16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a pujar els positius amb 2.098 nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 2.098 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 423.543 persones. Per províncies, 239 a Castelló (43.634 en total); 574 a Alacant (153.568 en total); i 1.285 a València (226.339 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 1.244 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 408.114 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.453 a Castelló, 150.925 a Alacant i 214.678 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 390 persones ingressades: 21 a la província de Castelló, 3 en UCI; 48 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 321 a la província de València, 46 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat dos defuncions en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.468: 809 a la província de Castelló, 2.850 en la d’Alacant i 3.809 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 19.423 casos actius, la qual cosa suposa un 4,47% del total de positius.

Dels brots registrats, huit tenen 10 o més casos associats:

València: 20 casos. Origen social
Calp: 13 casos. Origen social
• Bunyol: 12 casos. Origen social
Alginet: 12 casos. Origen social
València: 10 casos. Origen laboral
València: 15 casos. Origen social
• Énguera: 14 casos. Origen social
Alacant: 22 casos. Origen social
 

 

 

 

Vacunació

 

Un total de 2.904.715 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 2.269.386 persones.

Per províncies: 270.629 a Castelló, 815.647 a Alacant i 1.183.110 a València. D’esta manera, la Comunitat Valenciana supera els 5 milions de dosis de la vacuna administrades.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.