvament i Socorrisme comptarà amb un equip humà d’assistència i salvament amb 37 persones, que estaran disponibles des de les 11 fins a les 19 hores tots els dies de la setmana per a vetlar per la seguretat dels banyistes.

 

La vicealcaldessa ha assenyalat que l’objectiu és «assegurar que els ciutadans tinguen el millor servici i puguen disfrutar de les nostres platges amb totes les condicions de seguretat garantides».

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.